LabView koppelen aan hardware

Hallo, ik ben een student uit de richting industriële ict.

Ik heb een project voor school.

Het idee is om een 7-segment display (4 digits) te kunnen gebruiken om cijfers op weer te geven. (zoals op een digitale wekker)
Deze cijfers zullen aangestuurd worden door LabView op de computer.
Ook moeten we een microprocessor verwerken in het circuit.

Mijn vraag is naar jullie is;
- hoe je hardware kan koppelen aan een objectgeoriënteerde programmeertaal, LabView?

- Heb je daar een breadboard voor nodig of een printplaat?

- moet zo'n printplaat of breadboard voorzien zijn van een HDMI-aansluiting?

Als je hier antwoord op weet, gelieve dan een reactie te plaatsen.
Vriendelijke groeten dodger

Bij schoolvragen verwacht men dat je zelf aangeeft wat je al weet kan

Om je een beetje op weg te helpen wat zou je met een HDMI doen????
Zoek eens naar serieel verbindingen tussen PC en een µC (of usb)(18F4550 vb)

zoek eens op hoe een 7segments aangestuurd wordt (internet staat vol met vb)

en een breadbord zal misschien zeker wel handig zijn om te testen. Als alles goed werkt kan je kijken voor een printplaat te maken.

google is je vriend

ps: waar vol je die richting?

Probeert veel + Denkt vaak + Weet weinig = Leert iets

velleman kit K8055 kan je koppelen met labview .

Dan kan je tot 8 uitgangen sturen (dachtk )
-> dus net genoeg voor 1 7 seg display

Of
je kan er een van binair naar 7 segment omvormer voor maken
dan kan je er wat meer aansturen

Grtz

Leren kan je alleen maar door te Doen

Op 21 augustus 2011 10:26:36 schreef pipsie:
Om je een beetje op weg te helpen wat zou je met een HDMI doen????

Dat hij uberhaupt al op het idee komt om HDMI te vermelden...

@ pipsie

Ik volg les in Don Bosco Haacht.
Je hebt gelijk ivm serieel ipv HDMI (vergissing) :D

Dit jaar hebben eigenlijk alleen maar elektronische elementen zoals weerstanden, etc ... bestudeerd.
En op gebied van programmeren hebben we de basis van c++ geleerd.