Dat is niet waar; een stilstaande, stroomloze motor is sterk inductief, met een parasitaire weerstand. Op tijdstip "nul" is die motor dus, vanwege de inductie, een open verbinding. Heel kort na tijdstip "nul" zal er echter een flinke stroom gaan lopen, als je een redelijke spanning aanlegt.
Maar afgezien van dat kleine detail heb je natuurlijk helemaal gelijk; het is niet bepaald eenvoudig om de stroom onder controle te houden. Je hebt een of andere closed-loop regeling nodig om de stroom te regelen. Het is niet genoeg om met een hele kleine PWM waarde te beginnen, en dan te kijken wat er gebeurd, als je synchrone rectificatie toepast. Stel dat de kart een flinke snelheid heeft, en de controller op de een of andere manier opnieuw opstart, of de motor om een andere reden even stroomloos is geweest. Als je dan met een kleine PWM waarde begint, sluit je de motor vrijwel helemaal kort, waardoor deze enorm gaat remmen, en er een grote stroom door gaat lopen. Dit kun je ondervangen door de snelheid van de motor te meten (via de tegen-EMK of met een losse sensor), en dan pas te beginnen met PWM'en. Alles bij elkaar is het niet bepaald eenvoudig.
@TS: ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik krijg niet de indruk dat je de benodigde ervaring op het gebied van vermogenselektronica, embedded software en motor control hebt om ook maar enige kans te hebben om dit tot een goed einde te brengen. Je bent bepaald niet de eerste met dit idee, en het loopt altijd op dezelfde manier af; zonder werkende controller, en waarschijnlijk vaak met een grote hoop verbrandde onderdelen.