live beelden ontvangen in pit box tijdens motorraces.

Goeiedag,

Ik ben hier nieuw op dit forum en ken weinig(of niks) van de zaken die jullie hier bespreken.
Maar ik had een vraag aan jullie, misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.

Het zit zo: wij nemen als groot team deel aan endurance (lange wedstrijden 4of 8u)snelheidswedstrijden met de moto.

De teambaas had nu graag in seizoen 2011 willen uitpakken met iets speciaals.
De teambaas heeft een grote motorzaak en graag had hij zijn klanten willen uitnodigen naar de wedstrijden om ze in onze pit box te laten genieten van live beelden vanop de motorfiets.

Nu is mijn vraag, is zoiets mogelijk?
En vooral.... wat gaat zoiets kosten??...(ongeveer)
Wij hebben er in ieder geval geen flauw idee van hoe we zoiets moeten realiseren, maar misschien zijn er hier mensen die hier iets meer van weten.

Hou wel rekening met bepaalde zaken, de cameratjes moeten klein zijn want ze komen op de moto's.
de ontvangst moet ook vrij groot zijn,voor grote circuits bv francorchamps...

Wij zouden graag zo'n apparatuur aankopen maar eens aangekocht kunne wij hier ook niet mee werken tenzij er mensen zijn die ons een handje kunne helpen.

Over de apparatuur zelf hebben we ook totaal geen idee waar we zoiets moeten kopen...?

kan iemand mij hiermee helpen,aub?

alvast bedankt

mvg
steven

Hugo Welther

Moderator

Stel je eens in verbinding met de technische staf van een racecircuit. De meeste grote circuits kennen dergelijke faciliteiten als standaard voorziening.

Voor televisiezenders heb naast de apparatuur ook vergunningen nodig die per land kunnen verschillen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

wat is de maximum afstand die overbrugd moet worden? (schatting)
welke spanning is beschikbaar op de moto's.
je kan een klein cameraatje een een draadloze zender gebruiken (bv. conrad Bestelnummer 351238 - 89)
een andere mogenlijkheid is wifi (router in de pit, netbook + webcam op moto)
Maar dus eerst, over welke afstanden gaat het?

@Hugo:
volens mij gaat het niet om een televisie zender maar enkel beelden streamen naar hun pits

[Bericht gewijzigd door Gamesbond op zondag 14 november 2010 17:01:58 (13%)

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval

hallo,

inderdaad, we gaan geen televisiezender of kanaal beginnen ofzo.
we zouden graag enkel beelden ontvangen in onze pit box, zodat de mensen (klanten) de wedstrijd volledig kunnen volgen.

Inderdaad, de afstand zal misschien een probleem worden.
BV het circuit van zolder is in totaal 4 km.
als we die misschien ergens in het midden kunnen gaan zetten zal het misschien lukken???...

francorchamps is dan weer een heel ander verhaal, das 7 km lang maar zeer heuvelachtig. Grote hoogte verschillen... ik weet niet of dit een probleem zal vormen? maar vrees er misschien wel wat voor...

heb je soms een link naar winkel of leverancier van zulke cameratjes- ontvangers en dergelijke?

alvast bedankt voor de snelle reacties.

grtz

steven

steevie, d'r heeft al iemand een pointer naar een winkel gegeven.

Zoek ook eens naar FPV (first person view) voor modelvliegtuigjes.

Voor ik geloof EUR 500 heb je dan een leuk setje. Of dat 4km of 7km haalt betwijfel ik sterk. Je zult het moeten testen om te zien of het toonbaar is naar de klanten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

OT: Zolder zal wel gaan als de ontvanger net bij de Paddock ingang zet, Spa heb je gouw 2 repeaters nodig, ik heb dit al eens gedaan maar dan met data. Zender in de auto was 10w. Spa heeft een eigen Tv zender trouwens evenals Assen en ZV.

Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Hugo Welther

Moderator

@Gamesbond Televisie is ook een videostream d.m.v. een RF signaal.

Kwam op het net nog iets tegen met UMTS, maar dat begint bij USD 1.500,- voor een startset.

Wat ik bedoelde te zeggen dat de meeste grote circuits hiervoor een voorziening hebben om wildgroei van allerlei zenders etc. tegen te gaan. Er wordt niet voor niets door AT en de buitenlandse collega's stevig gecontroleerd op illegaal gebruik van het frequentiespectrum bij racecircuits.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Volgens mij zijn het digitale zenders met iets van COFDM wat René van HFPrints ook gebruikt.
Je zou eens contact met hem kunnen opnemen gezien hij ook proeven heeft gedaan met COFDM, René hangt veel rond op het circuit van Assen en weet vast wel van de hoed en de rand. Er staat wel e.e.a. op zijn site hfprints.nl aangaande COFDM
Hij hangt ook rond op fredsforum.nl, je zou je vraag ook daar neer kunnen leggen...

[Bericht gewijzigd door Yellow Walk op vrijdag 19 november 2010 15:24:44 (14%)

De beste stuurlui staan aan wal