18f452 programmeren lukt niet.

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Ik kan zeker nu wel wat hulp gebruiken van jullie met het volgende:
Ik heb een wisp648 programmer en wil voor het eerst een 18f452 programmeren. Na het succes programmeren van een 16f628 weet ik in iedergeval dat mijn voeding en programmer goed zijn.

Wanneer ik via Bumblebee de PIC wil identificeren krijg ik de melding: Target device not identified(Device code: FFFF: probably connetion or power failure) Als ik de PIC 18f452 in de target selecteer en daarna identificeer dan krijg ik deze melding: Connected target device does not match selected target. Returned ID code: 0xFFFF Ik maak gebruik van een 12 volt 1A voeding met een 7805. een cap 47uf 16v en 2x 100n op de VSS en VDD
Wat zou er nou fout gaan waarvoor ik geen verbinding kan maken met de PIC. Overigens connectie met de Wisp heb ik wel. WISP 648 1.30
http://www.sportsenfun.nl/18f452----1.jpg
Ik heb de PIC op het breadboard al enige positief verschoven om evt een storend baantje te vermijden.
Nadat ik een poging heb gedaan blijft de rode wisp648 indicatie led branden totdat de power erafgehaald wordt. zowel de programmer als de PIC zijn aangesloten op dezelfde 7805.
Bedankt als jullie wat tips kunnen geven wat ik nog kan proberen:)

Henry S.

Moderator

Lopen je + en - banen door over de hele lengte van het breadboard?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

waar tevens mijn PIC ook zijn voeding vandaan haalt.

Wordt de pic gevoed door de wisp? of andersom?

Waarschijnlijk toch ergens een slecht contact op het breadboard.
1 advies, prik componenten zoals die 7805 niet zomaar in het bordje.
Op deze manier gaan de klemmetjes naar de kl****
beter een paar draadjes aan de 7805 solderen.