Stoorzender / Jammer tegen Homeplug

Dit topic is gesloten

Bestaat er een mogelijkheid om een internet Homeplugverbinding zodanig te storen dat de lol er snel van af is. Die dingen werken breedbandig tussen de 1 en 30 Mhz dus hoor ik op de kortegolf alleen maar ruis en sterke bromtonen. De buren hebben sinds een paar maanden zo'n ding dus verbindingen maken op de kortegolf amateurbanden kan ik nu wel vergeten. Ook de MG en de LG zit bij mij vol met draaggolven. Als ik nu eens paar weken bij mij een HF signaal in het stopcontact voer is de lol er mogelijk van af bij de buren en gooien ze die troep in de kliko en ben ik van die ellende verlost. Hoe kan ik dat ding het beste jammen. Een signaal van 1 MHz inkoppelen en hopen dat het bij de buren binnenkomt of breedbandig ruis opwekken versterken en inkoppelen. Hoeveel HF vermogen zou ik nodig hebben. Welke frequentie is het meest effectief. Welke karakteristieke impedantie heeft het lichtnet voor HF, hoeveel HF komt er eigenlijk uit een homeplug. Zou een homeplug in mijn huis werken waar ik dan random data op zet.

P.S. Er is met de buren niet over te praten alle apparatuur is CE gekeurd of wel Chinese Export.

Henry S.

Moderator

Gij zult niet storen, lost het samen met de buren op. Lukt dat niet dan heb je alle reden om het AT in te schakelen.

Verder een slotje, we gaan stoorzenders niet promoten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dit topic is gesloten