Twee vragen over een gelijkspanningsdynamo

Ik weet wel een bedrijf in Nijmegen wat allerlei starters en dynamo`s (ook van schepen) helemaal kan reviseren maar ook metingen kan doen aan stators en rotors. Ook kan deze hem op een testbank laten draaien.

300 gram motivatie -> kop van de hamer!

Op 4 maart 2011 21:03:15 schreef Jouke:
Denk dat de gemiddelde garagehouder niet eens weet wat het is.

denk dat je gelijk hebt , garage's zijn meer van cpl vervangen anders moeilijk of peperduur

zelf ff in elkaarbreien 2 oude trafo's gaat prima

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer

Heb net een testje gedaan met de dynamo, zie filmpje.
Na de bewegende beelden komen er ook nog een paar foto's
Voor de duidelijkheid:
toerental =850 Omw/Min (Zou moeten zijn 1400 Omw/Min)
U=19 Volt
I= 1 Ampere

Filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=C8s83MU8vN4

Mijn draaibankje is niet gelukkig met deze testjes :(

hallo

is dit een type LJ/GQL ?
dit is een aan de plus geregelde gelijkstroom dyn
dus het veld (wat U stator noemt) ligt aan de massa
als U op de d+ en df 24 volt zet zal hij gaan draaien als een
electro motor (als hij goed is )
het voordeel hier van is dat U gelijk het veld weer een remanent magnetisme op laat bouwen(de dynamo heeft dit nodig om op te starten)
bij deze dynamo hoort een regelaar type RS/WBM of RS/KK

sluitspanning automaat 26-26,5 volt (relais dat dyn aan accu verbind
terugstroom automaat 4-8 amp (openings stroom relais)
afgeregelde spanning 27,5-27,9 volt (accu los of volle accu)
afgeregelde max stroom 60 amp ( op een weerstand of lege accu )

het controle lampje zit tussen +15 contact en de D+
bij alleen contact aan zoekt het massa via de dynamo
als de motor op toeren loopt is de D+ op spanning en het lampje gaat uit
(beide aansluitingen zijn op dezelfde spanning )

thads all toe it

george