het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

free_electron

Silicon Member

bordjes laten maken bij JetPCB. Ze maken1 bord 1 exemplaar gratis voor 1 keer. speciaal om klanten te lokken.

ideaal voor iemand die eens een dubbelzijdige of 4 layer proffessionele print wil laten maken

http://jetpcb.com

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

ik denk alleen als je in de US woont. bij het EUR gedeelte staat er overgens niks over. Zal misschien met de verzendkosten te maken hebben.

Dan staat er in de guidelines: 'Firest-in-first-out basis. Limited to 10 orders per day', ik weet niet hoe hard het daar binnenkomt maar ik zal kijken of ik binnenkort een mooie duallayer kan insturen. 4layer mag niet, single/dual only.

@GJ, maar dan moet je het dus wel eerst verdienen om het vervolgens niet uit te geven.. nuja, er zijn ook manieren om zonder al te veel geld gelukkig(er) te worden ;)

[Bericht gewijzigd door MAH op vrijdag 8 januari 2010 18:57:07 (19%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
free_electron

Silicon Member

Voor de mensen die serieus met surface mounted spul aan de slag willen :

http://www.opticsplanet.net/lomo-sf-50-microscopes.html

Ik heb de mijne vandaag binnengekregen. Fantastich ding ! Made in USSR, gebouwd gelijk ene tank, maar heel proper afgewerkt, chrrom is psiegelgepolijst. lenzen zijn heel scherp ( scherper dan die ouwe baush en lomb's die we hebben op het werk). Komt met een boomstand , 4 eyepieces.
De lampjes zijn speciaal en 220V er zat ene adapter bij die 110 naar 220 doet speciaal voor het lampje. Maar ik ga toch ene ringlight maken met ene paar straffe luxeons die ik nog liggen heb.

Op strafste zoom kan je zonder problemen tussen twee poten van een 0.5mm TQFP inkijken ( een 5-tal poten vullen het ganse blikveld. Je ziet mooi de korrel van het soldeer.

Die zoom is zeer goed. Is gene continue zoom maar een 'galilean drum' (in stappen)

Ik post morgen wel eens wat fotos.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Of voor mensen die een iets kleiner budget hebben:

http://www.microscoop-expert.nl/type-stereo-microscopen.html?session=9…

Zelf (nog) geen microscoop besteld, maar ziet er wat mij betreft niet gek uit! Voor vijf tientjes heb je er al één.

Robin F.

Golden Member

Klopt, maar dan heb je slechts één vaste vergroting, en een bijzonder oncomfortabele werkhouding (namelijk recht van boven).

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede stereomicroscoop, maar ben nogal huiverig t.o.v. de goedkope merken. Op mijn werk hebben we namelijk zo'n goedkoop ding (van een Italiaans merk geloof ik, maar net zo goed in China gemaakt), en na een jaar of twee breken de knoppen al af. En dan nog heeft dit ding bijna 2000 euro gekost....

Aan de andere kant, een Olympus die ik laatst voor een prikkie heb kunnen bemachtigen had een gebarsten coating op een aantal lenzen, die niet meer leverbaar bleken, dus zelfs met topmerken zit je niet altijd safe :-(

Die Russische microscoop ziet er best aardig uit, en met die aanbieding (en de lage Dollar) nog prima betaalbaar ook. Heb je nog wat foto's en ervaringen free?

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Met shipping en btw + douane zal daar al heel wat bijkomen vrees ik wel.. jammer,want tis een mooi ding!

Robin F.

Golden Member

Auw, UPS Worldwide Saver naar hier kost $325.88 :-(

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!
GJ_

Moderator

Op 10 januari 2010 11:15:35 schreef Robin F.: Die Russische microscoop ziet er best aardig uit, en met die aanbieding (en de lage Dollar)

Russische dollar???

Waarom eerst helemaal naar de overkant van de oceaan en dan weer terug?
Je kunt het ook hier proberen:
LOMO PLC
20 Chugunnaya St.
St. Petersburg, Russia 194044
Tel.: 7-812-292-5242
Fax: 7-812- 542-1839
E-mail:info@lomoplc.com

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 10 januari 2010 11:28:19 (36%)

Donderdag heb ik mijn horloge van Texas Instruments ontvangen (dinsdag verzonden uit de VS, erg snel dus!), en ik meot zeggen: Het is een mooi ding, naar mijn idee mooie vormgeving, en veel hippe functies. Op mijn studentenvereniging (in Delft, met dus erg veel technisch aangelegde mensen) begonnen meerdere mensen over mijn hip uitziende horloge. Nadat ik verteld had wat het ding allemaal kon, en wat ik ervoor betaald had, stond iedereen met zijn bek vol tanden :P
Binnenkort maar verder mee spelen.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Is dat eigenlijk zo'n display dat zonder spanning ook nog gewoon de boel blijft weergeven? (Heel batterij-vriendelijk..)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Op 10 januari 2010 20:52:12 schreef Tommyboy:
Donderdag heb ik mijn horloge van Texas Instruments ontvangen en ik moet zeggen: Het is een mooi ding, naar mijn idee mooie vormgeving, en veel hippe functies.

Niet goedkoop, maar wel héél apart! En weer eens een nieuwe technologie:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180365275224

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Volgens mij is die technology niet zo nieuw. Het is wél wat ik bedoelde hierboven. Dit zat ook in een (nu alweer wat oude) telefoon van Motorola, die destijds voor iets van 5 euro met prepaidkaart bij kruidvat.nl te bestellen was. Als je de batterij eruit trok bleef de boel gewoon op het scherm staan. Erg leuk.

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Is het niet de technologie, die gebruikt wordt voor e-books?

Wel nieuw in een horloge, dacht ik ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ja, denk dat dat vergelijkbaar is. Alleen willen ze voor e-readers nog dunner materiaal dat je op kunt rollen etc. Daarin zijn nog wel wat innovaties gedaan afgelopen tijd.

Misschien was de toepassing in een horloge nieuw, weet alleen dat m'n collega al een paar jaar met die telefoon loopt.

If you want to succeed, double your failure rate.
free_electron

Silicon Member

Ik ben er HEEEEEL tevreden over ! gisteren voor het eerst een bordje in elkaar gezet ermee. Dat ding is beter dan de Zeiss toestellen op het werk.
Het beeld is glashelder en heel scherp. De boomstand maakt dat je dit makelijk uit de weg draait als je hem niet nodig hebt. ik heb nu ene ringlight gemaakt ervoor. Het bijgeleverde lampje is maar zo-zo.

bordje voor ringlight is in productie ( ik gebruik 4 moonstone's ( zie eerdere post ) onder controle van een micrel chipje.
ik kan helderheid continu eregelen via ene x9511 digitale potmeter ( drukknop up en down en memory ). circuit heeft soft-start en een on-off met een 74v1g80 flipflopje.
gemaakt op een ronde pcb die perfect over de lens past.

je hebt verschillende standen voor het lenzen systeem : 0.3 , 0.5 ,1 , 2 , 3.3. er zijn verschillende eye-pieces meegeleverd x8 en x14

ik gebruik meestal x8 en x1 of x2. dat is ideeaal om tqfptjes vast te zetten.

op x3.3 is je ganse blikveld gevuld met amper 5 poten ...

De microscoop staat ongeveer 20 centimeter van je werkoppervlak af.

Een ander voordeel van die boomstand is dat je gewoon op je tafel (of antistatische mat -kuch-) kan blijven werken. bij die goedkope microscoop zit je met datplateau in de weg.

de eye pieces komen onder en comfortable hoek naar buiten ( beter dan de zeiss op het werk )

jew kan perfect recht zitten en krijgt geen lage rugpijn of nekkrampen als je langdurig erdoor kijk ( van die zeiss-en moet je het hoofd meer buigen. mijn nek doet pijn na ene paar uur )

Het is zijn geld meer dan waard.

Je kan die dingen in europa vinden ook hoor. Der zit een verdeler in engeland onderandere. maar ze moeten elders te vinden zijn ook.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Raaco kastjes bij Praxis 38 laden €19,00

http://praxis.v1retail.com/WK02/
pagina 26

Niets is onmogelijk het is alleen nog nooit met succes geprobeerd.

Al weer? ik heb er net 2 weken terug 3 ingeslagen :D
ze hadden er vast nog niet genoeg verkocht.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Mooi. Ik had ze gemist :P

En die van 48 zijn weer 25 euro (blijft toch een hoop geld)..

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 11 januari 2010 07:25:56 schreef Jochem:
Is dat eigenlijk zo'n display dat zonder spanning ook nog gewoon de boel blijft weergeven? (Heel batterij-vriendelijk..)

Nope, gewoon een LCD.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Whoa!

Twee dingen: Seedstudio prototyping. http://www.seeedstudio.com/depot/fusion-pcb-2-layer-5cm5cm-max-p-513.h… Voor $30 maken ze 10 van je (niet te grote = max 5x5cm) printjes. Da's goedkoop. Voor $18 maken ze er ook 10, sturen ze jou er vijf, en proberen ze de rest zelf te verkopen.... Verzendkosten zou heel redelijk zijn, volgens een paar postings terug....

Het webplatform: http://www.seeedstudio.com/depot/preorder-web-platform-assembled-p-582… Voor $35 heb je een complete web-capable microcontroller, met microSD en USB! Poortje doorlussen op je router, en je kan het webplatform je hoofd-PC laten aanzetten als je elders bent en je wil wat van je hoofdpc hebben. Mega veel mogelijkheden!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 12 januari 2010 14:00:30 schreef rew:
[...] en je kan het webplatform je hoofd-PC laten aanzetten als je elders bent en je wil wat van je hoofdpc hebben.

Hmz, hadden we daar nou niet juist wake-on-lan voor? :)
Verder wel leuk spul.

Mag die 5x5cm echt niet groter zijn? Is toch wel heel beperkt...

edit: ah, 50$ voor 10x10 en ook nog -5$ als je de elec-test laat voor wat het is.

[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 12 januari 2010 14:49:22 (11%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 10 januari 2010 11:15:35 schreef Robin F.:
Klopt, maar dan heb je slechts één vaste vergroting, en een bijzonder oncomfortabele werkhouding (namelijk recht van boven).

Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede stereomicroscoop, maar ben nogal huiverig t.o.v. de goedkope merken. Op mijn werk hebben we namelijk zo'n goedkoop ding (van een Italiaans merk geloof ik, maar net zo goed in China gemaakt), en na een jaar of twee breken de knoppen al af. En dan nog heeft dit ding bijna 2000 euro gekost....

Aan de andere kant, een Olympus die ik laatst voor een prikkie heb kunnen bemachtigen had een gebarsten coating op een aantal lenzen, die niet meer leverbaar bleken, dus zelfs met topmerken zit je niet altijd safe :-(

Die Russische microscoop ziet er best aardig uit, en met die aanbieding (en de lage Dollar) nog prima betaalbaar ook. Heb je nog wat foto's en ervaringen free?

Heb zelf een Novex Holland microscoop (Ofwel euromex) en echt een super fijn ding groot bereik. Al veel printjes gesoldeerd. Koste alleen 750 euro maarja z'n ding gaat wel minimaal 10jaar mee.
Heb wel zelf een ringlicht gemaakt voor 25 euro (die van hun kost 400 euro).

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Op 12 januari 2010 14:00:30 schreef rew:
Twee dingen: Seedstudio prototyping. http://www.seeedstudio.com/depot/fusion-pcb-2-layer-5cm5cm-max-p-513.h… Voor $30 maken ze 10 van je (niet te grote = max 5x5cm) printjes. Da's goedkoop. Voor $18 maken ze er ook 10, sturen ze jou er vijf, en proberen ze de rest zelf te verkopen.... Verzendkosten zou heel redelijk zijn, volgens een paar postings terug....

Ik begrijp uit deze pagina dat je zowiezo maar 5 PCBs krijgt, maar als je er het stempel "Open-Source" op plakt, en er een babbeltje omheen schrijft, je 12 dollar terug krijgt.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
Tidak Ada

Golden Member

@Tommyboy:
Kijk de tabel eens goed door.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
free_electron

Silicon Member

Efkes geduld met seeedstudio .. ik heb hier ene aparte post lopen daarover. Het is ene warrige bedoening. Ze snappen zelf maar half hun eigen regels. En ze hebben problemen met Gerber binnenpakken ook. Je moet zorgen dat je drill en plot gealigneerd zijn. ( normaal gezien doet de fab software dat zelf , maar bij hen blijkbaar niet. das extra gemodder in je cam generatie (toch onder altium. altium centreert plots op de film. De drill data is zero aligned. dat zijn de default instellingen. Je moet voor seeedstudio dus zelf de instellingen wijzigen zodat beide zaken zero aligned zijn. Dat doet me vermoeden dat zij veel meer dan die '500cm' op 1 paneel zetten. nuja ze moeten iets doen om aan de lage prijs te geraken. het is echt wel spotgoedkoop.)

http://www.circuitsonline.net/forum/view/80635/1/seeedstudio

Mijn bord zit nu eindelijk in productie (sedert zaterdag. theeft mij 6 dagen heen en weer ge-email gekost.

Zoals ik het nu begrijp :

Fusion : 5 borden. elk maximaal 10x10. 1 project.
Fusion 'open sourced': krijg je 3 borden. zij houden de rest en de rechtne om er zoveel bij te maken als ze willen. Je staat je design af en je moet schema en documentaite + eventuele sourcecode posten.
Je krijgt die korting niet contant, maar als tegemoetkoming voor ene 'volgend project' ! let dus op.

Trinity : 3 projecten. zij paneliseren zodat je voor elk project 3 borden hebt ( dus 9 borden in totaal ) de TOTALE oppervlakte vand e 9 borden samen moet kleiner zijn dan 500 cm. daar is nogal wat om te doen.

Domino : anything goes.

Van zodra ik mijn borden binnen heb post ik fotos. ( mijn borden zijn 18.5 op 19 centimeter met flink wat binnenfreeswerk ( mousebites ) en breakaway tabs.

Dat bord is gemaakt onder trinity. Desondanks trinity normaal voor 3 projecten x 3 borden per stuk is ( hier overtreden ze dus hun eigen regels ... )

Ik heb een tweede blok klaar wat ik onder trinity ga draaien ( 3 projecten , elke 3 borden ) maar ik wacht om door te sturen tot ik de eerste binnen heb ... eerst zien. Anders wordt het JetPCB en wordt 'seeedstudio' gecatalogeerd in de bak waar de andere 'open sores' dingen al in liggen.

[Bericht gewijzigd door free_electron op woensdag 13 januari 2010 09:06:58 (27%)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Dit topic is gesloten