[AC] Breadboard voeding

Hm, dat is ongeveer €3.45 incl. shipping... daar bouw je niet tegenop denk ik :P

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Daar bouw je niet tegen op, maar als je de openingspost goed doorleest verwijs ik ook naar dit soort versies.
Het getoonde exemplaar mist onder andere:
- kroonsteeningang
- headers waaruit je 5V en 3V3 kunt halen
- zover ik kan zien ook niet gezekerd

Juist om deze reden heb ik deze AC gestart, zodat ik een exemplaar heb wat aan al mijn voorwaarden voldoet. Hieronder het stukje uit de startpost.

Op 21 oktober 2011 11:34:34 schreef significant:
...
Op eBay als wel bij o.a. sparkfun krijg je met de term breadboard power supply allerhande oplossingen aangereikt voor redelijke prijzen.
Echter, geen een variant die ik tegen ben gekomen voldeed aan onderstaande wenslijst:

• input van USB, DC jack en schroef terminal
  • zekering van 500mA om je USB niet te vernaggelen, en een aparte zekering voor DC jack en schroef terminal
  • keuzemogelijkheid op welke voedingsbaan je welke spanning wilt
  • headers waarop de spanning ook beschikbaar is
  • aan/uit schakelaar
  • stabiele bevestiging op breadboard
  • aan indicatie

Hoogst tijd dus om maar een eigen PCB in elkaar te draaien die dit allemaal wel in zich heeft.
...

Hierbij nog het gebruikte schema voor deze IA:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/bb_schema.jpg

[Bericht gewijzigd door significant op 24 oktober 2011 10:13:36 (42%)]

Tja, ieder z'n eisen. De 3 puntjes die je noemt zijn dusdanig makkelijk oplosbaar dat het mij persoonlijk de moeite niet lijkt om zelf een bord te gaan ontwerpen.

Op 24 oktober 2011 10:10:47 schreef significant:
- kroonsteeningang

Prepareer een verloopkabeltje met aan 1 zijde een kroonsteentje en de andere kant een DC-jack of mini-USB plug

- headers waaruit je 5V en 3V3 kunt halen

Zijn er wel, kwestie van één headertje uit die hele rij op de andere zijde van het bord solderen (of lange pinnen door en door)

- zover ik kan zien ook niet gezekerd

Lijkt inderdaad zo. Zou bij te patchen zijn met een kleine polyfuse ter hoogte van de on-off jumper. Maar waarom? Ik denk dat die regelaars zelf ook best uitschakelen als het te gek wordt. Uiteindelijk kun je die zekering toch niet erg klein nemen als je het universeel bruikbaar wilt houden. En als hij op een labvoeding aangesloten is heb je toch al stroombeperking, bij USB vaak ook. Als je echt wil zou je voor gebruik met een stekkeradapter een zekeringhouder in de draad op kunnen nemen.

Maar laat je door mij niet tegenhouden zelf toch wat te ontwerpen hoor, zeker als je tijd zat hebt en het leuk vindt om te doen is er eigenlijk geen enkele reden om dat ding uit de link te bestellen ;)

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Op 24 oktober 2011 10:51:21 schreef Jochem:
[...]Prepareer een verloopkabeltje met aan 1 zijde een kroonsteentje en de andere kant een DC-jack of mini-USB plug[...]Zijn er wel, kwestie van één headertje uit die hele rij op de andere zijde van het bord solderen (of lange pinnen door en door)

klik

en die voeding komt van iteadstudio: klik (allen verkoopt GLB.com hem goedkoper en met free shipping :p)

Zo kun je inderdaad je componenten bij elkaar sprokkelen, wat uiteindelijk ongeveer het zelfde resultaat heeft als wat hier aangeboden wordt.
Voor het product in deze AC ben je met 7.25 klaar. Bij de voorstellen van watchout3 ben ik benieuwd of je dezelfde specs voor dat bedrag gaat halen.

Daarbij ziet het Itead design er ook niet naar uit dat zij iets met de hitteproblemen hebben gedaan zoals hier al besproken is.

Jochem,
Wat betreft die zekering zit je er toch naast. De spanningsregelaars gaan tot 800mA. Ik wil mijn USB poort gezekerd hebben op 500mA, punt.
Vandaar mijn keuze hier polyfuses neer te zetten.

Als ik een labvoeding had was de behoefte voor een dergelijk product er bij mij uberhaupt niet geweest.