Teslacoil discussie II

Het is toch wel erg jammer dat er niet een aparte hoogspannings sectie is.
De vorige thread is alles bij elkaar toch wel een schat van informatie maar het is echt niet terug tevinden.

1400 posts in een jaar geeft toch een aardige sectie. Niet te vergeten dat er toch ook redelijk wat hoogspanning gerelateerde topics zijn geweest buiten de tesla thread.

Iedere thread op dit forum heeft de neiging om off topic te raken om dat er altijd wel een vraag of discussie ontstaat over een iets wat iemand gepost heeft. Dat is dan net off topic hoewel het wel enig belang heeft bij het onderwerp.
In deze thread lopen er dan ook nog eens verschillende "topics" door elkaar heen waardoor er echt niks is terug te vinden. Zelfs niet door de mensen die er geregeld in posten.
Het gevolg is dat vragen eindeloos blijven terugkomen.
Bij andere onderwerpen kun je mensen simpel naar een oudere thread verwijzen, omdat topic titels redelijk goed terug tevinden zijn. Hier moet je 55 pagina's doorploegen om de post terug tevinden, dus schrijf je hem maar opnieuw.
Ik vindt CO echt een geweldige site, maar de zoekmachine is echt bagger. Op topic zoeken gaat nog net.
De thread opbreken in nieuwere versies helpt daar ook niets aan.

Bijna iedereen die een tesla spoel wil maken begint eerst met een flyback, bobine daarna misschien een marx, voordat hij met het echte werk begint. Dit is ook belangrijk om een hoop te leren over het gedrag van hoge voltages, vonken en de gevaren. Dat is ook de reden dat al die onderwerpen doorelkaar lopen.

Ik weet dat er een hoop meer enthousiaste hoogspannings freaks in nederland zijn, die nu alleen op amerikaanse forums posten. Als hier een hv sectie is, zullen er vast een aantal zijn die het hier ook wel gezellig vinden.
Neem nou dit forum, de mensen die daar het meeste posten zijn afgestudeerde elektronici of mensen die in hoogspannings bedrijven/laboratoria werken.
Spelen met hoogspanning wordt ook gedaan door mensen met een kennis als, ik noem maar wat, evarist.

Na ja , denk er nog eens over na mods :)

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

nou, ik vind dat je groot gelijk hebt!!

ze hebben me enkele dagen nog verwezen naar het oude topic van tesla, en ik vond bijna niets over het onderwerp wat ik zelf wou weten..

maar wat is dan precies jou vraag??

She sells Electric Ego
AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

staat daar soms een vraagteken achter?? :-)

She sells Electric Ego

Op 30 juni 2004 00:04:27 schreef teslaserist:
staat daar soms een vraagteken achter?? :-)

zucht

Maar idd, ik vind het ook nog steeds een interessant idee om een apart forumonderdeel te maken voor hoogspanning. Er is duidelijk genoeg interesse voor

Hoezo ? Worden de fora soms overspoeld door hoogspanningstopic's ?

aart vind het -op dit moment- een beetje overdreven. :)

Dan ook maar even mierenneuken

Eigenlijk hoort dit hier ook niet thuis eerlijk gezegd

was dit geen ELEKTRONICAforum ? hoogspanning is elektriciteit, de aansturing kan eventueel nog hierbij horen...

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Op 30 juni 2004 21:18:32 schreef Evil Aedolon:
Dan ook maar even mierenneuken

Eigenlijk hoort dit hier ook niet thuis eerlijk gezegd

was dit geen ELEKTRONICAforum ? hoogspanning is elektriciteit, de aansturing kan eventueel nog hierbij horen...

ja en nee :p

het is inderdaad geen electronica, maar ik vind het zeker niet misplaatst.
Zoals al gezegd er zijn waarschijnlijk weinig forums in het nederlands waar je met dergelijk dingen weg kan, en hier wordt de kans geboden.
Een topic (draad één van de teslacoil-discussie) die 1400 post lang wordt is wel niet meer overzichtelijk en ik vind het dus een goede oplossing om deze te splitsen

Het de bedoeling dat mensen in die topics niet te grof offtopic gaan om het topic toch leesbaar te houden

"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)

Had nooit zo lang mogen worden ! als ze hun creatie willen tonen dat ze een aparte post openen.. ook voor vragen...

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."