Accu voor elektrische step. ( Beperkte ruimte )

Beste forum leden! ( beperkte ruimte is niet meer van toepassing )

Heb nu net een electrice step in bezit. Zit alleen met een probleem.

Hij rijd nu 10 km ( afstand ) en dan stopt hij er mee. Nu heb ik uitgrekend hoeveel Ah ik moet hebben om minimaal 30 Km ( afstand ) te kunnen rijden. Echter is nu het probleem: ik heb maar een beperkte ( dit is niet meer van toepassing. ( Heb achter af toch meer ruimte als ik dacht ) ( grote maakt dus niet uit het moet alleen zo goed koop mogelijk )

De accu ( accu's ) moeten samen dus 24v, 30 Ah

( Ik gebruik nu 2x lood accu van elk 12v 7,6 Ah )

Ook moet het in een kabel op te laden zijn. ( Aansluiting zit er al namelijk ) en is handig anders moet ik elke accu apart opladen. ( indien meer accu's dan 1 ) Heb al op google gezocht maar kan nog niet echt iets vinden.

Weet iemand een oplossing die hier in past :)

Hartelijk Dank!!!

http://www.rpknikker.com/P151011_10.24.jpg

Arco

Special Member

Zien we je binnenkort op Discovery Channel met "Rond de wereld op de step" ? ;)
Het kan wel, maar een Li-Ion accu met die specs zal niet goedkoop zijn...
Je kunt 72 x een 18650 cel van 2500mA gebruiken, je zit dan aan 14.4 x 16.2 x 6.5 cm voor 22.2v bij 30A.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ok ja dat word een dure hobby zie ik al!

[Bericht gewijzigd door René P op zondag 16 oktober 2011 14:19:58 (65%)

vertel??

edit; je hebt je bericht aangepast dat je al een oplossing hebt gevonden.

[Bericht gewijzigd door theove op zondag 16 oktober 2011 14:21:00 (83%)

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Ok vraag luid nu: Wat is de goedkoopste oplossing om 24v met 30 Ah te brijken zonder beperkte afmetingen. ( niet te overdreven groot natuurlijk :)

[Bericht gewijzigd door René P op zondag 16 oktober 2011 14:25:45 (16%)

De goedkoopste oplossing is een chinese loodaccu die na 4 weken de geest geeft..

ja dat is ook niet echt iets nee. Daar moet ik wel voor opletten. Hij moet wel een paar handerd keer op te laden zijn natuurlijk!

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Zo Zo dat ziet er goed uit ja!!!

Deze moet ik dan als volgd aan elkaar aansluiten toch:

Accu 1 +, naar accu 2 -, accu 2 +, naar step +, step -, naar accu 1 -.

Als ik het zo goed berijp. Dus alle strrom moet door de 2 accu's heen toch? voor 24 v te krijgen?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/