Ik kan zien hoeveel gebruikers er nu online zijn!

Ik weet niet of het ooit al eens is voorgesteld (als dit zo is mijn excuses) maar mij lijkt het wel handig dat je zou kunnen zien hoeveel gebruikers er momenteel online zijn (ergens onder/boven/links/rechts van het scherm) op een bepaalde moment (als je ingelogd bent). Dan kan je min of meer 'zien' of er op dat moment mogelijk nog een reactie kan komen op een toppic. Langs de andere kant is het ook gewoon leuk om eens te zien hoeveel mensen er eigenlijk het forum bezoeken en wanneer er piek momenten zijn.

gegroet

Henry S.

Moderator

Op 6 december 2010 20:13:34 schreef martin de copain:
Dan kan je min of meer 'zien' of er op dat moment mogelijk nog een reactie kan komen op een toppic.

En dat is een reden om het niet te doen.

Het is idd eens eerder voorgesteld.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
leime

Golden Member

Even uit nieuwsgierigheid, waarom is dat een reden om het niet te doen? Omdat mensen dan ongeduldig worden?

Hmmm, lijkt me ook wel geinig. Maar dan alleen op de hooft pagina en niet dat je ook nog kan zien welk topic ze momenteel lezen.

rare tittel trouwens

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Dit heeft geen meerwaarde.
Beter zou zijn, dat je het profiel verplicht bent om volledig in te vullen.
Waarom. Ik denk wel dat er mensen zijn die niet te beroert zijn om ergens even te gaan kijken bij bv. een storing, hulp ed.

En ook Ik heb diverse onderdelen liggen die ik nooit meer zal gebruiken, die zouden mensen dan komen halen. (plc's, tijdrelais ed.)

Lijkt mij totaal niets toevoegen.
Ben ook actief op een ander forum als moderator en daar hebben ze die mogelijkheid wel, ook dat je kunt zien wat iemand aan het bekijken is.
Probleem is dan dat men constant op de refreshknop drukt en ziet wie het topic leest. Als je dan als lezer pech hebt krijg je ook nog eens een PM met de vraag waarom je niet gereageerd hebt.

klein is fijn

Moderator

Op 6 december 2010 21:38:09 schreef leime:
Even uit nieuwsgierigheid, waarom is dat een reden om het niet te doen?

Op 6 december 2010 22:11:47 schreef BernardV:
Als je dan als lezer pech hebt krijg je ook nog eens een PM met de vraag waarom je niet gereageerd hebt.

Daarom dus.

Plus, de meeste mensen zien het als feature om te zien of er iemand online is, maar je kan het ook gebruiken om te zien of er niemand online is..

de meeste reacties gaan hier over t zien wie online is, toch is de vraag hoeveel zijn er online zijn. en eerlijk gezegd lijk me het ook wel leuk om te zien hoeveel mensen hier nou rondhangen.

dan kun je idd wel de bezetting op tijden zien , bijvoorbeeld rond en rond 1200 uur is het ineens druk om weer in te zakken na 1400 uur. en rond 1700 uur is het weer stil en rond 2200 uur zit er ook een piek . zo lijkt heel nederland hetzelfde tijdschema te hebben ..

ik zou een teller voor het totaal aantal ook belangrijker vinden als wie er online is , gezien de inlog wel open kan staan maar de pc idle is .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het is nu eenmaal geen chatbox.Dus in principe maakt het ook niet uit of je 'snachts om 3 uur een post doet of om 12:15.
De jongeren (niet allemaal ,wel veel) willen instant reply. Er zijn er zelfs bij voor wie Google nog niet snel genoeg is.

Als het er komt, dan enkel op de hoofdpagina, en enkel "xxx gebruikers online

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval
Henry S.

Moderator

Op 7 december 2010 07:46:41 schreef testman:
dan kun je idd wel de bezetting op tijden zien , bijvoorbeeld rond en rond 1200 uur is het ineens druk om weer in te zakken na 1400 uur. en rond 1700 uur is het weer stil en rond 2200 uur zit er ook een piek . zo lijkt heel nederland hetzelfde tijdschema te hebben ..

Aangezien de meeste posters in dezelfde tijdzone zitten is het met logisch nadenken ook wel na te gaan.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Zolang je er rekening mee houdt dat de televisieafdeling bijvoorbeeld nog wat late slapers kent ;-)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."