Ariston LI 640 A vaatwasser storing

Dit topic is gesloten

Hallo,

Mijn Ariston vaatwasser LI 640 A van 5 jaar oud heeft een storing.

Hij gaat beginnen met eerst het oude water weg pompen, vervolgens krijgt hij water en begint te spoelen. Na 1 minuut hoor je een zacht piepje en pompt hij het water vervolgens weer weg. Daarna doet de vaatwasser niets meer. En branden er 2 lichtjes. De 2de en de 4de.

Ik heb al op internet proberen te zoeken. Ik heb een tip gevonden, het doorstroomelement / verwarmingselement. Deze heb ik gedemonteerd en doorgemeten. 25,5 Ohm. Het element is 2040W. Dus hij moet gewoon werken. Misschien is het wel een ander deel van de verwarming, bijvoorbeeld themostaat of sensor.

Ik heb het idee dat als hij aan het pompen is, op een gegeven moment meet dat hij geen warm water krijgt. Vandaar mijn gedachten.

Hij pomp gewoon af en krijgt ook gewoon water. Dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ik heb Ariston zelf ook gemailt voor dit probleem en tot op heden hebben ze nog niet gereageerd. Ze hopen waarschijnlijk dat ik bel (wat ik al gedaan heb en 5 minuten aan de lijn hangen), om vervolgens een monteur langs te laten komen. Voor dat geld koop ik liever een nieuwe Bosch vaatwasser.

In de gebruiksaanwijzing staat helaas ook geen info, alleen: geen de storing door en maak een afspraak om een monteur langs te laten komen.

Probleem waarschijnlijk maandag verholpen.

Op mijn werk ga ik hem ff netjes solderen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ROPES6LJ.jpg

Ik hoop dat dit het was.

als hij gaat pompen dan is er vaak een lekkage onderin de machine . en als hij van dezelfde fabrieken komt als bauknecht / whirlpool dan is het vaak het pompchassis wat lekt . en in 6 jaar 3 pompchassis is niet zeldzaam bij deze machines .

wat je daar hebt is het deel wat het element schakelt en vaak als deze niet werkt ( warm word ) dan loopt de machine wel zijn programma af echter wel in veel langere tijd .

als je de onderrand eraf haalt en de stelpoten omhoog zet kun je bij aanzetten zien met een zaklamp of hij lekt en waar hij lekt dan .
want dit kan ook wel simpel te maken zijn .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 13 november 2009 17:38:04 schreef notsira:
Probleem waarschijnlijk maandag verholpen.

Op mijn werk ga ik hem ff netjes solderen.

[afbeelding]

Ik hoop dat dit het was.

die kans is vrij groot dat dat het probleem is als het zo zie.

gevalletje los contact(waarschijnlijk van de verwarming)

soldeer ook even de relais door die op de print zitten.

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Ik heb hem vandaag op mijn werk even doorgesoldeerd en hij draaid nu. Hij doet al meer dan voorheen. Bij het demonteren heb ik geen nattigheid gevonden onderin de vaatwasser.

Ik hoop dat het probleem nu over is. Zo niet dan kop ik hier gewoon weer ff aan.

Ik heb tussendoor Ariston/indisit ook even aan de lijn gehad, zij (ja een oosters mevrouwtje) vertelde me aan de hand van de stroingslampjes dat het, of de printplaat of de pomp was.

Tnxz!

Kan iemand mij helpen met een monteur voor Ariston vaatwasser?

Flower

Dit topic is gesloten