Link naar laatste post

Zou het niet handig zijn als er op de laatste-discussies-pagina ook een link staat die je direct naar het laatste bericht brengt? Nu moet je steeds naar beneden scrollen :)

Dus iets als:

Onderwerp 1 2 3 4 5 end
Ander Onderwerp 1 2 3 end

Scheelt heel wat schrol/balksleep-werk als je een topic tot op de voet volgt, zeker als er al wat berichten op de laatste pagina staan. De end toets op het toetsenbord doet het ook wel, maar een linkje die je er direct naartoe brengt, zou gewoon handig zijn :)

Misschien nog iets waar ik onlangs aan dacht, OT-tags?
Als je iets tussen [OT][/OT] tags zet dat het een lichtere kleur krijgt ofzo. Ik weet dat OT gepraat niet echt de bedoeling is, maar de lezer die enkel geïnteresseerd is in het topic zelf, leest er dan makkelijk overheen tijdens het zoeken.

True story bro!

Dit gaat, gewoon het laatste nummertje aanklikken ;-)

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

Dat brengt je naar de laatste pagina, niet naar de laatste post :)

True story bro!

Dat zal maar een kleine programma ingreep zijn denk ik.

Afwachten of het CO-team daar iets voor voelt.

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple

Denk dat dit al eens in voorgesteld ooit.
Ben er ook wel voor maar de end toets is er ook nog altijd was het antwoord toen dacht ik?
En uiteindelijk is het ook niet zo veel moeite om naar beneden te scrollen he ;)

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

robint91, de TS van het topic dat je hier post, wou helemaal iets anders...

True story bro!

Het systeem weet welke ik als laatste gelezen heb, dus ik zou willen dat er een link bij komt bij de topics die als "met nieuwe berichten sinds je laatste bezoek" gemarkeerd zijn, naar "na mijn laatste bezoek geposte berichten".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Wat misschien wel kan

Bijvoorbeeld:

Het topic Quadrocopter
http://www.circuitsonline.net/forum/view/85491 is meer dan 15 lang. Je moet dan eerst op 15 klikken en dan pas op 22. Misschien een optie 1..2..3..4..5..>> [last page] naar

code:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/85491/last
                                               ____
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Arco

Special Member

Je kunt toch gewoon de 'END' toets indrukken???

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sjoerd Kreyns

Golden Member

Dan gaat ie naar het einde van de pagina waar je bent. niet naar de laatste pagina.

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Arco

Special Member

Ja, gewoon op '15' drukken, en dan op 'END'. Dat is toch niet zo vermoeiend? ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Of effe de startpost lezen? Toch ook niet zo vermoeiend? ;)

True story bro!
Arco

Special Member

Heb ik gelezen...
Ik vind het alleen een hoop gedoe om 1 toetsdruk uit te sparen... ;)

Wat wel handig is, is de optie die je soms ziet op forums om in je profiel op te kunnen geven hoe je een post wilt zien: Oudste post eerst, of nieuwste post eerst...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Vele handiger dan de laatste post: de eerste ongelezen post!

En dan bijvoorbeeld zoals dat op het _vorige_ buizenradioclubforum ging (Vanilla), niet het huidige (Kunena) dat is knullig slecht.

@Arco: En wat is dan het volgende? Outlook-style quoting? :9

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@rew en maartenbakker, om dat te doen moet er per topic bijgehouden worden wanneer je het topic laatst geopend hebt. Ik vermoed dat hier enkel een timestamp van laatste forumbezoek wordt bijgehouden. Daarmee lukt dat niet, want je weet dan enkel welke reacties er nadien zijn bijgekomen, maar dat wil niet zeggen dat je de vorige gelezen hebt, misschien heb je dat topic zelfs nog nooit geopend.

Direct naar de allerlaatste post gaan heeft ook alleen maar een voordeel als je het topic tot op de voet volgt, en het is net dan dat ik het handig zou vinden. Als je een topic niet echt volgt, vind ik het niet echt vervelend om voor die één keer eens te moeten scrollen/zoeken.

@Arco het is niet alleen een druk op een toets maar ook een lastige armbeweging die je uitspaart! :D

True story bro!