het grote interessante aanbiedingen topic deel2

Dit topic is gesloten

Is ook geen Dremel maar een Einhell.

Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer

Op 27 juni 2010 22:10:28 schreef DeKemp:
Is ook geen Dremel maar een Einhell.

hmz, geen aanrader dus? :P
Een dremel is typisch iets dat ik de komende 20jaar nog af en toe gebruik, en ik wil dus wel iets dat niet direct kapot zal gaan bij enige mishandeling.

Ding zal het waarschijnlijk wel een tijd doen. enige kritische punt is waar de tool geplaatst wordt, dat dat niet uitslijt.
Die tooltjes die je erbij krijgt zijn mogelijk van discutabele kwaliteit. Heb ook eens een goedkoop setje gekocht maar slijpschijfjes braken veel sneller en schuurrolletjes waren meteen kaal. Maar voor dit geld..

Die solarlampjes van de blokker geven maar erg weinig licht, heel klein zonnepaneeltje.

[Bericht gewijzigd door MAH op zondag 27 juni 2010 22:54:23 (12%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Die goedkope multitools hebben alleen een 3,2 mm spantang. De meeste leuke accessoires van Dremel hebben een 2 mm asje. Ook de draad van de aansluiting voor accessoires is anders
Het Jacobs-boorkopjen van Dremel kun je bijvoorbeeld dus vergeten.
Het is hetzelfde machientje dat Aldi on der 'Top' verkoopt.
Toch heb ik wel plezier van zo'n ding gehad. Alleen verlang ik steeds harder naar een echte Dremel of Proxxon

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Shiptronic

Overleden

ligt eraan waarvooor je het gaat gebruiken, veel koop dan een betere, ik heb ~5 jaar geleden een brol van de aldi gekocht als ik hem pak doed hij het niet, moet alleen eens weer hulpstukken aan schaffen ,maar wie goed leest staat daar voor mij meestal: koop een koffer met hulpstukken, en dan krijg je de machiene er gratis bij ?

en waar krijg je 3 jaar garantie, kapot bon bewaren en inleveren, nog nooit geziek gehad, altijd ook keurig opgelost, icl. hun computerservice voor die prijs?? ik ken Profs met grovere bedragen die minder presteren ;)

Maar zo heeft iedereen wat, ik hoef er geen schroevendraiers of sleutels te kopen, die kan ik na een week weer weg gooien, al heb ik met een set boen al eens mazzel gehad, 5 jaar oud en de meesten zijn nog flijm scherp, breken is meer het probleem ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dan zijn dat echt goede boren (breken betekent dat ze mooi hard zijn, hele dure boren breken zelfs als je ze laat vallen...)

Als computerprofessional vind ik de computers van Aldi (Medion) best aardig, en aan te bevelen boven ramsjmerken als Packard Bell en Acer. Echter zou ik ze zelf nooit kopen of verkopen.

De Aldi-televisies van Multipech Logic en Medion komen tegenwoordig doorgaans bij Beko en dergelijke ramsjfabrikanten vandaan en zijn zonder meer afraders (hoewel vrij veel waar voor je geld).

Met een doppenset van Aldi heb ik wel uitstekende ervaringen. In al die jaren dat ik dat al vrij zwaar gebruik heb ik maar 1 keer een dopje gebroken: Een nummer 10 terwijl ik op de sleutel een pijp had gezet...

Overigens on-topic ik heb ook zo'n goedkope dremelkloon, lijkt wel wat op die van Einhell, en daar zitten 3 spantangetjes bij en het ding doet het opzich prima.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 28 juni 2010 21:13:14 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 28 juni 2010 21:12:22 schreef maartenbakker:

[.....]
Overigens on-topic ik heb ook zo'n goedkope dremelkloon, lijkt wel wat op die van Einhell, en daar zitten 3 spantangetjes bij en het ding doet het opzich prima.

Waar komt die b\vandaan? Ik heb dus een Aldi en daar zitten alleen de 3,2mm spantangen bij.
Ik zou zo graag een Jacobskopje op m'n flex-as zetten, maar dat ding van Dremel past dus niet en Aldi/Einhell leveren er geen. :(
Overigens is mijn ervaring met de Aldi precies zoals je beschrijft:
Na net geen 3 jaar was er een veiligheidsspietje van m'n kettingzaag gebroken. de reserves was ik glad vergeten. Toch kreeg ik onmiddellijk m'n geld terug en kon een maand laterbij een nieuwe actie een nieuwe machine kopen.
De "TOP" multitool doet het al minstens 4 jaar!!

Ze hadden indertijd ook hele handige accuschroevendraaiers met instelbaar moment. Helaas heeft de overheid er voor gezorgd dat ik geen nieuwe kan kopen (NiCad). De accupacks zijn niet open te maken, zodat nieuwe accu's helaas geen optie zijn.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Op 25 juni 2010 10:54:08 schreef Jeroen06:
@ theove, heb je al goede ervaringen met deze webshop? ze zijn wel akelig goedkoop.

Ik heb de camera binnen en alles werkt naar behoren.

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Geldig van 22 t/m 30 juni 2010
10% korting bij de grote "C"
020479-NB

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

Moet ik dit geloven?

75 W omvormer met sinusvormige uitgangsspanning voor €15,99 ?

Grote "C" 512375 - 89

75watt :P dat is hooguit om een laptopje op te laten draaien in de auto. Mijn laptopje lust al meer, output 19.5v 3.9A = 76.05 :P

Golfvorm: gemodificeerde sinusgolf, kan dus een 'sinus' zijn die uit 2 stappen bestaat.

Als die omvormer niet over zijn nek gaat van de inschakelpiek van de voeding van je laptop ;-)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Dacht ik ook al!
Het was dan ook cynisch bedoeld, want in de beschrijving staat: "sinusvormige spanning"! en dat is m.i. géén gemodificeerde sinus :(

@blokal:
En je laptop dus ook >:)

Iedereen dus gewaarschuwd!!

Ik heb op conrad dit gevonden.

Is dit interessant?

[Bericht gewijzigd door LEDfan op dinsdag 29 juni 2010 22:51:55 (56%)

Nou voor een beginneling misschien wel, maar als je meteen een zootje wilt kan je ze beter bij Niels (SK) kopen. Is in verhouding goedkoper.
Helaas heeft hij momenteel geen actie, Maar die zit er wel weer aan te komen meen ik.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Volgend conrad wel:

Interessant, praktisch en experimenteer

Maar volgens mij niet. Bij dickbest heb je 300 ledjes voor 15 euro.

Bedankt, ik hoop dat ik niet off-topic ben gegaan maar dacht dat misschien een aanbieding zou zijn.
@Tinus016 kan je de site doorgeven a.u.b. vind deze niet.

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
marcob

Golden Member

Als we toch reclame aan het maken zijn, want ze adverteren hier op de site.:-) Op www.leds-buy.nl low-cost leds 100 stuks voor 2 euro

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Op 29 juni 2010 20:16:51 schreef MAH:
75watt :P dat is hooguit om een laptopje op te laten draaien in de auto. Mijn laptopje lust al meer, output 19.5v 3.9A = 76.05 :P

Golfvorm: gemodificeerde sinusgolf, kan dus een 'sinus' zijn die uit 2 stappen bestaat.

Mijn laptop gebruikt officieel ongeveer 100W. De 150W inverter die ik zo'n 20 jaar geleden heb gekocht (HFL 160) deed het niet. Ging in beveiliging. De dealextreme 200W ($25?) doet het beter.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 29 juni 2010 15:05:32 schreef Tidak Ada:
[...]Waar komt die b\vandaan? Ik heb dus een Aldi en daar zitten alleen de 3,2mm spantangen bij.
Ik zou zo graag een Jacobskopje op m'n flex-as zetten, maar dat ding van Dremel past dus niet en Aldi/Einhell leveren er geen. :(

Het is er een in koffertje met flexibele as erbij. Van Topcraft, dus ook Aldi denk ik. Ik betwijfel of je daar een Jacobskop op zou kunnen krijgen, maar er zitten 3 spantangetjes bij (wel allemaal kleiner of hooguit 3,2mm). Ik begrijp achteraf dat je voor een jacobskop juist een grotere spantang nodig zal hebben?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Tidak/Maartenb :Bij een "Perel" S1J-AJ2-10 past een automatische boorkop van Proxon de schroefdraad van de spindel is M8x0,75.Het n° van proxon=28 941
'k Vermoed dat Perel/Topcraft/... allen uit dezelfde fabriek komen..

Bedankt, ga ik eens proberen, als ik een Proxxon dealer hier in de buurt vind (Begen o. Zoom - Goes Antwerpen).

Weet jij er misschien een, bertb?

Verder deze AANBIEDING via NEONIXIE-L binnen gekregen:

6 digit nixieclock IC voor krap $20.00

http://www.allspectrum.com/store/product_info.php?cPath=21&products_id…

Misschien iets voor een actie??

Alleen als ze hem ook in een kleiner formaat leveren dan dip. Een 40dip is veel te groot om makkelijk in een mooie behuizing te kunnen prakken.
Volgensmij zijn er ook mensen zat die dit gewoon zelf schrijven en de source beschikbaar maken.

pa3gws

Golden Member

@Tidak
Alle ijzerhandels die onder Provak vallen hebben Proxon zie ook hier http://www.provakdirksland.nl/

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Dit topic is gesloten