Philips tv 32PF9641D/10 beeld valt weg

310432843703 is een Ambilight printje. Dat heeft niks met je display panel te maken. De display panel inverter ligt plat op het panel gemonteerd. Voordat je daar bij kunt moet je je halve tv slopen.
In jouw TV zit het LK315T3LZ43 display panel.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

In dat geval zou je vergeefs inverters van LG zoeken op een Sharp paneel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Allereerst hartelijk dank voor jullie meedenken.

Dit is voor mij de 1e keer dat ik met een lcd tv aan het werk ben. Voorheen wel veel zenders en ontvangers in handen gehad.Dit als zendamateur.
Mocht het zo zijn dat ik ergens in herhaling val dan bij deze sorry... Aard van het beestje. :)

Klopt het dat ik alle printplaten moet verwijderen? Als ik dat doe dan zie ik alleen nog een grote metalen plaat. Moet ik dan ook de kleine schroefjes aan de rand van het lcd scherm los draaien? ( buitenkant plastic)
Moet het paneel er ook uit? Niet dat ik het niet aandurf,maar straks doe ik werkzaamheden die eigenlijk niet hoeven.

Ik heb op dit moment alleen het achterpaneel eraf liggen. ik kijk dus rechtstreeks op de printplaten. Deze printplaten moet ik dan allemaal verwijderen. Als dit gebeurt is dan kijk ik tegen een kale plaat aan. Deze kan ik dan nog niet verwijderen omdat er aan de zijkant nog schroefjes in de plaat zitten. Als ik deze schroefjes wil verwijderen moet ik dan de gehele behuizing van de tv verwijderen? Is dat noodzakelijk of is er een eenvoudiger manier.

Alvast bedankt voor het meedenken en de tips.

Groeten: Henry
(b)

Je begint met de achterkap :+
Dan zie je diverse printen gemonteerd op een grote metalen plaat die wordt bevestigd aan de plastic voorrand op de rand en met 4 dikkere schroeven aan het panel.
Als je alle schroeven verwijderd , de LVDS kabel losmaakt en de audio kabeltjes ( links )en de inverter voedingskabel dan kun je in 1x de gehele metalen plaat incl de printen verwijderen en zie je links een metalen rooster waar de inverter onder zit.
Kijk wel uit dat je de LVDS kabel niet beschadigd!

Evarist

Golden Member

Op 15 februari 2011 14:30:17 schreef hbolster:
Klopt het dat ik alle printplaten moet verwijderen? Als ik dat doe dan zie ik alleen nog een grote metalen plaat. Moet ik dan ook de kleine schroefjes aan de rand van het lcd scherm los draaien? ( buitenkant plastic)
Moet het paneel er ook uit? Niet dat ik het niet aandurf,maar straks doe ik werkzaamheden die eigenlijk niet hoeven.(b)

Het panel is het enige dat er niet uitmoet. Dat blijft op de plastic kast liggen. Al de rest gaat er uit. Als je dan het panel ziet, zijn de inverters daarop gemonteerd.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Goedenavond allemaal,

Heb hetzelfde probleem met mijn philips 32pf9641d.
Heeft iemand het al eens geprobeerd met de massadraadjes extra eraan soleren en is dit dan gelukt.

Ik wil dit namelijk dan ook gaan proberen.

Wat denk je zelf?
Ik geef een oplossing die ik zelf nooit geprobeerd heb???

Ik heb even wat voorbeelden gemaakt.

http://www.uploadarchief.net/files/download/voorbeeld1.jpg

De massa verbinding van de print even wat schoonschuren, eveneens de achterwand van het LCD panel.

http://www.uploadarchief.net/files/download/voorbeeld2.jpg

Massa draadje solderen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/voorbeeld3.jpg

En zo zou het eruit moeten zien als je alle 3 de massa contacten hebt aangepast.
Kap er weer op en klaar.

[Bericht gewijzigd door william1967 op zaterdag 5 maart 2011 13:09:58 (27%)

Had dezelfde storing. Blijkt idd aan de aarding van de backlight inverter te liggen. Het opschuren van de printplaat (backlight inverter) onder de schroeven heeft bij mij het euvel verholpen.

Hallo William,

Bedankt voor de uitleg. Mijn TV had hetzelfde probleem en met behulp van de 3 draadjes is het weer verholpen!

ps. Wat hebben zitten er ontzettend veel schroefjes in zo'n tv.

Groet,

Erwin

Ik heb dit probleem recent ook gekregen. De TV geeft geen beeld, maar je hoort wel het geluid. Is deze fix ook mogelijk bij de 32PFL3605/12?

Nee, dat is een ander panel.
De inverter zal waarschijnlijk niet werken als je totaal geen verlichting ziet. Dit kan meerdere oorzaken hebben maar de bekendeste is een defecte invertertrafo wat eenvoudig te meten is.

Ah dat is jammer. De TV is 1.5 jaar oud maar ik heb de bon niet meer. Morgen toch maar Philips even bellen of ze wat kunnen doen.
Is een kapotte transformator te repareren met een huis-tuin-en-keuken soldeerbout?

1,5 jaar oud betekent nog 0,5 jaare garantie dus niet zelf aan werken. Bel het bedrijf waar je de tv gekocht hebt , zij hebben altijd een kopie van de aankoopbon.
Mocht je het zelf willen doen dan kun je beter je eerst wat oriënteren in de LCD wereld voor je meer stuk maakt dan voorheen.

maartenbakker

Golden Member

Het lijkt me dat bij gebrek aan garantiebon, Philips op de productiedatum af zou kunnen gaan. Ze zullen dan om het serienummer vragen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 16 december 2011 12:38:33 (18%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vandaag gebeld, ze hebben inderdaad alleen om de serienummer gevraagd. Aankoopbewijs is onbelangrijk mits de productiedatum binnen de twee jaar valt. Morgen komt gelijk een monteur langs. Prima service.

Oke heb ik hier ook zo tv , maar zodra ik de spanning wil meten van de inveter trafo op de hoofd print gaat deze gelijk uit , is dit ook een bekend probleem ( massa misschien ? )

maartenbakker

Golden Member

Kort samengevat: het klopt dat hij uit gaat.

Maar beter start je even zelf een topic inplaats van een 6 jaar oud topic omhoog te halen. Dan zal ik ook uitgebreidere uitleg geven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik heb de zelfde tv als white bird met t zelfde probleem toch maar s ff open schroeven

die van mij doet t ook weer zelfde massa probleem zelfde gedaan als william en klaar is kees