Het zou ook een custom chip kunnen zijn, in welk geval je meer hebt aan een servicemanual van de JBL in kwestie.
Dit topic is gesloten
Golden Member
Het zou ook een custom chip kunnen zijn, in welk geval je meer hebt aan een servicemanual van de JBL in kwestie.
dan is het toch jammer dat ik het typenummer niet weet
Golden Member
Hallo,
Ik probeerde vanmiddag wat op te ruimen en kwam daarbij een oude netwerkkaart tegen. Daarop zat een 'keramische condensator', die halverwege was 'doorgezaagd' Voor zover ik kon zien stond hij over de coax uitgang. Opdruk: 0.75P en 1,5KV.
Kan iemand zeggen waar dit voor dient?
Die ken ik, zijn volgens mij een soort overspanningsbeveiliging, die spleet lijkt mij een vonkbrug(?).
Op 27 december 2009 22:12:29 schreef Tidak Ada:
Hallo,Ik probeerde vanmiddag wat op te ruimen
Die ken ik ook goed ja!
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op 27 december 2009 22:18:17 (49%)
Overleden
In mijn fluke zit ook zo'n doorgezaagde condensator, vtaag me ook altijd af waarom ze daar de zaag in gezet hebben, het zal zij werk als condensator niet positief beinvloeden. Of is het om te ijken ?
Golden Member
Een Fluke counter of een VOM? Ik denk dat de c's in de ingangstrap van een VOM niet zo kritisch zijn dat je moet ijken. Een vorm van overspanningsbeveiliging lijkt me wenselijker
Wat betreft de spark gap lijkt me meer plausibel, had er maar zo'n beveiliging in mjn Fluke VOM gezeten , alhoewel 1,5kV op het wisselspannings bereik van 750V is ook niet erg effectief....
Overleden
ik weet niet wat je met VOM bedoedlt, maar de mijne is gewoon een handheld digitale multiemeter ik dacht de 77 ?
Golden Member
VOM = Volt-Ohm meter, ook bekend als "universeelmeter", "multimeter", en zo voorts.
Ik had een Fluke 8000, een ouwetje, maar een trouwetje, totdat ik 's-avonds laat aan een trafo'tje zat te meten en perongeluk primair en secundair verwisselde: 230÷15×230 = 3,5kV op de ingang. Helaas pindakaas....
Silicon Member
tozu eigenlijk een VOACSDFHCB moeten heten...
Volt Ohms ampere Continuity Siemens Diode Farad Hertz Celcius Beta (hfe) meter moeten noemen dan.. maar das te lang om te onthouden..
code:
PCMCIA : Personal Computer Memory Card Interface Adapter of ook
People Can't Memorise Computer Industry Acronyms ...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 27 december 2009 23:52:34 (38%)
Golden Member
"VOM" is ook een vrij oude angelsaksische afkorting...... Toen hadden we nog geen siemens, β of Hfe en de rest deed je met andere instrumenten.....
Hallo,Ik probeerde vanmiddag wat op te ruimen en kwam daarbij een oude netwerkkaart tegen. Daarop zat een 'keramische condensator', die halverwege was 'doorgezaagd' Voor zover ik kon zien stond hij over de coax uitgang. Opdruk: 0.75P en 1,5KV.
Kan iemand zeggen waar dit voor dient?
Onder 1.5kV is dat een condensator, boven 1.5kV een kortsluiting.
Zat hij tussen de nul en aarde ? Staat in dit referentie design tussen nul BNC en aarde (10 nF / 1KV parallel aan 1M )
http://www.cirrus.com/en/pubs/appNote/An83-3.pdf
Ik heb weer een onbekend component:
een lang zwart ic waar "AMD ELAN" opstaat
even lang en even veel pinnetjes als de PIC17F877
En uit welk apparaat komt hij?
Want amd doet me om een of andere reden aan een pc denken...
Is het geen AMD Elan ?
http://www.amd.com/epd/processors/4.32bitcont/14.lan5xxfam/24.lansc520…
Moderator
Opdruk: 0.75P en 1,5KV.
Een 0.75pF/1.5kV "Gap-kap" van Vishay?
http://www.vishay.com/docs/28521/gapkap.pdf
Op 28 december 2009 13:57:41 schreef Sponcebert:
Zat hij tussen de nul en aarde ? Staat in dit referentie design tussen nul BNC en aarde (10 nF / 1KV parallel aan 1M )
http://www.cirrus.com/en/pubs/appNote/An83-3.pdf
Volgens de stuklijst een normale 1kV Z5U condensator.
Op 28 december 2009 15:06:04 schreef luckyboy:
Ik heb weer een onbekend component:een lang zwart ic waar "AMD ELAN" opstaat
Als je 2 seconden gegoogled had, dan was dat geen onbekend component meer geweest!
Daar is dit topic niet voor.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op 28 december 2009 15:49:23 (47%)
Hmm. Die elan heeft 388 pennen. De PIC16F877 heeft er maar 40. (pic17F877 is zeer zeldzaam. ) @luckyboy hieronder: dan was het wel verstandig geweest om dat te melden. Het feit dat je ze geteld hebt etc is ook nuttig.
Anyway, naast de SC520 "elan" chip, met 388 pins, heb ik ondertussen ook een 4xx chip gevonden die er maar 2xx heeft. Er zijn ook 386 chips die "elan" heten, en hoewel de 386 vaak in een 60 pins behuizing zat, kan het best dat AMD toen footprint compatible '386's maakte die in een 40 pins socket voor 8086 of 8088 paste.... (anderzijds, dan kan je maar 1Mb geheugen addresseren, en in de tijd van de 386 was dat ook al een probleem). Maar goed, misschien hadden ze de "elan" naam ook NOG eerder.
Mijn eerste vermoeden was dat ie uit een router zou zijn gekomen. Maar daar zitten normaliter geen 40pins DIP chipjes in. Staat er verder nog wat op?
[Bericht gewijzigd door rew op 28 december 2009 17:36:17 (14%)
Ik kon niets op google vinden over een Elan die 40 pinnen heeft.
En uit welk apparaat komt hij?
Golden Member
Zat er een ROM of FLASH naast?
Klassiek gezien zitten er in/rond toetsenborden Intel 8051 chipjes. Die worden tegenwoordig door jan en alleman gemaakt. In grove apparatuur als een draadloos toetsenbord kan ik me wel een klassiek 40pins CPUtje/microcontrollertje voorstellen..... Anderzijds, als de performance chips (386 en 486 compatible) elan heten, waarom deze dan ook????
[Bericht gewijzigd door rew op 31 december 2009 00:45:36 (16%)
Golden Member
Kennelijk is dat AMD's naam voor een (elke?) x86 met geintegreerde periferie. Als we hier lang over willen kletsen en als luckyboy mijn vragen wil beantwoorden is het misschien een eigen topic waard?
Zonder iets op te zoeken : Temperatuursensor? NTC o.i.d.???
Dit topic is gesloten