schoolproject elektronica voor beginners

Hallo

Na lang zoeken op het internet stel ik mijn vraag maar hier:

Ik ben leraar fysica (natuurkunde) en wil volgend schooljaar starten met een nieuw project 'electronica'. De bedoeling is dat de leerlingen leren (eenvoudige) schakelingen maken. Liefst schakelingen gekoppeld aan een computer om een beetje te programmeren. Een oscilloscoop heb ik niet dus werken met wisselspanningen, afvlakken met condensatoren, enzo dat is niet de bedoeling.
Bijvoorbeeld: een input laat een led lampje brangen, een klokje programmeren, etc...
Ik heb al iets gelezen over pic basic en om de website van PICbasic.nl gekeken. Maar daar werken ze met een parallele poort en tegenwoorden hebben de pc's enkel usb poorten.

Is er een website met zo'n concrete voorbeelden of handboeken?

Ik hoop dat mijn bedoeling een beetje duidelijk is. Het moet dus niet een te hoog niveau zijn en interessant voor de leerlingen zodat geïnteresseerd geraken in electronica.

Bedankt

Ik zou eens kijken op http://arduino.cc
Betaalbaar, relatief eenvoudig en enorm veel info.
Wordt sowieso meer gebruikt in het onderwijs.

Je gaat dan wel meer de focus leggen op programmeren (maar dat doe je met picbasic ook).
Toevoegingen als transistortje met lampjes en buzzertjes is natuurlijk goed te doen.

TI MSP430 Launchpad, goedkoop en USB.

TI heeft voor scholen cursusmateriaal, wel in het engels allemaal.
MSP430 teaching Rom:

This CD-ROM has been created to provide the vital core materials to enable educators and academics to teach microcontrollers (MCUs), using devices from the Texas Instruments MSP430 family. The materials include slides, labs, tests, programs and application examples, written in an academic style that is both interesting and technically detailed. In addition, the tutorials can be used as student guides to a series of modules and laboratory exercises.

http://www.ti.com/ww/eu/university/roms.html