philips lcd tv 22PFL5403D/10 geen beeld

Hallo,ik her een tv deze deed eerst niks,deed hem open vond ik een bolle elco in de voeding na vervanging van deze start de tv op,maar ik heb geen beeld.Nu heb ik met een lamp op het beeld geschenen,en dan zie ik wel beeld.

Zekering F1 op inverter controleren. Indien defect dan C22, C23, C24 en C25 controleren / vervangen

Ok ga ik nakijken bedankt voor de tip.

De smd zekering F1 is defect,heb het juist nagemeten.Ik ga nu die condensators uitmeten zijn er van die blauwe.Of vervangen.

Hoeveel ampere of milli ampere is deze zekering.Er staat op de zekering p.

bjokal

Golden Member

Dat is een 3A snelle zekering.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Oke bjokal bedankt voor den info.

Ik heb de condensators uitgemeten,niet direct 1 die afwijkt,heb de zekering vervangen.De tv geeft terug beeld,nu ga ik hem een tijdje op test houden.Iedereen bedankt voor de tips.

Hallo,heb de tv weer binnen met excact dezelfde klacht.
zekering defect heb de condensators besteld.

Hallo,heb de condensators binnen heb ze in de tv geplaast probleem tv start even even beeld en valt uit als ik dan nog een commando geef om te starten start die terug op en valt uit
maar de orginele cond zijn 22 en ze hebben me geleverd 22j
3kv 3kv

zou er iets mis zijn met de geleverde condensators zijn dit weer niet de correcte.iemand tips.

maartenbakker

Golden Member

22j en 22 zou allebei 22pF moeten zijn, dus dat is wel in orde denk ik.

Er zou wat anders met de inverter kunnen zijn. Misschien een van de trafo'tjes?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

oke maarten bedankt voor de tip dit gaan we eens controleren.

Hallo de transfos meten allebei juist hetzelfde,wat zou het probleem nog kunnen zijn,hij geeft even beeld en valt dan uit.

maartenbakker

Golden Member

Het advies dat ik gaf, zat me al niet lekker... Voeding slecht, zekering stuk... Oorzaak spanningspieken o.i.d.? Mogelijke gevolgschade? De kans is dan groter dat er een of andere transistor of IC op de inverter gesneuveld zou zijn, maar ik heb daar met deze modellen helemaal geen ervaring mee.

Is de vervangen zekering nog heel? Knippert de LED eigenlijk nog met een foutcode? Als je de inverter loskoppelt, blijft het toestel dan wel aan? Omdat ik begrijp dat nu het hele toestel na opstarten weer uitvalt terwijl het eerst alleen geen backlight gaf.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo maarten,zekering is nog goed,de led knippert niet is gewoon blauw,als ik de invertor loskoppel is het juiste hetzelfde als met de invertor aangesloten alleen krijg ik dan geen beeld.dus ik moet constant op de powerknop duwen om beeld te krijgen.En de voeding ziet er nog goed uit geen bolle elcos te bespeuren.

[Bericht gewijzigd door JimA op woensdag 28 maart 2012 15:09:36 (11%)

Niet alleen bolle elco's maar ook normaal uitziende elco's kunnen slecht / defect zijn. Ga er nooit zomaar vanuit de normaal uitziende elco's goed zijn:)

Ja dat weet ik heb een esr meter.

maartenbakker

Golden Member

Ik begrijp dat het toestel wel aanblijft en er ook nog steeds beeld (zonder verlichting) is als je de inverter aangesloten laat?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

als de invertor is aangesloten krijg ik 2 seconde beeld en dan valt die uit,dan moet ik weer op de powertoest drukken dan heb ik weer 2 sec beeld en valt die weer uit.Als ik de invertor afkoppel start het toestel maar heb ik geen beeld.Ik ga morgen de voeding is warmstoken mischien is dat de oplossing.

[Bericht gewijzigd door JimA op donderdag 29 maart 2012 00:37:24 (12%)

Ik heb precies hetzelfde probleem jimA.
Ik heb ook een Philips tv. Probleem was dat hij geen beeld gaf wel geluid. Ook bij mij was de zekering van 1 inverter print door. Deze vervangen maar mocht niet baten. Heb vandaag nieuwe inverterprinten binnegekregen. Deze vervangen en nu heb ik hetzelfde als jou.

De tv start even voor 2 sec op en het beeld valt daarna weg.
Het beeld is ook aan 1 kant fel en aan 1 kant niet :/
Geluid doet het ook gewoon goed..
De inverterprinten zijn nieuw dus het probleem zit ergens anders..
Als je al meer weet dan ben ik wel benieuwd wat het bij jou is!

@ Vinka, je kunt beide toestellen niet met elkaar vergelijken ook al lijkt de fout identiek.
In jou geval kan het nog zijn dat er een metalen lipje de oorzaak is. Als je de aansluitingen van de lampen goed bekijkt zul je zien dat er aan elke kant bij één van de aansluitingen een lipje zit zonder functie, ik heb al eens gehad dat daar een vonk oversprong bij het opstarten van de backlight, als dat gebeurt dan gaat de inverter in beveiliging. Ik zal morgen eens kijken of ik er nog een foto van heb welke jou op weg kan helpen.

Hallo JimA volgens mij moet er nog een sluiting op uw inverterbord liggen,heb hier ook een toestel staan met dezelfde klacht maar dan een medion weet dat het ene toestel niet het andere is maar daar ben ik toch zeker van heb bij mij lang moeten zoeken maar dat weet ge wel
en ik had toen gelijk,maar ik vindt van dat rotding geen tweedehands inverterbord en heb het toestel aan de kant staan tot ik het vindt mvg maxtv

@william1967 Bedankt voor de reactie.

Ik ben erg benieuwd naar de foto. Bedankt voor de moeite :)

Heb net de tv weer uit elkaar gehaald zodat ik de CCFL buizen kon zien als ik hem aan zetten. Tot mijn grote schik was er aan de rechterkant van de tv op het moment van aanzetten een enorme vonk / rook. Er zit inderdaad een flinke sluiting alleen zie ik NOG geen lipje ofzo wat dit veroorzaakt..

[Bericht gewijzigd door Vinka op vrijdag 30 maart 2012 15:02:56 (60%)

Hallo vinka ook geen zwarte plek waar de lampen in vastzitten op de uiteinde van een van de lampen zoja kontacten zuiver maken en wat dicht plooien maar niet te fel lamp moet er terug in gaan maar wissel dan met een ander ccfl buis van plaats maar onthou waar de buis met overslag geplaatst is het kan zijn dat deze door een nieuwe vervangen moet worden veel sucses met deze klus mvg maxtv

Nou mijn backlight werkt weer :)

Er is echter 1 buisje kapot :( Brand alleen aan de buitenkanten..

Weet iemand of je deze ergens kan kopen?