ElektorLive 2009

Sine

Moderator

Op 21 november 2009 22:56:35 schreef Jeroen:
De elektronica dump van Elektor was wel leuk: daar heb ik twee EL84 SE uitgangstrafo's voor € 4,-- op de kop kunnen tikken :).

You lucky bastard ....

Klinkt als iets waar ik me ook wel thuis gevoeld had, hoewel ... hier ligt al zoveel zooi.

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 21 november 2009 23:17:07 (50%)

voor mij een leuke voormiddag,
de oudste zoon naar een voordracht ivm flowcode gestuurd, en zelf even de voordracht ivm industrial ethernet gevolgd...

toch een kritische noot aan de inrichtende macht..

mijn zoon had eigenlijk ook eens graag zo'n printje ineen gesoldeerd ... doch daar stond een rij van jewelste, en toen die na lang wachten naar achter werd gewerkt door een of andere volwassene stond het wenen :'( hem nader dan een beetje te kunnen genieten ..

misschien volgend jaar (ik hoop dat Elektor hier ook meeleest) 1 of 2 soldeertafels voorzien specifiek voor kinderen... zij moeten leren met de soldeerkunsten omgaan, en niet de volwassenen die thuis geen soldeerbout van de vrouw krijgen :-)

Multi-core Programming Using the Propeller

Simultaneous processing makes embedded projects more enjoyable.

In this presentation Parallax will provide an overview of how simultaneous processing is used with the Propeller to accomplish your projects more quickly and easily. The demonstration will show how multiple input and output devices are easily managed simultaneously using the Propeller’s Spin programming language. Join the course out of curiosity and leave with new enthusiasm for your next project (and perhaps even a Propeller Starter Kit!).

Ik ging ervan uit dat ze die dingen gingen uitdelen aan diegene die de presentatie hadden gevolgd.
En vlak na de presentatie waren ze al op aan de stand...
maarja, als ik eerlijk moet zijn ik zou echt niet weten wat ik met die 8 cores zou moeten doen, zelfs een avr is al moeilijk genoeg :+

@ on7nh:
Als je tijdens de presentaties ging was er bijna geen volk (toch niet tijdens de derde)
Helaas waren er ook ouders die hun kleine doelbewust lieten voorsteken. Er stond al iemand te wachten en toen de man klaar was zei de vader tegen zijn kleine "ga maar zitten"... (was bij de smd stand)

[Bericht gewijzigd door watchout3 op zondag 22 november 2009 12:07:17 (15%)

@watchout3 ..Idd, maar dit was nu net gebeurd tijdens de 2 de ronde.
Ikzelf was uitleg aan het krijgen hoe Elektor werkte..toch eens interessant, alleen had ik graag eens wat foto'tjes van hun lab, ect gezien.

vandaar de opmerking...apparte soldeerstandjes specifiek voor kinderen...het is deze goep van mensen die geinteresseerd moeten geraken in de materie..

Wie van de forumbezoekers heeft de SMD Ringtone Player gebouwd op elektor live? Ik ben een zwart-wit kopietje van de bouwinstructies (met schema) vergeten mee te nemen. Ik heb namemlijk het vermoeden dat er iets niet werkt op dat ding. Ik kan één tone laten spelen en stoppen maar de tweede drukknop lijkt geen functie te hebben. Er staat nochtans "Play Next" bij. Dat zou voor mij betekenen dat er een andere tone kan gekozen worden, niet?

ja ik, hier een paar linkjes naar de handleiding als ze niet goed zij moet je ff een e-mail sturen dan stuur ik ze.

http://www.uploadarchief.net/files/download/pb230242.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/pb230248.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/pb230250.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 24 november 2009 22:10:57 (46%)

je kan ze ook op de site van elektor downloaden.

algemene pagina
handleiding (jou scans:+)
originele artikel van in julie/augustus

ik wist de site eerst ook niet meer, maar dankzij de scans wel;)

Ik heb er ook een maar ik ben "uitgekeken" op de geluidjes. Nu ff uitzoeken hoe ik er andere in kan zetten.
Er zit een aansluiting op om hem aan de pc te hangen maar heb daar nog geen ervaring mee.
Heeft iemand al geprobeerd andere geluidjes in te zetten?

originele artikel van in julie/augustus

;)

die soundjes ben je idd beu na 2 keer horen...
Ook nogal irritant dat wanner je een knopje indrukt het meteen begint te spelen ipv van een of andere toetsenvergrendeling.
Want ik dacht dat het de bedoeling was dat dit een sleutenhanger is?

Op 23 november 2009 21:35:50 schreef brains:
Ik heb er ook een maar ik ben "uitgekeken" op de geluidjes. Nu ff uitzoeken hoe ik er andere in kan zetten.

Source incl. makefile is te downloaden toch? Geen idee wat het nut van dit ding is, doet de meest irritante eigenschap van een oude telefoon na?

If you want to succeed, double your failure rate.

Source incl. makefile heb ik al gedownload maar ik weet niet hoe ik het printje aan mijn pc kan hangen.
In het orginele artikel in het zomernummer gelezen maar daar gebruiken ze niet dit printje.
Er zit op een printje een speciale plek om een header op te solderen dus..

Kan je al AVR's proggen?

Indien niet, kijk even bij de schakelingen
Als je het al kan kijk dan even hier op pagina 2

Het was een leuke dag,

Eerst wat rondgekeken bij de stands, dan nog dankbaar gebruik van de 15€ bon gemaakt en wat boeken aangeschaft.

Verder een hele doos voor 2€ gevuld bij de recycle stand.

Toch wel enkele bemerkingen wat de verstaanbaarheid van de sprekers betreft, dat kon wel wat beter.

Verder volledig eens met on7nh, ze mogen de workshops wat uitbreiden. Ook mochten ze wel wat meer licht voorzien aan de SMD stand, 1 lamp was onvoldoende als je met 2 aan het dispensen/plaatsen was.

Bah ik had het zo druk dat ik nauwelijks de tijd heb gehad om even rond te lopen.
Gelukkig deelde ik de presentatieruimte met de Enigma boys.
Ik heb me dan ook prima geamuseerd.
Wat mij betreft volgend jaar weer.

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !

doeme wist niet dat je daar van alles kon kopen

Dat was ook nieuw, misschien eenmalig.

Verstaanbaarheid van sprekers was dus weer slecht? Jammer dat ze van vorige keer niets hadden geleerd...

If you want to succeed, double your failure rate.

heb ik nu gewoon pech of zijn die knoopcellen zo snel leeg?
Zonet deed hij het even niet, nadat ik de batterij er eens had uitgehaald hoorde ik terug iets maar de frequentie ligt een pak lager.