Samsung lcd monitor defect

Ik ben aan het proberen om een samsung syncmaster 920n monitor te herstellen. Het scherm gaat niet aan als je hem aanzet. Daarom heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en het lcd-paneel losgemaakt van de backlight. Daarna heb ik hem nog eens aangesloten en dan begint de ccfl te flitsen op het moment dat de voeding probeert om het gas te onsteken, hierbij licht slechts de helft van het scherm op en valt direct terug uit. Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank.

Hallo,

Ik heb hier pas geleden 3 940n monitoren gerepareerd.

Symptoon:

standby led knippert en reageert normaal op drukken van aan/uit knop.

Als de monitor aan staat (backlight uit)en je schijnt met een lamp op het scherm zie je als je goed kijkt het beeld staan.

Bij mij moest ik 3 x 820uF 25V vervangen (stonden bol)en zekering die daar vlak bij staat (3A) ik geloof dat dit F103 (of F301) was.

Ik geloof dat de 920n dezelfde voedings print heeft.

Op 31 oktober 2009 18:00:17 schreef starter001:
Daarna heb ik hem nog eens aangesloten en dan begint de ccfl te flitsen op het moment dat de voeding probeert om het gas te onsteken, hierbij licht slechts de helft van het scherm op en valt direct terug uit. Weet iemand wat dit probleem veroorzaakt en hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank.

Het zou kunnen dat er 1 ccfl buisje defect is, dan gaat ie in de beveiliging, vandaar het korte oplichten aan 1 kant.

Deze monitor heeft ongeveer dezelfde symptomen, maar er was enkel een slechte elco bij de ingang van de schakelprint (MJ17BS), na het vervangen van deze elco reageert het scherm zoals eerder vermeld. Alvast bedankt voor de tip JanW75, dat ga ik morgen eens proberen.

@siebo Hoe kan ik weten of er 1 ccfl buis defect is?

Even een update:
http://www.uploadarchief.net/files/download/bild0168.jpg

Ik heb eerst de vier elco's rechtsboven op de foto vervangen, maar zonder resultaat.
Ik heb ook de spanningen gemeten aan de uitgang van de voeding:
de 14V lijn zakt in elkaar tot 3V en de 5V lijn tot 1,5V op de momenten dat de lamp ontstoken wordt. Als switcher in de primaire van de voedingstransformator wordt de DM0565R van fairchild gebruikt.
Ik denk dat er iets mis is met de feedback.

Weet iemand de oplossing?