Rigol DS1052E defect scherm

Alleen berichten met de trefwoorden “ds1052e” worden getoond. Alle berichten tonen

Hey allemaal!

Enkele weken geleden heb ik mij een Rigol DS1052E aangeschaft via DX.
Het pakketje kwam gisteren eindelijk aan en nu blijkt het scherm niet te werken (heeft nooit gewerkt trouwens, enkel backlight).
Eigenlijk zit ik met ongeveer hetzelfde probleem als siebo, met het verschil dat de scoop wel bestuurbaar lijkt vanaf de PC-software.

Net-uit-de-doos-foto:
http://img38.imageshack.us/img38/2120/rigoldoa.th.jpgUploaded with ImageShack.us

Nu voor ik een replacement aanvraag, wou ik toch nog even vragen of niemand hier ondertussen een mogelijke oorzaak of oplossing kan van geven.

Dank bij voorbaat.

Ik heb achteraf gezien wel een (groot) risico genomen.
Maar vergeleken met Conrad en lokale electro-shops, leek DX me een aannemelijke keuze.
(Zeker met een klein studentenbudget :p)

@HarmTido: Ik denk niet dat ze er echt op aandrongen om hem te openen en te checken.;)
Het was meer een voorstel á la: "Ga eens op het forum of in de handleiding kijken."
Voor de rest vind ik de DX-mensen altijd wel vriendelijk en alle producten vrij goed verpakt.

Ik ben in ieder geval zeer blij dat het snel opgelost is geraakt.