RFID lezer kopen?

Hallo mede co'ers,

Voor een kegbot project ben ik dringend opzoek naar een USB RFID lezer voor een schappelijke prijs. Heeft iemand een idee waar je deze apparaten kan bestellen?
Na wat google zoek-werk kwam ik antratek tegen alleen zijn die gesloten t/m volgende week, en eigenlijk had ik het apparaat gisteren al nodig.

alle suggesties zijn welkom.

groeten,

Thom.

If you want to succeed, double your failure rate.

Er is vrij recent een elektor artikel geweest over rfid, maar ik weet niet meer welke dat was. Dit jaar nog geloof ik.

Ik denk dat er daar wel wat info in staat die je verder kan helpen.

Er is geloof ik ook een opensource rfid lezer project.

[Bericht gewijzigd door neoel op vrijdag 23 juli 2010 13:46:00 (13%)

Rather a (_E=MC2_) than a (_?_).

Zelfbouwen is in verband met de tijdsdruk niet echt een optie.
Als er meer tijd was geweest had ik het prima willen proberen, heb zat microcontroller spul liggen. Ik heb de beslissing gemaakt een kant-en-klaar lezer te kopen.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat de meeste lezers een RS232 aansluiting hebben. Ik vraag mij sterk af of zo'n apparaat nog wel goed werkt en, heel belangrijk, of de kegbot software hem dan nog herkent.

hier iemand die het met een phidget reder heeft gedaan.

Je kan vrij makkelijk een rs232 -> usb interface maken.

Vraagje, waarom wil je een rfid interface maken voor de kegbot?
edit: Ooh ik zie het al, om bij te houden wie er tappen :)

[Bericht gewijzigd door neoel op vrijdag 23 juli 2010 13:56:14 (20%)

Rather a (_E=MC2_) than a (_?_).

Een RS232 -> USB interface heb ik liggen (zo'n kant-en-klaar converter kastje) maar ik wil zeker weten dat de boel werkt met kegbot. Er is helaas erg weinig te vinden over hoe zo'n RFID lezer precies aangesloten en aangestuurd moet worden.
Vooral de software stelt mij voor een raadsel, de comments doen geloven dat het alleen werkt met een phidget lezer via het one-wire protocol.

zie hier

Er is inderdaad een open source RFID project, maar het lijkt me slim dat je eerst eens nagaat welke communicatiefrequentie je wil aanhouden (wat mede afhankelijk is van de toepassing) en daarna wat voor tags je wil (ook daar geldt weer dat de toepassing mede bepaalt welke tags je nodig hebt)

Wat betreft de rest kan ik je niet echt helpen, behalve dan dat ik je de 'oude' RFID lezer van Elektuur afraad (een artikel uit 2002 of iets dergelijks, gekoppeld aan een wedstrijd die gehouden werd met UID's van Ultralight kaarten die bij het blad geleverd werden)

De lezer die daarbij hoort is zo instabiel als de pest...

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Waar zie jij comments in de software?

Ze gebruiken denk ik die "Phidgets" als interface naar de rfid hardware. Waar zag jij iets met one-wire?

Gebruiken ze niet deze hardware: http://www.phidgets.com/products.php?category=14&product_id=1023?

Rather a (_E=MC2_) than a (_?_).

De groene tekst op die pagina zijn de comments.

Op het forum stond iets over one-wire aansturing.
Ik kon niet echt wijs worden uit de brij informatie, gezien iedere gebruiker het anders doet.

De phidgets module voor python schijnt alleen met een phidegts adapter te werken. Tevens schijnt kegbot alleen met de phidgets adapter overweg te kunnen.

Uiteindelijk toch besloten om voor €100,- een phidgets RFID reader met 8 bijpassende tags te bestellen gezien dat "plug and play" blijkt te zijn.

Toch allemaal bedankt voor de input.