Samsung LE46A552 Zwarte verticale strepen

Hallo allemaal,

Mijn drie jaar oude Samsung LCD tv heeft een (bijna altijd) zichtbare zwarte verticale streep. Alleen bij hele felle beelden is hij niet zichtbaar. Wanneer een film langzaam horizontaal panned, zie je dat er meer verticale strepen over het hele scherm zitten alleen vallen die 95% van de tijd niet op. Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Ik heb al een beroep gedaan op coulance bij Samsung, maar ik vind de bijbetaling te hoog voor een soortgelijk toestel. Bovendien wil ik over naar full led lcd wanneer deze schermen wat breder beschikbaar zijn.

Sonytech

Overleden

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 18:49:25 (100%)

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

De streep is niet kaarsrecht en zit op een vaste plaats in het scherm aan de rechterkant. Ik heb al verschillende bronnen geprobeerd, maar helaas op elke aansluiting hetzelfde. Gelukkig een beetje aan de zijkant, daar valt nog mee te leven.

Zie foto:
http://94.100.120.242/1343650001-1343700000/1343694301-1343694400/1343694379_6_8RJX.jpeg

Valt dit nog te repareren? Ik ben ook al druk op zoek geweest naar een service manual, maar heb nog niet 1 kunnen vinden. Samsung wil helaas niet ff een pdfje mailen. :P

Sonytech

Overleden

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 18:49:41 (100%)

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Panel is niet meer leverbaar, daarom ook een ruilvoorstel gedaan. samsung deed best een goed bod. 1650,- bijbetalen voor een UE55D7000. Echter hebben al die nieuwe Samsungs bugs waarmee ik niet kan leven.

Ik kan me haast niet voorstellen dat het vuil is, er zitten namelijk veel meer strepen in het scherm. Die vallen gelukkig bijna niet op. Ik hoopte dat het een slecht contact of iets dergelijks zou kunnen zijn.

Hallo Max !

Ik denk dat het "sheet wrinkle" is... D.w.z. dat door een te hoge werktemperatuur, één van de filter sheets vervormd is geworden. Daardoor is het lichtpad niet meer homogeen en kun je dit fenomeen hebben. Eénmaal vervormd, is er geen terugweg.... Ik vermoed dat dit scherm een side-lit led scherm is? Locaal krijgt zo'n scherm het wel warm in vergelijking met een direct-lit led scherm of een CCFL back-lit scherm, waar de warmte egaal is verdeeld en de verschillende filter sheets niet locaal te sterk verhit kunnen worden...

It's fun to finally find the failure!

Het is een tv met CCFL backlight. Ik denk dat ik hem toch maar uit elkaar ga halen om te checken of er geen dingen defect zijn. Moet ik letten op bepaalde zaken?

Sonytech

Overleden

x

[Bericht gewijzigd door Sonytech op zondag 20 juli 2014 18:50:14 (100%)

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."