elektronische enkelband

Dit topic is gesloten

hallo,

geeft er iemand enig idee hoe ik aan een elektronisch schema van een elektronische enkelband kom?

mvg,

Je bedoelt zo'n ding dat gedetineerden met verlof behoren te dragen?

Zo link je naar Conrad - Foto's maak je met een camera, niet met een GSM.

Nou simpel... gewoon even de wet overtreden en je hebt er een. Dan even reversed engineeren en klaar is kees.

misschien is het probleem wel dat Tom met een band om zijn enkel zit.

maar even serieus ik denk dat je daar weinig informatie over kan vinden.. lijkt me zo.

Het doel van die dingen is dat gedetineerde slechts een beperkte bewegingsvrijheid hebben. buiten de cirkel en de politie komt je zoeken.
dus ik denk dat het een GPS ontvanger en bijvoorbeeld iets wat een sms verstuurt als het mis is.

maartenbakker

Golden Member

Wil je er een ontwerpen? Dat is opzich vrij simpel, afhankelijk van de gestelde eisen.

Als je er een wilt kraken wordt het al lastiger. Mogelijkheden:

- Er eentje onderhands te bemachtigen en reverse-engineeren
- De fabriek benaderen, doen alsof je een klant bent en dan het monster reverse-engineeren

(schema's zullen ze wel niet vrijgeven, ook niet als je te goeder trouw handelt).

Hoewel ontsnappen een basisrecht van gevangenen is en dus niet strafbaar, is helpen bij een ontsnapping dat wel, en ik heb ergens een vermoeden dat je in dat geval ook op het forum een slotje gaat krijgen ;-)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

was je soms geschrokken van dit bericht? :+

So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Tidak Ada

Golden Member

Vrouw of dochters in de gaten houden; een soort elektronische kuisheidsgordel? >:)

Doet me aan een driekleurige 'duifmeeuw' denken :+

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ja, we kunnen hier op dit forum gezamelijk een "open-source" enkelband ontwerpen,en deze aan de regering aanbieden zodat de gemeenschap niet afhankelijk wordt van een proprietair systeem van een of ander bedrijf,en zich dientengevolge absurde prijzen laat aanrekenen voor die dingen.Worden wij als belastingbetalers allemaal beter van.

De enige manier om aan zo'n apparaat te komen is dat je er zelf eentje omkrijgt. en dan wens ik je veel succes om hem open te krijgen. Voordat je het deksel er vanaf hebt is er al een melding naar de alarmcentrale.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 25 februari 2010 12:44:04 schreef Jan klaasen:
nu lijkt me opensource in dit unieke geval niet handig.

Als het een deftig systeem is mag het geen kwaad kunnen dat je het schema en de software kunt inzien. Wie weet bouwt de fabrikant er wel een backdoor in. (hey ja, als je daar mee kunt verdienen? denken velen)

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Security through obscurity werkt niet, kijk maar naar de OV chipkaart.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity

Bij open source software worden bugs vaak sneller gevonden en gefixed:

http://www.msversus.org/microsoft-versus-open-source-software-bugs.htm…

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Maar ontopic, het schema lijkt me niet zo spannend. Dat bestaat vast uit een GPS ontvanger, een UC en een GSM-module om berichtjes te versturen. Dus drie modules met twee seriële verbindingen er tussen en een voeding.

Dat geheel is zo als doosje te koop om in je auto te schroeven tegen diefstal.

Het enige is dat je de software misschien een klein beetje aan moet passen aan deze toepassing. Zo zal energiezuinigheid van groter belang zijn.

maartenbakker

Golden Member

Op 25 februari 2010 13:09:02 schreef Fuzzbass:
Gast. Denk 'ns na.

Als je Uranium bedoelt? Die denkt zo te zien prima na.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

zo'n ding is eerder stuk als je denkt , net als erg veel rfid chips en andere electronica is de oplossing in de magnetron en dan op 900 watt . het werkt ook voor cd's ook en is makkelijker als 1 voor 1 doorbreken .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zie het al helemaal voor me, met je been in de magnetron op 900 watt.XD

Op 25 februari 2010 15:19:35 schreef testman:
zo'n ding is eerder stuk als je denkt , net als erg veel rfid chips en andere electronica is de oplossing in de magnetron en dan op 900 watt . het werkt ook voor cd's ook en is makkelijker als 1 voor 1 doorbreken .

Een nadeel, die enkelband zit om je enkel, 900Watt magnetron vind je enkel ook niet fijn. :+

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
klein is fijn

Moderator

Dit gaat helemaal nergens meer over..

tombal kan een mailtje sturen met wat uitleg als hij verder wil gaan met dit topic. Tot dan, slotje.

Dit topic is gesloten