relais alarminstallatie aansluiten

ik heb een relais voor in een alarminstallatie en ik wil hier een sirene aan koppelen maar hoe moet ik het relais aan sluiten?

http://www.uploadarchief.net/files/download/relais%20uit%20alarminstallatie.jpg

Alvast bedankt voor de hulp

Groeten,

Wessel

Henry S.

Moderator

Er staat vast wel iets op het relais.

Met die tekening kan je weinig, je hebt de configuratie van de contacten niet eens aangegeven.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
DE OLDE

Overleden

als ik het zo bekijk is het 3 x maak, maar kan ook anders zijn.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.
Henry S.

Moderator

Idd, het kan ook anders zijn.

Dus een onduidelijke startpost.
En als de TS nu zijn startpost aanpast ipv een nieuw topic opent dan wordt het misschien nog wat. Maar ook dat topic vraagt een kristallen bol.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 28 april 2011 00:08:00 (53%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

http://www.uploadarchief.net/files/download/gggg.jpg
een nieuwe foto met alle contacten erop.
maar nu wil ik graag weten welk draadje ik waarop moet aansluiten.
of hoe ik het kan meten (heb een multimeter)
verder staat er helemaal niks op het relais behalve bovenop daar staat pr15ve27.

Begrijp je eigenlijk wel hoe een relais werkt?

dat komt hij blijkbaar hier vragen... Is een foto misschien mogelijk?

Hallo,

Teken nu ook eens de schakel contacten uit op papier.
Misschien kom je der dan zelf al achter hoe het moet werken qua schakeling. Het zal niet meer zijn als een open of een gesloten contact.
ZONDER dat de spoel bekrachtigt wordt zijn de contacten als het goed is open en als de spoel bekrachtigt is dan zijn alle contacten gesloten. Kan namelijk ook ander om zijn staat er NO of NC op het relais
simpel weg na te meten met je multi meter. METEN IS WETEN ZEG IK ALTIJD>>>>>>>.

ik denk zelf dat dit een relais of relais voet van nieaff smitt kan zijn of als het een relais is dan staan de schakelcontatcten er op getekent. hou wel het moedercontact in de gaten.

Als de rook uit een component is verdwenen dan weet je dat hij is overleden.......

Ja dat relais is het van dat laatste linkje maar welke draden moet ik nu op welke contacten solderen?