Philips tv 32PF9641D/10 beeld valt weg

Hallo,

Ik heb een Philips tv 32PF9641D/10 ambilight, waarvan het beeld in het begin steeds weg valt.
Het beeld valt weg alleen ik dan nog wel geluid, en de ambilight lampen werken ook nog gewoon.
Zou iemand mij kunnen uitleggen waar dit aan kan liggen??

Backlight inverters???

Als het geluid er nog is en de ambilight doet het ook nog gewoon, hij knippert zeg maar, dan is het wel bijna zeker dat de backlight het niet meer doet. Is een bekend probleem bij een aantal LCD typen van Philips. Als je met een zaklamp op het beeld schijnt zul je zien dat het beeld er ook nog gewoon is, alleen de backlight is uit. Als je zoekt op je type TV en de term 'Backlight inverters' dan vind je er op internet wel meer over. Als je op de site van Philips naar de ondersteuningspagina gaat van jouw type TV en er staat bij de frequently asked questions 'wat moet ik doen als mijn beeld zwart wordt' is het ook een type dat het backlight inverter probleem heeft.

Heb ik zelf een paar weken geleden gehad, ik had 2 seconden beeld en daarna viel de backlight weg. Is overigens keurig opgelost door Philips ondanks dat mijn TV al geruime tijd uit de garantie was.

bjokal

Golden Member

Begint het serienummer met QG2?

Dan zal er wel een sharp LK315T3LZ43 LCD panel in zitten. Bij die LCD panels gaan de schroeven van de LCD inverter los zitten, en valt de backlight dus uit.

Je moet de backlight-inverter los halen, en de contactpunten bij 3 van de schroeven schoon poetsen met een glasstift oid. De schroeven waarna weer goed vastdraaien en het probleem is verholpen.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Bedankt voor jullie snelle reactie,

zal morgen gelijk controleren met de zaklamp, de tv is nu inmiddels opgewarmd denk ik dus valt hij nu niet meer uit.

Het beste soldeer je wat extra massa draadjes tussen de inverter en het scherm.

bjokal

Golden Member

Dat is op zich ook een goed idee. Ik haal in ieder geval wel altijd het randje soldeertin rond de betreffende schroefgaten weg. Dat randje soldeertin is ook precies wat de problemen veroorzaakt .

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

_____________

[Bericht gewijzigd door K9 op maandag 21 maart 2011 20:38:28 (100%)

Opschuren werkt soms voor een paar maanden ben ik al achter dus ik zet er wat draadjes tussen.

Hallo Allemaal

@ William
wat bedoel je hiermee?
"Het beste soldeer je wat extra massa draadjes tussen de inverter en het scherm. "

Hiermee bedoel ik extra massa verbindingen maken tussen de inverter massa en de massa van het scherm.

Hey William

wat bedoel je met massa verbindingen?
de soldeer pads met nieuwe draadjes voorzien?

_________

[Bericht gewijzigd door K9 op maandag 21 maart 2011 20:38:56 (100%)

Op 7 januari 2011 17:55:28 schreef KingBacana:
Hey William

wat bedoel je met massa verbindingen?
de soldeer pads met nieuwe draadjes voorzien?

De massa verbindingen die je normaal moet opschuren schuur je wat blank , daar maak je draadjes aan en die verbind je aan de metalen achterkant van het scherm.

Hey

oke bedankt voor je antwoord.
maar dan is nu de vraag, wat heb je eraan?
waarom zou je dit doen?
je gaat dus een solderpad of schroef gaatje opschuren en een soldeer verbinding maken met de achterkant van een scherm,

dan lijkt me dat je het dus ground?

toch?

Wat je eraan hebt lijkt mij nogal logisch , je maakt een goede massa verbinding ipv een brakke schroefaansluiting waar aanslag tussen komt die de inverter doen uitvallen.

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.

ah zo :)

bedankt,
dus fabrikanten denken tegenwoordig met een schroef ground op te lossen?

hoe gek moet het worden..
:)
:P

of snap ik het weer niet? :P

er zit dus een schroef door het inverterboard heen om het inverter board aan de chassis vast te zetten.

dat snap ik.
maar nu doet die schroef iets , wat dus lijkt op grounden.
maar hij ground niet goed en daarom zet je er een draadje tussen die ground?

zoiets snap ik nu ;)

Evarist

Golden Member

King dat is een probleem dat al jaren geregeld weer terug opduikt.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Wie kan mij vertellen waar ik de "beruchte print "kan vinden?
Als ik het achter paneel open dan zie ik wel de 2 inverters,maar niet de master inverter.
Evt schema? of foto's.
Ik heb hetzelfde probleem. Erg vervelend.

Grtn vanuit een nat Hengelo

Evarist

Golden Member

Die zit onder montageplaat. Losmaken en verwijderen.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 14 februari 2011 19:40:11 schreef hbolster:
Wie kan mij vertellen waar ik de "beruchte print "kan vinden?
Als ik het achter paneel open dan zie ik wel de 2 inverters,maar niet de master inverter.
Evt schema? of foto's.
Ik heb hetzelfde probleem. Erg vervelend.

Grtn vanuit een nat Hengelo

De ground oplossing die hier word gegeven geldt niet voor het toestel met een master en slave inverter.

Hallo Evarist en William1967.
Kan een van jullie mij vertellen waar ik die montage plaat kan vinden ? en wat ik verder los moet schroeven? Heb nu al bijna 40 schroefjes hihi. Ik ben niet geheel onbekend met electronica,maar dit is wel de 1e keer dat ik een lcd tv van binnen zie.
Als ik de achterwand los heb dan zie ik aan de rechter kant een opstaande print. Dit is de voeding. Lings boven in naast de voeding zit de 2e inverter het is er een met 3 spoelen op de print.Dit is de
Philips 310432843703 Backlight Inverter 2
Lings onder in de tv zit ook een inverter. Wederom de Philips 310432843703 Backlight Inverter 2

Nu ben ik nog op zoek naar de LG 6632L-0272A Backlight Inverter.
Achter welke montage plaat zit deze?

Ik hoor het graag van jullie.

ik ben al een beetje aan het zoeken geweest naar service manuals,maar die hoop heb ik opgegeven. :)

William 1967. ik heb een Philips 32PF9641D/10 sn:QG2BO721060045
Het is een LCD. gekocht in 2007