het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Weet ik, maar ik laat zien dat die Eur. 268.- waarschijnlijk ver onder de eindprijs ligt

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Klopt, ik heb 400 geboden, en ben overboden. Eind prijs zal wel richting de 600 gaan schat ik. Da's nog altijd minder dan de helft van de nieuw prijs.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 12 februari 2010 07:47:49 schreef joopv:
Je moet ook niet tegen iemand op gaan bieden, maar het maximum bieden wat je er voor zou willen geven.

En dan de laatste seconden. Als er op het begin al zo hoog wordt geboden kan je het wel vergeten. Bij vroeg bieden drijf je de prijs alleen maar omhoog.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Weet er iemand wat de eindprijds nu geworden is. Tis een heel deftig scoopje. Ik zal ooit ook nog wel eens een zeer snel ding kopen (grote bandbreedte nodig voor een korte stijgtijd)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Als je omlaag scrollt kan je het zien: 474 Euro. Toch nog minder dan ik had verwacht.

-edit-
+ 30 euro verzendkosten
Niet verkeerd inderdaad!

Aha, bedankt Juul, ik had erover gekeken. Ik vind het echt een koopje voor een nieuwding dan nog wel.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Water soluble flux, het spul waar Free_electron altijd over praat.

http://www.samenkopen.net/action_product/254688/593389

:)

LED there be light

Moet je die flux ook verwijderen na het solderen of mag dat er gewoon op blijven zitten?

Edit: staat erbij zelfs "However, flux is mildly corrosive over long lengths of time (months). The water soluble flux will cleanly wipe away after wetting the soldered surface." Hoewel het dus een niet erg agressieve variant is moeten we het dus wel schoonmaken met water.

[Bericht gewijzigd door MAH op dinsdag 16 maart 2010 22:07:40 (61%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Geen aanbieding, maar wel interessant:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/18/1268904626-70.jpg

Spuitjes van de apotheek voor soldeerpasta. De bovenste spuit is 2mL en met 0.4mm naald, de onderste is 5mL met 0,9mm naald. Er zitten dopjes bij om af te sluiten. Ter indicatie rechts 0805 caps, de bovenste spuit is qua afmetingen het geschiktst (nu nog hopen dat de pasta er goed doorgaat).

Kosten: € 0,75 :)

Tidak Ada

Golden Member

Deze spuitjes geven bij viscueze stoffen het probleem dat de naald er af geperst wordt. Een 0,4 mm naald geeft dat plobleem al met water. Vergeet niet dat het de buitendiameter is; het lumen is veel dunner!
Ik raad minimaal een 1,2mm (buiten diameter) naald aan.
Verder moet je vragen naar spuitjes met een 'Luer' aansluiting (dat is een soort bajonet).
Ik denk ook dat 1ml spuitjes beter zullen voldoen. Die zijn lang en dun en hebben een fijnere schaalverdeling.
Voor werk in de elektronica is het ook verstandiger om de naalden bot te slijpen (Het schuine gedeelte er af). Je kunt je dan minder snel prikken en dus gevaarlijke stoffen binnen krijgen.

Voor niet al te viscuze flux is een 0,6mm naald wel bruikbaar.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
leime

Golden Member

De kastjes van de praxis zijn er weer. Bladzijde 36 van de folder.

Deze kwam ik tegen op de site van baco.
Ik ken het merk niet, maar de spec's zien er wel leuk uit, zeker voor die prijs.

Een multi-multimeter voor 40 euro. Dus ook capaciteit, frequentie, duty ect en volledig autoranging?

Heeft iemand er ervaring mee?

Edit: ik zie nu in de beschrijving staan dat de toleranties toch wat groter zijn dan ik dacht, maar blijft mogelijk een interessant apparaatje?

[Bericht gewijzigd door MAH op dinsdag 30 maart 2010 16:54:00 (18%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
maartenbakker

Golden Member

In de praktijk heb je een capaciteitsmeting alleen nodig voor ongemarkeerde smd'tjes, en daar zijn veel meters dan weer net niet nauwkeurig genoeg voor in de lage bereiken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 18 maart 2010 12:42:09 schreef JuuL:
Spuitjes van de apotheek voor soldeerpasta. De bovenste spuit is 2mL en met 0.4mm naald, de onderste is 5mL met 0,9mm naald. Er zitten dopjes bij om af te sluiten. Ter indicatie rechts 0805 caps, de bovenste spuit is qua afmetingen het geschiktst (nu nog hopen dat de pasta er goed doorgaat).

De 1ml spuiten (ook wel insulinespuiten genoemd) zijn handiger. Als je 1mm indrukt komt er veel minder spul uit. 0.4mm is m.i. ook veel te klein. Ik krijg de pasta al nauwelijks door mijn 1.2mm naalden. (ik ga de naalden inkorten met de slijpsteen: scheelt weer lengte waar het dikke spul door de dunne naald moet).

Het "drolletje" dat je uit een 1.2mm naald krijgt is al veel te dik om een FTDI232R te solderen: Alle 14 pins aan mekaar.... Ik heb nog geen goede truuk gevonden om minder aan te brengen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Inderdaad, de 0.4mm werkt echt niet. En de 0,9mm naald ziet er vrij fors uit.

Ik hou het voorlopig bij het spuitje van Edsyn. En ik zie nu ook dat er aparte naalden voor te koop zijn. Dus problem solved, mits de pasta het ook toelaat.

Ze hebben btw ook een goedkopere loodhoudende variant.

-edit-
Het Edsyn spuitje van mij heeft standaard een 0.58mm naald, dus al aardig fijn.

Henry S.

Moderator

Op 30 maart 2010 16:51:36 schreef MAH:
Deze kwam ik tegen op de site van baco.
Ik ken het merk niet, maar de spec's zien er wel leuk uit, zeker voor die prijs.

Zie ook http://www.ohmeron.be/content/index.php?page=products&id=200703021…

Niet duur, thuis goed bruikbaar.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 30 maart 2010 20:26:41 (24%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

Op 30 maart 2010 19:29:20 schreef rew:
[...]
De 1ml spuiten (ook wel insulinespuiten genoemd) zijn handiger. Als je 1mm indrukt komt er veel minder spul uit. [.....](ik ga de naalden inkorten met de slijpsteen: scheelt weer lengte waar het dikke spul door de dunne naald moet).

Ik heb nog geen goede truuk gevonden om minder aan te brengen.

Er zijn twee soorten 1 ml spuiten: Het model dat JuuL laat zien een een lange dunne. Dat heet eigenlijk een Mantoux-spuitje. Het wordt gebruikt om tuberculose tests te doen, er wordt dan 0,1 ml in de huid gespoten. Diebeten zijn ze ook gaan gebruiken omdat het makkelijker is te doseren.
Inkorten van die naalden is een goed idee! Gewoon met een scherpe geharde tang afknippen en dan slijpen met een hele fijne steen (dremeltje) tot hij weer open is. Beslist je componententangetjes niet gebruiken (tenzij afgedankt) want de naald is van staal!
In ieder geval spuitjes met een Luer-lock aansluiting nemen (naalden ook natuurlijk)

Misschien eens een maskertje maken en dan de pasta met een spateltje er in wrijven? Zou je misschien kunnen etsen in een stukje latoenkoper.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 30 maart 2010 16:51:36 schreef MAH:

Een multi-multimeter voor 40 euro. Dus ook capaciteit, frequentie, duty ect en volledig autoranging?

Heeft iemand er ervaring mee?

ik heb deze ook thuis staan, super dingetje! volledig autorange, kan er heeel veel mee meten, werkt simpel en gemakkelijk, mooie grote display. echt een aanrader!

Er staat bij bijvoorbeeld spanning DC 0.5%+4
0.5% is prima voor standaard testjes/controles maar wat is +4?

Ah, er staat a% van aflezing + digits. Maar wat ze daar nu precies mee bedoelen..
En wat ik dan jammer vind is dat ze er geen L/spoel meet functie in hebben gezet, of een ac+dc meting. Maarja, dan moet ik maar een duurdere aanschaffen en ik zie dat die dan ook meteen ruim onder de 1% afwijking gaan, zelfs 0,1%.

Maar zoals Henry al zei: "Niet duur, thuis goed bruikbaar."

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Tidak Ada

Golden Member

Afwijking ± 4 eenheden van het 'most least *) significant digit' d.i. op het meest rechtse digit.

*) Sh*t, dat haal ik nu elke keer door elkaar :(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 31 maart 2010 10:03:33 (32%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Bedoel je dan niet het least significant digit?

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik weet niet of dit al eerder gepost is. De ladekastjes zijn weer in de aanbieding bij de praxis.
Hij staat in de nieuwe folder op pagina 36.

Is je scroll-wiel kapot, of ben je echt zo lui? Staat enkele posts hierboven.

If you want to succeed, double your failure rate.
Anoniem

Op 30 maart 2010 16:51:36 schreef MAH:
Deze kwam ik tegen op de site van baco.
Ik ken het merk niet, maar de spec's zien er wel leuk uit, zeker voor die prijs.

Een multi-multimeter voor 40 euro. Dus ook capaciteit, frequentie, duty ect en volledig autoranging?

Heeft iemand er ervaring mee?

Edit: ik zie nu in de beschrijving staan dat de toleranties toch wat groter zijn dan ik dacht, maar blijft mogelijk een interessant apparaatje?

ik heb hem ook staan
ben er heel tevreden mee

Dit topic is gesloten