Storing Philips dvdr7300h

Wie o wie kan mij helpen! Heb een Philips dvd recorder (dvdr7300h) die zijn geheugen niet meer vast houd. Bij stroom uitval is hij de tijd en datum kwijt en als je een programma programmeerd voor opname dan neemt hij niet op.
Graag een paar tips voordat ik hem uit elkaar sloop!!!!!

Zit er niet iets van een back up C tje in of een back up battery in .

Hoe oud is deze speler?

De moderne geheugens kunnen spanningsloos zijn zonder geheugen te verliezen .

[Bericht gewijzigd door daandc op maandag 17 januari 2011 21:09:26 (44%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Volgens mij is hij nu ong 3 a 4 jaar oud. Het probleem is begonnen toen mijn jongste ( nu bijna 2 ) de aan/uit knop had gevonden. De recorder is dus veelvuldig achterelkaar aan en uit gezet. Kan natuurlijk toeval zijn.

Zit er een geschakelde voeding in ?

Post anders eens een foto dan kan ik eens kijken .

Of mede hobbyisten !!!

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
bjokal

Golden Member

Inmiddels staat de servicemanual op elektrotanya ;-), en hij is voorzien van een geschakelde voeding.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
maartenbakker

Golden Member

Inmiddels, dus jij weet hoe je daar moet uploaden ;-) Heel dom misschien, maar ik probeerde dat gisteren en ik kon het nergens vinden... Heb je een hint voor me?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bjokal

Golden Member

@maartenbakker, Tsja, helaas is het grootste deel van de tekst daar nog steeds alleen in het hongaars.

Je moet even door-scrollen naar beneden, daar staat een knop om manuals te uploaden. Wel even goed lezen, ze vragen je om een bepaald formaat bestandsnaam aan te houden. Ik meen iets van Merk_type_type2_chassis.pdf

De uitleg hierover verschijnt maar 1 keer in het engels.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
maartenbakker

Golden Member

De uitleg over de naam heb ik wel min of meer begrepen (mijn eigen conventie is anders, maardat hou je toch), alleen dat uploaden... Nouja, ik ga het gewoon nog weer een keer proberen als iemand weer wat nodig heeft. Desnoods Google Translate er overheen halen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Wil jullie allemaal bedanken voor de tips. Heb hem gisteren open gemaakt en niks bijzonders kunnen ontdekken. Het mooiste is dat hij het nu weer doet. Denk dat hij is geschrokken van de schroevendraaier!

See you.

Hallo, ik heb een DVDR7300H die bij "starting" blijft steken. Dit nadat ik een waarschijnlijk, beschadigde dvd, probeerde af te spelen. Update door, rec en forward, lukte maar blijft verder hij steken. Iemand een oplossing?
alvast bedankt en goed weekend,

Joost

Vermoed een harddisk probleem eerder...

maartenbakker

Golden Member

Let op! Oude koe! Het probleem van de topickaper is heel anders dan van de TS!

@Grote Joost: om misverstanden te voorkomen kun je beter een eigen topic aanmaken. Dit is 11 jaar oud en gaat om een heel ander probleem. Volgens de rode tekst is het dan geen goed idee om je nieuwe probleem eraan toe te voegen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt voor jullie antwoord. Ik woon in Frankrijk. Mijn vorige, dvdr 3330H ging na jaren kapot, niet te repareren en dus dit ding op de Fr Marktplaats gekocht. Het gaat mij maar om een dvd die ik niet kan finaliseren. Speelt wel op de 3330H en op geen enkele andere speler. En omdat het mijn trouw dvd is.. etc..

Maar goed, toch bedankt, goed weekend.

Joost

Ik heb de hd uit mijn 3330H bewaart en ik zal dat eens proberen.

grtz

Joost

Arco

Special Member

Volgens mij staat het OS op de harddisk. Een harddisk uit een geheel ander model gaat dan niet werken...
Ik moet nog ergens zo'n harddisk hebben. (ik had ook een 7300, die heb ik al lang geleden weggeknikkerd...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt, als ik tijdens opstarten de hdd knop indruk krijg ik: "init hdd" en daarna "no hdd".
Ik durf het bijna niet te vragen maar..

en sorry voor het kapen, niet netjes, maar ik wist niet waar anders.

nogmaals vr grt en goed weekend.

Joost

Arco

Special Member

Stuur maar een PM indien interesse...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bedankt Arco, zal ik zo doen.

Fijn weekend,

Joost

happy to return the favor.