Starten als beginner met microcontrollers

hallo,

ik ben een 2 jaars student in de elktrotechniek en aangezien wij in onze
richting geen microcontrollers zien zou ik toch leren werken met deze kleine
"wonder" machines.

ik zit al enkele maanden soms te kijken waar ik een cursus/boek/site kan
vinden waar ze bijna van 0 beginnen(in het nederlands). ik al vele malen bij
deze site terecht gekomen maar kon nog echt de juiste links vinden.

mijn vraag als volgt:

ik zou graag een microconroller programmeren en nadien volledige
onafhankelijk van mijn computer. drukknopen van 24 volt en relais van 24 v
gebruiken om mijn microcontroller te sturen.

kan u mij helpen om de juiste site en/of aanbevelingen geven

met vriendelijke groeten
Stijn Laleman

lees eens www.picbasic.nl door
Daar zit ook ene cursus bij, dat is al met al een goed beginpunt.

Ik ben begonnen (en niet verder geraakt :-) ) met een Basic Stamp processor.
Is inderdaad duur voor hetgeen het is, maar heeeeel gebruiksvriendelijk en zeer duidelijke manuals te downloaden.
En alle software gratis te downloaden.

Normaal gezien zul je daarna vroeg of laat wel overstappen naar iets pic-achtig.

Dat je de cursus in het Nederlands wil, is een grote handicap. In het Engels is er veel, HEUL veel meer te vinden. Ook zijn alle datasheets in het Engels. Mijn tip dus: Beperk je niet tot het Nederlands.
Voor de AVR is de volgende site erg goed: http://www.avr-asm-tutorial.net/

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Dit boek (http://mic.dolman-wim.nl/index.html) kan je een heel eind op weg helpen wanneer je besluit om voor AVR's te gaan. Begint bij nul en eindigt bij veel. En in het nederlands....

tja, ik weet ook als ik engels talige documenten zou bekijken een groter aanbod zou hebben. maar wat ben je er mee als je ze niet 100% begrijpt. ik zou graag een mooie en grondige start willen maken in het nederlands. en misschien later ook naar engelstalige datascheet kijken.