hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Op 8 februari 2008 22:13:36 schreef overslag:
het waren grote schakelaars Maar ik kan daar niet veel over vertellen.

Herinneringen borrelen op: rechthoekige blokjes van ±3 x 6cm met een miniatuur-messchakelaartje?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ja het kan zoiets zijn maar dit heeft geen belang

71 jaar en op pensioen ben begonnen toen ik 18 jaar was met de winkels af te schuimen voor kapotte Radios en TV ik was toen al blij dat ik dat allemaal zo mocht meenemen,ben in 1970 een zelfstandige zaak gestart Algemene Radio TV en antenne bedrijf en nu ben ik pas begonnen met elektronica terug te leren en ik vind dit heel interesant.
groeten Rapperder

van mijn 10jaar reeds bezig met veel pauzes
vooral met het nabouwen van wat in mijn vader zijn elektronica doos nog te vinden was
ben nu 21
en werk als service en development engineer bij een bedrijf dat industriele gelijkrichters, voedingen, laders, transfo's en upsen maakt

Ik ben nu 36 jaar,momenteel doe ik heeel weinig met elektronica.
ik ben er mee begonen zo rond mijn 12 denk ik. iets later rond 16 denk ik de microcontroler ontdekt en hier aardig wat leuke schakelingen mee gemaakt.

nu ben ik elektro man, lek beveiligings installaties aan.

Op 7 maart 2008 17:58:33 schreef Rapperder:
71 jaar en op pensioen ben begonnen toen ik 18 jaar was met de winkels af te schuimen voor kapotte Radios en TV ik was toen al blij dat ik dat allemaal zo mocht meenemen, ...

In die periode zal je weinig kapotte TV's --die je zomaar mocht meenemen-- tegengekomen zijn, schat ik. De eerste TV-uitzending in NL dateert van 4 jaar eerder. :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ik ook dan maar :-)
Ik ben nu 31 jaartjes jong.
Bezig vanaf mijn 6e, met een (veilig ingebouwde beltranformator gemaakt door mijn buurman) met twee testpennen eraan, kon ik fietslampjes testen.
Het ene pennetje tegen de "zijant", de andere pen tegen de onderkant van de lamp en ja hij brande.
om mijn zevende dacht ik, dat kan ook met normale "grote" lampen, dus brilsnoertje uit de casseterecorder gehaald, twee draadjes erin gestoken, stekker in de wcd draadjes met mijn vingers tegen de contacten gehouden en jawel de lamp brande.
het heeft alleen heel lang geduurd eer ik erachter was dat ik onder "stroom" stond.
Nu voornamelijk hobby-matig bezig.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

En dan ik nog ;)
Ik ben zo rond mijn zevende begonnen met het slopen van apparaten en een beetje rotzooien met motortjes, maar dat vond ik maar saai. Om mijn 8e kreeg ik mijn eerste KOSMOS elektrodoos, en op mijn tiende de volgende... (XN3000)
Niet lang daarna ben ik zelf schakelingetjes gaan bouwen en verschillende apparaten gaan repareren.
Ik ben nu zestien en het grootste nadeel is nu dat ik op school en thuis voor alle technische dingen erbij wordt gehaald.
Ik heb me een beetje te vroeg aangemeld op CO denk ik want ik wist nog niet hoe alles werkte (op mijn 10e, voornamelijk doordat mijn moeder me van de computer hield, wat haar niet is gelukt), vandaar deze saaie gebruikersnaam |:(

Douwe

ben nu 19 jaar

ben begonnen met slopen(alles wat met een schroefendraaier geopent kon worden)
was in groep 6 (basischool) al in het bezit een speciale stekker om aardsluiting temaken vooral leuk als je vlak bij een wcd zat op school, en de corcerge maar lopen......

Op 8 maart 2008 16:35:10 schreef meije:
aardsluiting temaken vooral leuk als je vlak bij een wcd zat op school, en de corcerge maar lopen......

Heb ik ook gedaan, maar bij mij sprongen de stoppen...
Ik wilde alleen de aardlekschakelaar laten omklappen.

Ikzelf ben negentien, op naar de twintig :) ik studeer elektrinca (2e jaar hoge school, na 4 jaar dit gevolgt te hebben in een VTI..) m'n eerste proefje was op m'n 10 met een regelbare transfo (van een marclinn trein), een LDR, een BC547, een fietslampje en wat luchtdraadjes een lampje maken dat aangaat als er licht is .. :p

Nu interesseert mij vooral vermogen elektronica en de digitaaltechniek (eig enkel µC) van VHDL,ABEL-shit ben ik overigens niet aan te spreken :p

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Je bent er vroeg bij. Op die ouderdom hield ik me bezig met ... verrek, ik weet het niet meer.
Erg nuttig zal het alvast niet geweest zijn... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
free_electron

Silicon Member

ik wou dat ik als 14 jarige ook access had naar uc ..

pas op mijn 16e had ik toegang tot een 6802 en een paar maand later ook een 8051... en das 24 jaar geleden ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ik ben ongeveer sinds men 12e bezig met dingen slopen en dan een motortje laten draaien op een 4.5V batterij :p , ongeveer op mn 14e echt met elektronica begonnen en men eerste µC was toen ik 15 was :p 3 maand geleden dus.

Oeh, oud topic alweer. :)
Ik heb intussen alweer 20 rotaties rond de zon meegemaakt.

Begonnen met "elektronica" toen ik een jaar of 10 was. Dat was van het niveau lampje-schakelaartje-batterij. Toen ik leds ontdekt had, vond ik die helemaal fantastisch.

Toen ik een jaar of 14 was, ben ik serieuzer met elektronica/computers bezig gegaan. Rond die tijd begonnen met microcontrollers (het boek van Bert van Dam was mijn inleiding, mooi boek voor beginners) en digitale schakelingen. Analoge schakelingen spraken me toen niet zo aan, omdat die (voor mij althans) ingewikkelder leken. Nu hobby ik aan met een gezonde mix van beide. :P

Hier al 20 kaarsjes op de taart :-)

altijd met de paplepel binnengekregen maar nooit echt zelf iets gedaan in de EL, wel wat prutsen met ledjes/weerstand/... (en vooral zaken opensmijten :-P en terug ineen steken en dan tot de constatatie komen dat er onderdelen overschieten :) maar dat het (soms) toch nog werkt.

Verder altijd meer naar de ict'kant gekeken (php/mysql / vb en nu c++,...)
Sinds 2 jaar wat actiever bezig (ook o.a. door studierichting :P) en ondertussen al
- labvoedingetje gemaakt
- printplaten etsen is geen probleem meer
- bezig met versterkers (begin) :P
- Avr's aan het ontdekken
- ...

@michielbrink: Als je in de weer bent met dj-toestanden, zijn lichteffecten een logische richting. Maar na een tijd heb je het gehad, en is de lol er af.
Dat is, vrees ik, met andere richtingen niet anders. "Ik wil" en "ik weet nooit wat" plagen ook ondergetekende. Dus ga ik morgen maar lekker fietsen... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

JA ik wil ooit nog een keer een hele grote ledmatrix maken met visualisaties maar dat word heel duur.

Ik sta er nog versteld van, wat er aan rare topics hier voorbij komen :)
Ik ben inmiddels 55 en kreeg als kind ooit zo'n experimenteerdoos met die veertjes en clipjes waar je duimen van zeer deden (zijn ze er nog?)
Slopen van radios was ook een bezigheid, een ook mijn zelfbouw 'radio' bestond uit een wc rolletje, germaniumdiode, trimmertje en een kristal-oortelefoontje.
Ook op vrij jonge leeftijd ben ik er ook achter gekomen dat je niet zomaar straffenloos een zekeringentje in een buizen tv kon vervangen, ook al was er de stekker uit.

free_electron

Silicon Member

Op 11 mei 2011 21:15:54 schreef Kareltje:
Ik sta er nog versteld van, wat er aan rare topics hier voorbij komen :)
Ik ben inmiddels 55 en kreeg als kind ooit zo'n experimenteerdoos met die veertjes en clipjes waar je duimen van zeer deden (zijn ze er nog?)
.

jep. ik had zo een 75 in one van Tandy ( radio shack )
en ja die dozen bestaan nog hoor ! tot 500 in one. en er zitten zelfs processors in tegenwoordig

http://www.amazon.com/Ramsey-PL500-Advanced-500-Electronic/dp/B0002T5T…

elenco is de fabrikant van al die dozen en ze hebben er VEEEEEEEL

http://www.elenco.com/

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 11 mei 2011 21:15:54 schreef Kareltje:
... en kreeg als kind ooit zo'n experimenteerdoos met die veertjes en clipjes waar je duimen van zeer deden (zijn ze er nog?)

Jij ook al? Ben samen met mijn vader begonnen met zo'n Philips experimenteerdoos.

Later (in 1981) mijn eerste computer; een Acorn Atom (met een 1MHz 6502). Heb 'm als bouwpakket gekocht omdat dat 100 gulden scheelde. Leuk detail: Acorn heeft later de eerste Risk processor ontworpen en noemde zich toen Acorn Risc Machines. Later werd dat Advanced Risc Machines (ARM).In 1999 heb ik voor mijn werk een ARM cursus gedaan en dat werd toen gegeven in het gebouw waar ze de Acorn Atom en de BBC computers hadden gemaakt.

Antwoord op de vraag "hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker" heb ik niet; ik weet niet of ik een gemiddelde bezoeker ben, maar ik ben 49 jaar.

42

Antwoord op de vraag "hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker" heb ik niet; ik weet niet of ik een gemiddelde bezoeker ben, maar ik ben 49 jaar.

Er lopen zo al een paar mensen met 'opa' in hun naam, en samen met mij (en nog een paar anderen), trekken die jou leeftijd weer een beetje dichter naar het gemiddelde >:)

Op 11 mei 2011 21:15:54 schreef Kareltje:
Ik ben inmiddels 55 en kreeg als kind ooit zo'n experimenteerdoos met die veertjes en clipjes waar je duimen van zeer deden (zijn ze er nog?)

Idem hier, deze kit, geleverd met een boek met honderden schakelingen om er mee te bouwen, was mijn eerste ervaring met elektronica.

Ik heb ze waarschijnlijk nog ergens liggen, maar de batterijen waren uitgelekt en de kit al half naar de eeuwige jachtvelden geholpen.

Daarvoor heb ik talloze batterijlichtjes opengeschroefd om een antwoord te krijgen op de destijds voor me prangende vraag waar dat licht nu toch vandaan kwam.

It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple