ElektorLive 2009

Ga dit jaar weer proberen om er heen te gaan. Vorig jaar niet doorgegaan omdat ik kapot was, dit keer betere planning :)

Zou er alleen al heen gaan voor het Enigma Project, lijkt me leuk :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Op 21 oktober 2009 07:27:49 schreef Jochem:
[...]Als het vergelijkbaar is met vorig jaar, dan is mijn mening dus van niet, zeker niet voor 15 euro.

Ik heb al een abo op elektor dus ik kan er ook 'gratis' binnen.

[...]Ja, mooie truuk... als korting als je daar voor minimaal 50 euro aan Elektor-producten aanschaft! Ik zou nog niet eens weten wat ik voor 20 euro zou willen kopen, laat staan 50...

Was der mis met Free zen boek?? :p

Als je een abo hebt scheelt het alweer. Het was vorig jaar wel aardig hoor, maar verwacht geen mooie hobby-beurs. Maar ach, als het gratis kan... en als je dat boek wilt is het een mooie combo wellicht, ik hoop wel dat je ook dingen mag kopen die niet ter plekke aanwezig zijn, maar dat zal wel.

If you want to succeed, double your failure rate.

kga dan toch gaan, wie niet waagt die zaagt ;)

Voor die cursussen heb je daar iets speciaal voor nodig buiten interesse? (laptop bv bij de bascom cursus)

Nog nooit geweest maar dit jaar ga ik ook maar eens kijken, k woon toch in Eindhoven. Verder klonk het dit jaar wel interessant, de topics. Zelf geen lid en 15,- euro... tja met 3 uitgaves erbij is het wel te doen voor een keer. Vroeger was ik wel lid maar toen vond ik het blad ook nog leuk (Elektuur, Elex en de specials, allemaal tof). Maar tegenwoordig vind ik het ook te commercieel geworden. Te weinig topics voor de zelfbouw zonder dat je complete dure (development) pakketten bij Elektor moet aanschaffen om aan de slag te kunnen. Nog steeds wel leuke topics ertussen maar niet meer in de juiste verhouding na mijn smaak.

Dit lijkt mij geen interessante beurs, misschien iets voor de hobbyist die zich wil oriënteren. Jammer dat Elektuur nu Elektor is.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Ik ben opzich wel benieuwd en t lijkt mij ook wel leuk, gezien het programma.
Alleen hadden ze Eindhoven niet zo ver van Groningen weg moeten leggen, dan was ik er zeker geweest.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ga dit jaar met mijn pa kijken of ik hem aan kan steken met het electronica virus zoals hij mij als jochie van 9 mee heeft aan gestoken .

Over 2 jaar mag hij stoppen met werken dan heeft ie tijd zat .

Mooi om je tijd dan zinvol te vullen met dit soort dingen .

Zou leuk als ik nog c,o ers tegenkom .

De personen achter de site zien er in werkelijkheid altijd anders uit zoals je denkt dat er uit zien .

daan

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Aangezien morgen de beurs al is wil ik toch dit topic weer ff kicken.

Gaan we ergens meeten?

Mzzls

Correct me if I'm wrong!
joopv

Golden Member

Tot mijn eigen verbazing heb ik via mijn VERON lidmaatschap een gratis toegangskaartje gekregen.

Elektor heeft de VERON voor deze gelegenheid 50 vrijkaarten aangeboden. Om hiervoor in aanmerking te komen ga je naar de VERON website en klik je door naar het aanmeldformulier.

Dat was vorige week donderdag, en zojuist een mailtje gehad van Elektor dat ik toegang heb. Leuk, kan ik (als Eindhovenaar) het Evoluon ook weer eens van binnen bekijken.

Komt er wel of geen "meeting" van co'ers?
Ik kom in iedergeval, woon in de buurt.

ik ben ook van de partij, hoop dat mijn multimeter goed word gecalibreerd :) en dat de vision lezing interresant is

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

ik kom ook een vriend van me gaat ook mee ( hij weet zelf nog niet precies wat hij wil doen in de elektro techniek dus nu kan ie ff rond snuffel wat het is).
de lezingen over de propeller chip en grafisch programmeren microcontrollers lijkt me er leuk.
en natuurlijk voor een paar nieuwe boeken.
en natuurlijk ff kijken of ik wat co'ers ontmoet.

Ben er vandaag geweest. Ik heb 3 presentaties gezien. 2 over FPGA's en 1 over Altium Designer. Was interessant en nog aardig wat mensen bij de stands gesproken en wel leuke gesprekken gehad. Presentatie van Vision heb ik gemist omdat ik iets te laat boven was en je er dan niet meer door mocht. Gaf me wel weer meer tijd om de stands te bekijken.

Ik wou mijn DMM laten calibreren maar er stond al een aardige rij en ik zag een A4'tje liggen met alle namen en tijden van iedereen die hun DMM nog lieten kalibreren. Die tijden waren tot einde van de dag dus toen haakte ik maar af.

Ik hoorde dat het vorig jaar rond 15h al uitgestorven was. Vandaag zat het tot het einde vol.

Ik heb me wel vermaakt en vond het wel motiverend. Leuk dagje weg.

Vond het wel veel van het zelfde, heb vision wel gezien maar heb er weinig van opgestoken was allemaal al bekend. Heb wel een mooi kalibratie rapport van mijn multimeter in het VAC bereik wijkt hij toch wat af maar DC niet dus dat is mooi.

En een mooie TomTom XL gewonnen van DARE :D

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Het leek wel iets drukker dan vorig jaar, zowel qua bezoekers als qua stands. Had de GNU Radio presentatie willen zien maar die zat al compleet vol.

Misschien volgend jaar een verkoopbeurs op de begane grond? :-)

Sine

Moderator

* Sine is wat ziekjes ...

Dus ik ben helaas thuis moeten blijven :(

Ik vond het dit jaar minder interessant dan vorig jaar... Ben dan ook niet tot 't eind gebleven. Heb workshop Vision gedaan (viel tegen, weinig geleerd eigenlijk), daarna even rondgelopen en toen de flowcode workshop gevolgd, die was wel aardig. Verder nog een appel gepakt en even bij Delta staan kwijlen. Oja, daar ook nog even gefietst. Toch nog 320 Wh 20s lang gehaald (6,4kJ energie in het koelblok gepompt dus), ondanks dat mijn schoen eraf schoot en ik de laatste dagen veel gedronken en gerookt heb. Ik ben nog heel "gezond" :D

Volgend jaar ga ik denk ik niet. Tenzij ik zelf wat te showen heb.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

bwaa, ik vond het iets minder.
Ik heb de domotica cursus gevold (was wel leuk en interessant)
Daarna de proppeler course gedaan, die stak dan weer wat tegen, ik had er iets anders van verwacht...
Ik had heimelijk gehoopt op een gratis minikitje dat je kon proggen... :+,zoals ze op de elektorlive site lieten doorschijnen. Want ze zeggen wel dat de taal heel erg op basic lijkt maar daar kom je pas achter als je het zelf aan het proggen bent.

tijdens de middag heb ik een beetje rondgedoold en tijdens de derde sessie heb ik dan maar besloten om een pcbtje te solderen bij elektor.
Als vierde sessie wou ik bascom doen maar die persoon was slecht verstaanbaar en toen er een of andere pipo afkwam met zo een draagbaar apparaatje met ingbouwde speaker ben ik het maar afgebold.

Ik ben uiteindelijk thuisgekomen met enkele stylo's, een pcb-bladwijzer, de accumonitor en de soundgenerator?(fzoiets), een velleman kerstboompje en sleutelhanger en 2 boeken (het groene elektronica boek en het compendium elektrotechniek)

Al bij al viel het nogwel mee, maar ik vind toch dat ze iets meer moeite mogen doen voor het wat jongere publiek dat zen broek nog op de schoolbanken verslijt.

btw heeft er iemand dat papier van die soundgenerator waar de link naar de source code stond, of is het gewoon de link naar de anoy-a-tron van julie-augustus nummer

e:/
Ik heb ook even bij delta gestaan, coole voedingen. Die hele 'ballenfabriek' was in de voeding zelf geprogrammeerd. Via een stroom meting bepaalde de voeding of het het juiste balletje was ja of nee.

Dit was mijn eerste keer maar ik ben voor hele andere events ook wel eerder in het Evoluon geweest en toen deden ze de presentaties gewoon netjes in de kelder alwaar zalen genoeg zijn voor juist presentaties. Je krijgt dan ook niet dat je de 1 door de ander heen hoort. Ik heb ook bij volle presentaties "gezeten" maar kon dan nog gewoon achteraan aan de sta tafel hangen. Hoe weten ze dat we dat wel gewend zijn? ;)

Voor mezelf had ik ook doelbewust gekozen voor de wat meer profi presentaties en minder voor de hobby gehalte.

Delta had het goed voor elkaar. Samen met Amplimo ook de twee stands waar ik het idee had dat er ingenieurs stonden in plaats van verkoopmedewerkers. Indrukwekkende 10.000 watt buizentransformator. :)

Ben verder maar 1.5 uur binnen geweest, 's ochtends gewerkt en te laat voor de 1e ronde presentaties van de middag, in de 2e ronde niets interessants. Had het wel gezien toen. Dat was ook wel wat ik verwachtte aan de hand van de huidige opzet van het tijdschrift.

help

Golden Member

Op 21 november 2009 20:06:31 schreef Sine:
* Sine is wat ziekjes ...

Dus ik ben helaas thuis moeten blijven :(

hmm .. hier 't zelfde probleem .. kon er dus helaas ook niet zijn.

@ watchout3

Op 21 november 2009 20:14:37 schreef watchout3:
Daarna de proppeler course gedaan, die stak dan weer wat tegen, ik had er iets anders van verwacht...
Ik had heimelijk gehoopt op een gratis minikitje dat je kon proggen... :+,zoals ze op de elektorlive site lieten doorschijnen. Want ze zeggen wel dat de taal heel erg op basic lijkt maar daar kom je pas achter als je het zelf aan het proggen bent.

ik heb wel een gratis minikitje gehad bij de stend van parallax.
likje parallax proto board

Was er dit jaar mijn pa die vond het leuk hij zij dan ook goh er is toch veel verandert met 20 jaar geleden hahaha ja pa dat kun je wel stellen ja .

Allebei mijn dynatekjes 9001a/9030a laten calibreren kwamen er met een geringe afwijking van af .

En her en der even een praatje gemaakt ook bij elquip die een mooie aanbieding hadden staan maar ik heb al een speeltje .

Al met al tot het einde gebleven .

daan

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
Jeroen

Moderator

Ik ben naar twee lezingen geweest: BASCOM AVR en Domotica. Bij beide was de verstaanbaarheid niet echt goed, ik hoop dat ze voor volgend jaar toch een geluidsinstallatie regelen. BASCOM AVR vond ik wat tegenvallen, ik heb er niet echt wat van geleerd. Jammer dat Jan Buiting (Retronics) geen lezing meer deed, vorig jaar was dat erg interessant.

De elektronica dump van Elektor was wel leuk: daar heb ik twee EL84 SE uitgangstrafo's voor € 4,-- op de kop kunnen tikken :).