hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

Lambiek

Special Member

Heb ook zoiets gehad, maar dan met mijn jongste zoon.
Is zo'n 15 jaar geleden, hij was toen drie jaar.
Pa (ik dus) zat aan de tafel in de kamer met zijn breadbord te spelen, zoon lief had een vermogens weerstand gapakt waar twee draden aan zaten, ik had niets in de gaten natuurlijk. Ineens een enorme klap alles donker draai me eigen om wie zit daar bij het stopcontakt, je raad het al zoon lief. Er kwam nog net geen rook uit zijn oren. Maar het is wel goed afgelopen. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

grappig , dat heb ik op die leeftijd ook eens gedaan met een spijker , werkte veel beter als steeds zeggen "afblijven dat is gevaarlijk " :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer
High met Henk

Special Member

even serieus, maar dat zijn toch echt heel gevaarlijke grappen.

mijn pa verkoopt zijspan motoren en heeft er dus ooit 1 verkocht aan iemand die dus ook een zoontje had die met een spijker in een WCD had zitten peuren.

Gevolgen waren desastreus. Jongen is tot en met zijn nek verlamd!!!
kan dus zelfs zijn hoofd niet overeind houden. Had speciale beugel op zijspan om zijn hoofd dus overeind te houden. De jongen had dus alleen nog maar gezichtsuitdrukkingen. en daar moesten zijn ouders alles uit aflezen.

dat laat hele diepe indruk achter als je dat ziet.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Lambiek

Special Member

Ja het is ook gevaarlijk, daar heb je gelijk in.
Maar ik denk dat het stopcontakt toen een virus bevatte, want hij is nu ook elektromonteur.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

En toch geloof je het niet als klein jongetje, "dat doet auw, dat is gevaarlijk" duhh, het kan nooit groot zijn wat uit zo'n klein gaatje uit de muur komt, dus dat zal wel meevallen. Dus s'morgens vroeg toen ouders nog op bed lagen, toch maar eens met een ijzerdraadje voelen: alleen de fase aanraken was voor mij al genoeg als klein jochie op blote voeten ;)

Maar, dan weet je tenminste wel waar je over praat, en je weet ook meteen dat hij erg bijt :)
Tja, ik ben nou eenmaal eigenwijs.....

Ohh ja, het ging over hoe oud je nu bent he? Ik denk van +/- 42 ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
pa3gws

Golden Member

Ohh ja, het ging over hoe oud je nu bent he? Ik denk van +/- 42

Toch schade eraan overgehouden? >:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

wij hadden thuis parket , en droge huid :) maar dat ik nou alle "taschen im schrank " heb is ook een groot woord.

loop ondertussen tegen m'n 3e ronde getal ......

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Als je van '42 bent, zit je dicht tegen de 70 aan. Je zou wel eens de oudste actieve CO'er kunnen zijn, Fredjuhh! >:)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Haha, ja er is i.d.d. wel een steekje los bij mij denk ik zo ;) Maar ik ben niet van 42 hoor, volgens mij ben ik nog niet zo oud ;)Maar dat onthoud ik toch niet, want dat verandert telkens, net als je het weet moet er weer 1 bij :(
Tja, het was met de kermis, schieten was toen ook een van mijn favorieten, dan heb je die roosjes e.d. op zo'n draadje enfin je kent het wel :-p

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)
pa3gws

Golden Member

Haha, ja er is i.d.d. wel een steekje los bij mij denk ik zo

Ach bij welke CO er zitten ze allemaal vast? ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ik ben ongeveer 14 jaar geleden begonnen met elektronica. Het is toen begonnen met modeltreinen. Lampjes aansluiten op de trafo, wissels automatiseren met drukknopjes etc.

Op een dag had ik in het schuurtje van mijn vader een oud snoer opgesnort, waar aan een kant nog een stekker zat en de andere kant zat niks aan. Ik heb mooi aan het open einde de isolatie eraf gepeutert, stekker in het stopcontact en beide uiteindes aan de spoorrails gehangen. Gevolg: Een grote klap, een trein die in het plamuur blijft steken en een meterkast + hoofdzekering totall loss. Moeder kwam razend naar boven, en zag dat snoer liggen. Toen waren de rapen pas echt gaar.......

Maar ik heb mijn ouders wel een dienst bewezen :P. Niet alleen 1500 gulden voor ze uitgegeven, maar ook bewezen dat de meterkast niet deugde.

Maarja, nu ben ik 23 en doe een elektrotechnische HBO-opleiding. Ik doe nu op een stuk gezondere methodes mijn expirimenten. :P

Op 6 juli 2006 21:21:22 schreef Ibanez:
We moeten jong_leren (niet oud doen want: dan is mijn hand niet meer trilvast;))

Dan moet je het drankverbruik beperken tot WTT, en dat met mate.
Ik soldeer een SOTxx zonder gebibber nog steeds met zo'n punt.
Maar soms laat de grijze blubber het wel eens afweten, en sla ik wartaal uit... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Ben nu 16, vanaf mijn heel jongste(8 ofzo) lampjes aan het aansluiten etc. Toen ik een keer op het voortgezet onderwijs kwam verdwenen daar verscheidene dingen (elco's, weerstanden, ledjes), had geen id wat het was maar zag er interessant uit.
ondertussen weet ik waarom alles zo heet werd als ik een led op een batterij aansloot:) en vanaf volgend jaar elektrotechniek studeren

Op 13 juli 2011 22:15:24 schreef Stefanh001:
... Het is toen begonnen met modeltreinen. Lampjes aansluiten op de trafo, wissels automatiseren met drukknopjes etc.

Lampjes, schakelaartjes, motortjes en trafo's van modeltreinen waren ook een van mijjn eerste attributen.

Daar haalde ik wel eens de grap mee uit als m'n nichtje naast mn werktafeltje stond. Ik knoopte een paar uitgangen van adaptors en een Marklin trafo aan elkaar (dus een paar DC en AC bronnen). Die Marklin had een grote oranje draaiknop, waaronder een standenschakelaar een grotere of kleinere spanning selecteerde.
Ik nam de draden vast, draaide de Marklin op stand 1 en zei dat ik wel wat voelde maar het goed kon verdragen. Om eens te testen of zij er tegen kon, was de beurt aan haar, maar toen ze de draden raakte werd de Marklin net een standje verder opengedraaid. Verschrikt trok ze haar hand terug. Het was geen schok maar ze voelde wel degelijk wat. Ik greep terug de draden en terug op stand 1: voila, geen probleem. Ze was verwonderd dat ik er geen probleem mee had en probeerde zelf ook terug. :-)
Het is 3 keer over en weer geweest... :-)

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Lucky Luke

Golden Member

Op 13 juli 2011 21:03:19 schreef pros:
Als je van '42 bent, zit je dicht tegen de 70 aan. Je zou wel eens de oudste actieve CO'er kunnen zijn, Fredjuhh! >:)

Fotoopa?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

dacht dat fotoopa nog niet eens middenin de opa jaren zat , tidak zit ook wel dichtbij de 70 meen ik zo :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Deze CO-bezoeker is van bouwjaar 1934 !. Maar, al jong werd ik geboeid door fietslampjes en dynamo´s. In de tweede wereldoorlog zat ik met m´n neus boven op het werk wat een oudere buurjongen in zijn werkplaats deed.Hij was vliegtuigmonteur bij de "Schelde" en bracht allerlei wonderlijke apparaten uit neergestorte vliegtuigen mee.Verder hadden we thuis geen electriciteit, maar dmv een Wincharger windmolen en accu´s hoefden we niet in het donker te zitten. Na de oorlog woonden we vlak bij een gebied waar veel bunkers stonden, wij sloopten daar van alles uit, ook een Duits Radarapparaat, de Wurzburg-Rieze ontkwam niet aan onze sloopwoede.
Van een bevriende installateur kreeg ik een kristaldetector en een honinggraatspoel en wat andere onderdelen.Dank zij het boek " Jongens Radio" kwam er al spoedig een, zij het zacht geluid uit de kristalontvanger.later kwamen er grote hoeveelheden dumpapparatuur en buizen beschikbaar,we hebben heel wat oude radio´s voorzien van Amerikaanse buizen. Na studie en begin werk en gezinsopbouw stond alles wat op een laag pitje. Daarna werkzaam bij een enmergiebedrijf.Toch maar de nodige cursussen in de moderne electronica en halfgeleiders gevolgd. Nu wordt er nog steeds gehobbyd zowel in de buizentrechniek al in de moderne elctronica. Ook al word je wat ouder en het gaat allemaal nog wel, gewoon door blijven gaan. Je kunt als oudere ook regelmatig de jongere lichtingen nog wel eens behulpzaam zijn. Voorlopig ruim ik m´n werkplaats en apparatuur nog niet op, al denk je wel eens aan de toekomst,als oudere ligt er nu eenmaal meer tijd achter je dan voor je.

@ TWR: Mooi verhaal!
Nog maar eens het bewijs dat, eenmaal gebeten door de microbe, het voorgoed is en geen terugweg mogelijk is.
Het is me al opgevallen dat bij de meeste mensen die de richting electro/elektronica indraaien, ook na vele jaren nog altijd daarmee actief zijn, al is het soms maar op een klein pitje, de interesse blijft.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Leuk dat je u speciaal even geregistreerd hebt voor dit verhaal. Ik denk dat we hier toch wel richting de oudste CO-er gaan nu...

Ho, wacht, het kan altijd ouder :)

[Bericht gewijzigd door Jochem op zaterdag 16 juli 2011 19:10:06 (26%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Voor de verandering dan maar weer eens een jonkie ;)

Dit is waarschijnlijk mijn laatste post als 19-jarige, maar vanaf morgen als 20-jarige hopelijk nog een hoop meer.

Mijn interesse begon eigenlijk pas tegen mijn 17/18e, begonnen met de Natuurkundelessen, van die prikbordjes met logische schakelingen.

Vervolgens zo'n soldeerpakketje, en een vader met een hoop apparatuur (overigens niet alleen elektronisch, ook veel 'gewoon' gereedschap).
Ondertussen bijna een 3e-jaars student elektrotechniek (officieel Electrical Engineering) aan de universiteit in het wonderschone Twente.

mooi verhaal twr.

Universiteit in twente nog wel, kom ik met men hanzehogeschool dito

Wow, gelukkig maar dat het goed is afgelopen. Was je je niet kapotgeschrokken?

Op 13 juli 2011 17:36:24 schreef Lambiek:
Heb ook zoiets gehad, maar dan met mijn jongste zoon.
Is zo'n 15 jaar geleden, hij was toen drie jaar.
Pa (ik dus) zat aan de tafel in de kamer met zijn breadbord te spelen, zoon lief had een vermogens weerstand gapakt waar twee draden aan zaten, ik had niets in de gaten natuurlijk. Ineens een enorme klap alles donker draai me eigen om wie zit daar bij het stopcontakt, je raad het al zoon lief. Er kwam nog net geen rook uit zijn oren. Maar het is wel goed afgelopen. :)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 20 oktober 2011 22:28:57 (3%)

Ik ben 16

ben nu meer dan een jaar serieus bezig met elektronica

eerste schoolproject was een deuralarm (als je deur open doet gaat een zoemer af)

eerste "thuis"project was een looplicht volgens mij

Dit lijkt op een Signature, maar dat is het niet..of toch wel?

Op 16 juli 2011 16:17:10 schreef Hagdos:

Ondertussen bijna een 3e-jaars student elektrotechniek (officieel Electrical Engineering) aan de universiteit in het wonderschone Twente.

dan ben je ongeveer op dezelfde tijd begonnen als ik. ik begon in september 09 met EL.

pietplof

Golden Member

Mijn indruk is dat een discussie niet aan de orde is.
Ondergetekende is inmiddels 67 jaren oud en hij is begonnen op z.n zesde toen de oude telefoonbatterijen werden vervangen.
Enkele lampjes uit achterlampen van sloopauto's wat stukken ijzerdraad en jawel er was licht.
Nu zendamateur, prutsen met inductieverhitting en voorzichtige stappen op microprocessorgebied.
Je bent nooit te oud om te leren.
Verder bemoei ik me met explosie's ( naam is niet voor niets pietplof)
Gr. Pietplof

festina lente