Rigol DS1052E defect scherm

Hey allemaal!

Enkele weken geleden heb ik mij een Rigol DS1052E aangeschaft via DX.
Het pakketje kwam gisteren eindelijk aan en nu blijkt het scherm niet te werken (heeft nooit gewerkt trouwens, enkel backlight).
Eigenlijk zit ik met ongeveer hetzelfde probleem als siebo, met het verschil dat de scoop wel bestuurbaar lijkt vanaf de PC-software.

Net-uit-de-doos-foto:
http://img38.imageshack.us/img38/2120/rigoldoa.th.jpgUploaded with ImageShack.us

Nu voor ik een replacement aanvraag, wou ik toch nog even vragen of niemand hier ondertussen een mogelijke oorzaak of oplossing kan van geven.

Dank bij voorbaat.

free_electron

Silicon Member

dat lijkt op een display wat niet geinitialiseerd wordt...
voedingspsanningen en connectoren controleren.
zou me niet verwonderen dat de fatcable van moederbord naar het display losgekomen is...

die zitten in een zif connector. als die niet goed is aangedrukt komt dat los tijdens transport...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ok bedankt!
Ga dat direct eens controleren.

Nadien de 'warranty void' sticker mooi terugplakken uiteraard.
(Krijg toch geen fabrieksgarantie)

Rustig aan. DX is heel klantvriendelijk, zou eerst met hen emailen. Mogelijk moet je hem terugsturen, maar ze hebben mij ook al eens gevraagt om een item lokaal te laten reparen. Dan houd je garantie.

En een warranty void sticker is geen sticker, maar een zegel. Ontworpen om volledig kapot te gaan als je hem verwijderd. Die ga je niet terug kunnen plakken.

Dat van die zegel had ik helaas al (te laat) door. (Weer iets bijgeleerd)

Ik had DX al gecontacteerd en hun advice was:

"since i'm not familiar with this products,if you don't mind,could you please kindly read the manual and try to fix the item can be worked well ?"

Nuja ze schreven ook dat ik het kon terugsturen indien het effectief kapot was.

Ik heb dan toch Free zijn raad opgevolgd...
En ja hoor, een losse connector was de boosdoener.
Scherm werkt perfect nu. :)
Ik ben waarschijnlijk mijn garantie kwijt, maar dit bespaarde me mooi ~3 maanden wachten en opnieuw €86 douanekosten.

Dikke bedankt Free! (& Tido)

Klantvriendelijk: uiteindelijk wel, ja, maar tegenwoordig zeggen ze steevast: "probeer eens op het forum of je een oplossing kan vinden".

En dat dus met een product wat EVIDENT een transportbeschadiging heeft. Tja. Maar goed. ALs je dan even later meldt: "Gedaan, maar daar is niks uitgekomen", dan krijg je wel netjes nieuwe.... (met uiteindelijk vrijwel dezelfde transportschade... :-( )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Nee, je hebt nog garantie, ze hebben jou immers verzocht om het zelf uit te zoeken. En die zegel is uiteraard pas verbroken nadat zij dat aan jou hebben aangegeven te doen. Toch? Natuurlijk...

fred101

Golden Member

Voor mij de hoofdreden om in Nederland te bestellen. Nu heb je geluk gehad maar als het niet gelukt was had hij terug gemoeten en naast kosten ect ook en hoop tijd.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik heb achteraf gezien wel een (groot) risico genomen.
Maar vergeleken met Conrad en lokale electro-shops, leek DX me een aannemelijke keuze.
(Zeker met een klein studentenbudget :p)

@HarmTido: Ik denk niet dat ze er echt op aandrongen om hem te openen en te checken.;)
Het was meer een voorstel á la: "Ga eens op het forum of in de handleiding kijken."
Voor de rest vind ik de DX-mensen altijd wel vriendelijk en alle producten vrij goed verpakt.

Ik ben in ieder geval zeer blij dat het snel opgelost is geraakt.

free_electron

Silicon Member

dat strepen patroon wat je op het scherm ziet is typisch voor een niet geinitialiseerd tft display.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
flash2b

Special Member

Bij de importeur is hij €299 (ex. BTW) maar inclusief 3 jaar garantie.

http://www.arbenelux.com/

Precies. DX is EUR 100,- goekoper. En DX is niet zomaar een vage chinees, maar een chinese club waar je redelijk van op aan kan. En Rigol kennen we hier ook ondertussen een beetje, dus dat zit ook wel goed. Ik ben jaloers op big M dat ie zo goedkoop een betere scoop dan de mijne heeft kunnen scoren.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fred101

Golden Member

China: 276,62 euro en 86 euro douane kosten en 3 maanden levertijd is bij mij 362,62.
Nederland: 299,- incl btw is 358,80 met 3 jaar garantie, snelle levering en ook nog eens goedkoper....

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Klopt, Fred.
Ik had die importeur dus over het hoofd gezien.
Ik betaalde bij DX €352.46 (totaal). Dus blijft DX nog altijd goedkoper dan die importeur.
De snelle levering en garantie blijven wel geldig dan.

[De scoop was gedeclareerd met een waarde van $100, dus had ik hem zogezegd even goed kunnen inklaren voor €40 ipv €86. Het pakje was in ieder geval opengemaakt door de DSV.]

flash2b

Special Member

Wauw... €6 bespaard.

Zelf heb ik het risico niet genomen, en heb de Rigol (in Juni) afgehaald bij AR (kreeg ook nog een lekker bakkie koffie).

High met Henk

Special Member

// evil mode enable

@flash2b: dat moet wel een HEEL lekker bakje koffie geweest zijn van 6 euro (en dan je reiskosten nog)

// evil mode disable

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Fred, waarom reken je met 20% btw? Bij 19% is het 355,81 (scheelt weer 3 euro)

Ik heb de Rigol DG1022 aangeboden gekregen van AR voor 456 in juni. Had hem toen voor 399 USD (<300 EUR) bij DX. Vond het toen dus niet zon aanbieding eigenlijk. Uiteindelijk betaal ik de BTW toch, maar dan is het nog steeds goedkoper.

De prijs van AR is volgens mij overigens zonder BTW, transport en verwijderingsbijdrage, dat moet je nog wel even meerekenen (is idd 456 met de 375 gerekend).

Wel aardige man bij AR overigens. Heb de DG op een beurs bekeken en even mee kunnen spelen en kreeg nog info nagemailt. Jammer dat het verschil zo aanzienlijk was anders had ik hem idd liever bij AR gekocht.

Over die warranty void stickers, voor voldoende bekende merken kun je die vaak nieuw kopen. Ik heb een blaadje met een 20tal voor medion computers. Die van HP zijn geen zegel maar een echte sticker, die kun je opwarmen en gewoon eraf trekken en terugplakken.

[Bericht gewijzigd door Uranium op vrijdag 14 oktober 2011 14:30:21 (27%)