Batterij snel leeg

ik heb dees gekocht om te bevestigen op de rand van twee vleugeltjes als versiering http://cgi.benl.ebay.be/El-Wire-Kit-flexible-neon-150CM-Vert-neon-fila… de mijne is wel paars

ik heb bij de krantenwinkel een klein batterijtje gekocht van 12v en dit eraan gemaakt maar het was na iets minder dan 2 uur al leeg

ik ga het gebruiken op een rave die 72 uur duurt dus ik vraag wat voor batterij ik moet gebruiken die langer werkt

bjokal

Golden Member

Het is toch niet zo'n 12V batterij voor een afstandsbediening die je gekocht hebt?

http://www.hmk.nl/IMAGES/Images/battery/311-001.jpg

Die zijn met deze EL-wire ERG snel leeg.

Staan er wat meer gegevens op de verpakking van die EL-wire? met name het stroomverbruik is handig om te weten.
Je zal met een wat grotere batterij (of batterijen) aan de slag moeten.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Met wat geluk werkt het ook op een 7,2V raceaccu uit de modelbouw. Of anders een 9.6V versie. Je kunt natuurlijk ook een stel C-cellen aan elkaar hangen (10 stuks in serie) maar dat is niet écht draagbaar.
Misschien kun je het nog laten knipperen. Als je het de helft van de tijd uit hebt, en de helft van de tijd aan, dan gaat je accu 2x zo lang mee.

maartenbakker

Golden Member

Hoe dan ook, je zal de batterijen in een buideltasje of iets dergelijks moeten stoppen. Het stroomverbruik is te hoog voor een echt kleine batterij. De batterij die Tomas 50 voorstelt is ook heel snel leeg.

In elk geval veel plezier :)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 16 augustus 2010 15:44:18 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Zelf zou ik het maken met oplaadbare AA batterijen, omdat je deze daarna voor andere toepassingen kan gebruiken, in een batterijhouder voor 10 AA's : http://shop.conrad.be/energie/batterijen-accu-accessoires/batterijhoud…
Wel geen idee hoeveel die neon verbruikt, maar met 2700mAh AA's kom je toch al een eind.

op het kastje dat bij de draad hoort staat 12V 50mA 1.5W. waar dat 12v batterijtje eerst voor is weet ik niet. het is ook 50mAh trouwens. dus met 10 gewone AA batterijen moet het werken? is er een manier om uit te rekenen hoe lang het werkt.

72 uur is lang maar het gaat nog ik blijf tijdens de examenperiodes op school dikwijls langer wakker om het allemaal klaar te krijgen. Beetje jammer dat dat nodig is maar het is gewoon te veel anders.

Op 16 augustus 2010 22:46:03 schreef Stefanie P:
op het kastje dat bij de draad hoort staat 12V 50mA 1.5W. waar dat 12v batterijtje eerst voor is weet ik niet. het is ook 50mAh trouwens.

Het batterijtje is niet ook 50mAh, het is 50mAh. Dat is wat anders dan 50mA.
Het betekent dat je lichtslang op dat batterijtje 1 uur zou moeten werken. Als hij het 2 uur heeft volgehouden, dan heb je dus geluk gehad.

benleentje

Golden Member

Een batterij van 2700mAh kan een lamp van 50mA gedurende 54 uur laten werken. Het laten knipperen wil niet automatisch zeggen dat het ook langer op de batterij mee gaat. Het kan zijn dat de inschakel pieken dan hoger zijn dan gedurende normaal bedrijf.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
maartenbakker

Golden Member

Een kastje dat 50mA trekt zal op een batterij van 50mAh ongeveer een uur werken, daar slaat die letter h op. Vandaar dus.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."