het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Heb 4 aldi kastjes gehaald.
De tussenschotjes uit duitsland zijn veel te duur.
Aldi kastje met 32 tussenschotjes €8,99.
32 duitse tussenschotjes 32/10x€2,90 is €9,28 excl verzenden.
Kan je beter meer aldi kastjes kopen.

LOL, inderdaad ... (nou maar hopen dat ze nog niet op zijn bij de Aldi ...)

Henry S.

Moderator

Op 28 december 2009 15:52:08 schreef EdwinNadorp:
de lettertang vullingen staan ernaarst ;)
Voor 3.99 per set

De vorige keer wel, nu helaas (in Leeuwarden) niet gezien. Het zijn btw de kleine rollen, bij de kantoorboekhandel kan je ze met 3* zoveel lengte krijgen.

Ik heb de gassoldeerbout gehaald, mooi dingetje, is volgens de handleiding van Ferm, Tidak Ada had al zo'n vermoeden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Er zijn eerder IA's van (andere) tussenschotjes geweest, er valt vast wel ergens wat goedkoop te regelen.

Bij de Hornbach zijn zakjes met tussenschotjes te koop, ik weet alleen niet of deze passen.

(nou maar hopen dat ze nog niet op zijn bij de Aldi ...)

Aldi Almere stad vandaag 12:00 (lunchtijd) geen kastjes en geen gasbouten meer ...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
pa3gws

Golden Member

De vrouw heeft vandaag bij aldi het gas soldeer boutje gescoord.
Een heel leuk en mooi apparaat heb er nog niet mee gesoldeerd.
Maar even vullen aansteken wel natuurlijk ziet er goed uit in ieder geval.
Nu maar hopen dat er een soldeerklusje buiten komt.:-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

In de Aldi in belgie op 2 Februari een battterijtester te koop:
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_53/OFF14.SHTML

voor 5 euro.

Henry S.

Moderator

Een leuke, was in november bij Aldi NL te krijgen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
leime

Golden Member

4 kanaals zender met maar 3 stopcontacten....

Misschien omdat er 1 is met dimmer (die waarschijnlijk ook wel gewoon on/off kan) en 2 zonder. Is samen 4.

leime

Golden Member

Tja, kopen is weten. ;) Maar België is wat ver weg voor mij.

[Bericht gewijzigd door leime op woensdag 30 december 2009 21:46:31 (51%)

Op 30 december 2009 17:13:17 schreef JuuL:
[...]
Idd vervelend. Gevraagd of ze nog wat in het magazijn hadden? Anders kan je nog een andere Aldi proberen he!

Het heeft even geduurd voordat ik er achter was, maar ze zaten per twee-met-kleine-vakjes en twee-met-grote-vakjes in 1 overdoos verpakt. In de winkel lagen drie dozen (en een stuk of 8 kastjes-met-grote-vakjes), en geen kleine vakjes meer. Van achteren bleken nog wel dozen te kunnen komen. Gelukkig voordat ik met twee volle dozen met ook grote vakken de winkel zou verlaten er achter gekomen dat ze per doos gemixed waren en niet in verschillende dozen.... Maar goed, ook in delft gingen de kleinere vakjes harder dan die met de grotere vakjes.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

http://i39.photobucket.com/albums/e153/iaina2006/soldering%20tips/LT1S.jpg

Fijne soldeerpunt voor Weller

Als je hem ergens mee kan bestellen maakt het weinig uit, anders kan het handig zijn :)

free_electron

Silicon Member

serieus voor een wsp80 ? holy crap ! maar das gene echte weller tip volgens mij. en dan nog. die moet ik direct hebben.... ik ben bezig aan 'iets' wat op 'treeware' moet komen over 'surface mounted' voor de gewone man/hobbyist/bangerik ...

[Bericht gewijzigd door free_electron op donderdag 31 december 2009 21:37:37 (50%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Jawel Free, das de LT1S, gemaakt voor de WSP80 Weller.
Een directe link kan ik niet geven, maar wel de LT reeks van tips die gemaakt zijn voor de WSP80:
Zie hier: LT tip reeks en selecteer LT1S.(alles van LT serie is voor WSP80)

Ik heb hem ook liggen, gekocht bij Farnell: link

Ik heb van verschillende modellen samen een hele tros gekocht, kosten eigenlijk toch niks, zeker omdat ze zolang meegaan, samen met een nieuwe WSD80, ik was eraan toe.

- - big bang - -

edit: tis een heel fijn ding, niet mee solderen als er daar aardbevingen zijn want vallen=krom. Ik heb op 't werk ook als eens het boutje laten vallen op z'n tip, ding was krom, en na rechtzetten had ik er twee...

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 1 januari 2010 00:29:00 schreef big bang:
vallen=krom. Ik heb op 't werk ook als eens het boutje laten vallen op z'n tip, ding was krom, en na rechtzetten had ik er twee...

Daar word je niet blij van, goed dat je het zegt!

Ze hebben eigenlijk wel wat stevigheid, maar tegen vallen kunnen ze slecht. Bij mij gebeurde het toen ik met mijn stoelleuning bleef haken in het snoer van de bout, toen ik m'n stoel achteruit schoof.

- - big bang - -

[Bericht gewijzigd door big bang op vrijdag 1 januari 2010 03:06:14 (40%)

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

helaas was de soldeerbout hier woensdagavond al uitverkocht.
jammer.. was wel een leuke aanbieding

Tidak Ada

Golden Member

Op 30 december 2009 21:18:46 schreef luckyboy:
In de Aldi in belgie op 2 Februari een battterijtester te koop:
http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_53/OFF14.SHTML

voor 5 euro.

Dat zal wel januari moeten zijn ;)

Aangaande de soldeerboutjes:

Of ze nu van Weller zijn of van Hoi-Sin-Meuk, vallen kunnen ze geen van alle hebben.
Ook de katalysator is een kwetsbaar onderdeel. Het is waarschijnlijk een stukje uit een uitlaatkatalysator. Ik denk dat het een keramiek achtig materiaal is. Die fijne honingraat kanaaltjes kunnen niet veel hebben!!

http://www.circuitsonline.net/adserver/www/images/nl_nieuw_toekomst_120x60.gif geeft deze week bij bestellingen > €30,- Olympia rekenmachientjes weg (Bestnr.: 776723 - 89)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 31 december 2009 20:06:12 schreef JuuL:
Fijne soldeerpunt voor Weller

Waren bij Farnell destijds 5 euro. Heb er eentje gekocht maar het blijkt dat je voor SMD toch gewoon beter een dikkere tip gebruikt met wat flux. Deze naald-tip kan wel handig zijn voor pootje-lichten enzo. Ook prikt hij prima diep in je vinger (meermaals onbedoeld geprobeerd, gelukkig koud)...

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

In den Bosch lagen er nog voldoende soldeerbouten bij de Aldi, heb me op 2 Jan. toch nog even laten verleiden.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

bij 2 aldi vestigingen geweest. Bij de ene waren ze dinsdag al weg (ookal was aanbieding vanaf woensdag?), en in andere vestiging waren ze diezelfde woensdag ook al de deur uit.

Dit in 2 verschillende plaatsen.

Helaas is het niet erg interessant om alleen voor zoiets naar Den Bosch te rijden.

Dit topic is gesloten