google it!!

Dit topic is gesloten

http://www.circuitsonline.net/forum/view/85197
http://www.circuitsonline.net/forum/view/91083
(nuja over die inzet heeft de moderator gelijk, wel zou ik dan beter gewoon niet in de sectie schoolvragen posten?)

En zeggen dat je geen tijd hebt terwijl je een post rekt door "zoek het op google" en "doe zelf eens iets" te plaatsen vind ik belachelijk. Stel je voor!:
1) Je googlt iets...
2) Je vind de exacte vraag die je stelt, maar...
3) Het antwoord staat er niet bij!
4) Er staat zelfs bij dat je het antwoord op google moet zoeken (wat je juist gedaan hebt)
5) Als je op den duur het internet afzoekt vind je meer zoek het op google statements dan effectieve antwoorden...)

Oplossing: Stel een specifieke vraag, daarop weet je het antwoord of je weet het niet. (En antwoorden kan in een minimum van tijd.)
(Informatie vinden wordt op die manier ook gemakkelijker, je moet geen volledige post gaan afzoeken (ctrl+f) op je antwoord.)

Wil je veel weten over een onderwerp, lees een boek.

De de OP van de thread is onnodig onbeleefd, maar dit doet niets af van het feit dat hij op een muur loopt aan het begin van de post.

btw: gelijk dat ik ze niet toon! niet dat ik ze niet heb XD
maar ik wil mijn resultaten niet zomaar op het internet plaatsen...

klein is fijn

Moderator

Je linkt naar een topic wat in de sectie schoolvragen staat, en de kunst is nou net om in die sectie geen directe antwoorden te geven, maar mensen een hint te geven en ze het grotendeels zelf uit te laten zoeken. Het is schoolwerk, zij moeten het doen, niet wij.

Desbetreffende vraag is ook wel dusdanig simpel dat het antwoord met een paar goede zoektermen zeker weten ergens te vinden is.

Tip: Met nederlands kom je niet zo ver als je iets zoekt.

dingen die ik reeds wist...
(dat je met engels verder graakt op het internet is logisch)

klein is fijn

Moderator

Laat ik eerst eens vragen, wat wil je bereiken met dit topic?

maartenbakker

Golden Member

Onnodig onbeleefd is in het geval van knome wel een understatement. Hij is een troll of iemand met een heel erg dik vinkje in het vakje "ongeschikt" en bijpassende kevlar plaat voor zijn hoofd. Ik zou dat topic dus absoluut niet aanhalen als je je eigen positie wilt verdedigen, want dat doe je daarmee niet ;-)

Bovendien gaat het om schoolvragen, inzet is daar verplicht om te voorkomen dat mensen een tentamen of practicum halen zonder te snappen waar ze mee bezig zijn.

Indien zo iemand een beetje aangeeft hoe of wat, en waarom google niet helpt, zal hij daar ook nooit naar verwezen worden.

In jouw geval is er niets mis met je mentaliteit, of althans lang zo erg niet als bij knome. Wel is je vraag gewoon erg beknopt. Je geeft niet aan wat je zelf denkt (is wel verplicht bij schoolvragen) en zal dus ook geen volledig hoofdstuk uit een boek voorgekauwd aangereikt krijgen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Als je het mij vraagt is die knome in zijn 3de post gewoon te brutaal. Oke die opmerking daarboven was wellicht te simpel geantwoord maar dat was er maar door 1 persoon er was al een ander met goed vragen gekomen waarop de TS kon antwoorden waarop hij vastloopt.

Kan iemand kort uitleggen hoe je van schakelen naar vermenigvuldigen gaat?

Dit is ook wel een erg korte vraag het is net een halve regel. In de vraag kan men niet herkennen hoever je zelf al gekomen bent met antwoorden vinden. Dan vind ik het niet gek dat er mensen afhaken.

Het is voor veel mensen de manier waarop de vraag gesteld word en hoe er door de TS gereageerd word. Als de TS ongeduldig is of na 3 postings meteen al vreemde antwoorden geeft dan kan je niet zeggen dat het aan het forum of de moderators ligt.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Henry S.

Moderator

Op 2 januari 2011 01:47:15 schreef meandi:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/85197
http://www.circuitsonline.net/forum/view/91083
(nuja over die inzet heeft de moderator gelijk, wel zou ik dan beter gewoon niet in de sectie schoolvragen posten?)

Ga je nu andere topics vergelijken met die van jou (slechte vergelijking btw)?

Ik weet niet wat je met dit topic wilt bereiken, maar tot nu toe doe je niet al te veel moeite in je eigen topics.

En nee in een andere sectie posten helpt niet, we zien snel genoeg of het wel of niet een schoolvraag is. Iets waar jij je tot nu toe niets van aangetrokken hebt.

btw: gelijk dat ik ze niet toon! niet dat ik ze niet heb XD
maar ik wil mijn resultaten niet zomaar op het internet plaatsen...

Laat me niet lachen, je weet de regels ondertussen ook wel, daar ben je vaak genoeg op gewezen. In schoolvragentopics moet je juist aantonen wat je zelf gedaan hebt.

Op 2 januari 2011 02:08:46 schreef maartenbakker:
In jouw geval is er niets mis met je mentaliteit, of althans lang zo erg niet als bij knome. Wel is je vraag gewoon erg beknopt.

Nou... lees http://www.circuitsonline.net/forum/view/89972 eens...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Hmm... niet overdreven veel inzet. Wel klagen dat de dingen niet op een rijtje staan omdat er altijd half affe topics en verwijzingen naar Google zijn, maar dan niet de conclusie trekken dat het dan aan hem is om de boel eens wél op een rijtje te zetten. Beetje jammer dat het uiteindelijk wel in schelden op hulpvaardige forummers uitmondt, dan komt de vergelijking met knome wel in zicht hoewel ik die nog net wat erger tekeer vind gaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Laat ik eerst eens vragen, wat wil je bereiken met dit topic?

Om te zien hoe ik verder moet...
inzet tonen op die schoolvraagtopic (de wat had ik al door maar de hoe minder)

Want als ik nu overal een slotje ga krijgen als mijn topic maar iets te maken heeft met wat ik reeds gevraagd heb, dan zie ik mezelf vlug een nieuwe account maken... (of ander forum zoeken)

--

En toch wel aanklagen dat ik veel zoek het op google vind als ik zoek op google (engels of welke andere taal dan ook.)

Dus mezelf en ook andere mensen aansporen van specifiek (maar zonder getallen) vragen te stellen in korte topics. (Want uiteindelijk gaat het niet enkel om de OP, maar om iedereen die dezelfde vraag heeft.)

Laat me niet lachen, je weet de regels ondertussen ook wel, daar ben je vaak genoeg op gewezen. In schoolvragentopics moet je juist aantonen wat je zelf gedaan hebt.

Ja en hoe toon je dat aan?

En nee in een andere sectie posten helpt niet, we zien snel genoeg of het wel of niet een schoolvraag is. Iets waar jij je tot nu toe niets van aangetrokken hebt.

Dus... je beoordeelt zelf of het al dan niet een schoolvraag is.
Waarom heb je dan een apparte sectie als het toch geen verschil maakt?

Desbetreffende vraag is ook wel dusdanig simpel dat het antwoord met een paar goede zoektermen zeker weten ergens te vinden is.

Ja jij kent de zoektermen waarschijnlijk beter dan ik.

Sine

Moderator

Om te zien hoe ik verder moet...
inzet tonen op die schoolvraagtopic (de wat had ik al door maar de hoe minder)

Mooi .. niet heel moeilijk toch ? Begin zelf eens met zoeken, kom je er niet uit stel dan de vragen over wat je niet begrijpt.

Dan zie ik mezelf vlug een nieuwe account maken... (of ander forum zoeken)

Als je het eerste doet mag je heel snel het tweede gaan doen, dubbele accounts is niet toegestaan, en daarmee val je snel genoeg door de mand.

Het zelfde gaat op voor schoolvragen in een ander topic posten.

Dat staat allemaal in de FAQ overigens.

Dus mezelf en ook andere mensen aansporen van specifiek (maar zonder getallen) vragen te stellen in korte topics. (Want uiteindelijk gaat het niet enkel om de OP, maar om iedereen die dezelfde vraag heeft.)

Getallen is hier nog niet eens aan de orde, het gaat in jouw geval om het begrijpen van een principe, dat een topic eventueel voor anderen terug te vinden is is leuk, maar niet het doel van het topic

Ja en hoe toon je dat aan?

Zie boven, wat heb je zelf al gevonden ? en wat begrijp je er niet van ?

Dus... je beoordeelt zelf of het al dan niet een schoolvraag is.
Waarom heb je dan een apparte sectie als het toch geen verschil maakt?

Het maakt wel degelijk verschil, een schoolvraag wordt heel anders benaderd dan een vraag over ( ik noem maar wat ) een project waar iemand mee bezig is.

En dat merk je ook meteen aan de vraagstelling, iemand die al weet wat hij aan het doen is komt al met onderbouwde vragen, en niet met dingen als "help help ik snap het niet, leg me dat eens haarfijn uit"

Het doel is ook niet om jou als vraagsteller te pesten, maar te zorgen dat je er nog wat van opschiet.

En belangrijker, dat wij je huiswerk niet zitten te maken ... wij zijn geen huiswerkservice.

Plus dat een huiswerktopic een puntje duidelijkheid is naar andere forumleden dat het hier om een topic gaat waar je iets van de starter mag verwachten en niet alles gaat voorkauwen.

EricP

mét CE

Oefenen, oefenen, oefenen. Resultaten hergebruiken.

Sectie schoolvragen is juist in het leven geroepen om dat het hier een 'ik heb een probleem, gooi maar neer, ik krijg een cijfer waar een ander het werk voor gedaan heeft (en heb ondertussen niks geleerd)' wat te remmen. In ruil daarvoor krijg je bij al te simpele vragen toch nog een vorm van zinnig antwoord. Ik neem tenminste aan dat je op school zit om wat te leren - anders kun je er beter mee stoppen en niet langer teren op mijn belastingcenten.

En er is niks mis met eens een avondje googlen als je wat wilt weten. Vroegah moest je daarvoor naar de bibliotheek. Zocht een stuk minder snel en je moest er ook de deur voor uit. Uit de resultaten die je krijgt vind je vaak wel weer keywords die voor je volgende search handig zijn.

Ik heb zelf ook al enkele vragen op dit forum gepost, en heb altijd ongeveer het antwoord gekregen waar ik naar op zoek was of toch op z'n minst een duw in de goede richting. Daarvoor ben ik iedereen dankbaar die mij geholpen heeft met de problemen die ik had. Maar ik moet eerlijk zijn: met een beperkte kennis over elektronica en een kriptische omschrijving van de leerkrachten/school/opdrachtgever(s) is het niet altijd evident om zomaar op internet wat rond te googlen.

cryptische leerkrachten/school/opdrachtgever(s)

Dan moet je bij hun door vragen wat ze nou eigenlijk willen en bedoelen. Doet me denken aan dat topic van iemand die iets besteld had bij een webshop, niet geleverd gekregen, en hier een topic opende ipv de webshop te mailen ...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

iemand die iets besteld had bij een webshop, niet geleverd gekregen, en hier een topic opende ipv de webshop te mailen ...

Hmm Dat is waar, maar ik durf er op te wedden dat je ondertussen toch niets bestelt hebt bij die webshop :p

EricP

mét CE

Op 2 januari 2011 15:05:41 schreef stunter
...bestelt...

Zelfs geen cursus 'Nederlands voor Beginners'...

Sine

Moderator

Het idee achter schooltopics mag ondertussen duidelijk zijn, voordat we NOG verder offtopic gaan hang ik hier een preventief slotje aan.

Dit topic is gesloten