[NL] EMAT groepenkast aan te raden?

Dit topic is gesloten

Wij willen onze groepenkast vernieuwen en zien dat er flinke kortingen gegeven worden op het merk EMAT bij http://www.groepenkastbestellen.nl/Webwinkel-Category-120599/EMAT-Groe…

Dit merk heeft volgens de website het KEMA keurmerk.

Zijn er argumenten om dit merk niet te nemen en toch te kiezen voor de veel duurdere bekende merken?

Ik ken het merk Emat helemaal niet. En het is een terechte vraag die hier gesteld wordt want er is wat bagger op de markt.
Wat mij echter wel opvalt is dat de kasten in de rechter bovenhoek de naam Holec voeren. Ofschoon Holec inmiddels veranderd is naar de naam Eaton en daarna weer samen gegaan is met Moeller (ja, die van Klockner Moeller inderdaad) kan ik me niet voorstellen dat Holec zich kan veroorloven om rotzooi onder eigen naam op de markt te brengen. Per slot van zake is Eaton Holec een wereldspeler op de markt voor energieverdeling.
De volgende site is van Eaton/Moeller, bel ze eens een keer.

http://www.eaton.com/EatonCom/ProductsServices/Holec/Moeller/contactin…

Je moet Zaltbommel hebben, volgens mij.

Dat mag tegenwoordig niet zo uitmaken, alleen als men bij een merkwinkel/zaak koopt is men soms duurder uit.
Alleen is het nu wel zo dat er een of meer groepen met en zonder aardlekbeveiliging in zit. Dus goed verdelen.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.

Ik weet niet of EMAT een merknaam van EatonHolec is.
Kan het niet zijn dat ze de EMAT componenten in een kast van Holec inbouwen?

"Alleen is het nu wel zo dat er een of meer groepen met en zonder aardlekbeveiliging in zit. Dus goed verdelen."

Bij de offerteaanvraag kan je exact opgeven hoe je de verdeling wilt hebben. In ons geval willen wij alles achter de ALS'en hebben. Zij verzorgen de complete bedrading.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 15 oktober 2013 20:07:33 (53%)

Goeie vraag, tien punten.
Ik dacht ook aan deze mogelijkheid nadat ik gepost had, maar dat is dan toch een behoorlijk tijdrovend klusje want de kasten zijn voorbedraad.
Het kan wel en de enige die daar uitsluitsel over kan geven is Eaton/Holec zelf. Als het een Eaton/Holec product is dan moeten ze daar vanaf weten

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

De kast, dus de omhulling is van Holec.
Leuk al ie veranderende namen.
Het oude logo staat er nog op, de twee letters H tegen elkaar.
Hazemeyer Hengelo, (ging samen met Smit-Slikkerveer dacht ik?) dat werd later Holec, en nu EATON.
Klockner-Moeller werd enkele jaren na de dood van Klockner gewoon Moeller, en is nu ook over genomen door EATON, weer een naam met begrip minder. De merknaam Moeller gaat verdwijnen.....
EATON, wat een kl... naam om uit te spreken.

Het kastje is op zich niets mis mee, maar de rest, de automaten enzo ken ik niet.
Het heeft HEMA keur,het voldoet dan aan de elektro-technische veiligheidseisen, dus erg slecht zal het niet wezen.

Kijk eens op hun website, een aardlekschakelaar heet bij hun aardLELschakelaar
http://www.groepenkastbestellen.nl/Webwinkel-Product-1226494/EATON-HOL…
En dit type is een MOELLER, met EATON opdruk, GEEN HOLEC met EATON opdruk.

Let wel op, in Nederland zijn alleen Klasse A aardlekschakelaars toegestaan, dus wel even navragen of je niet de duitse uitvoering krijg.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Zo te zien is het inderdaad samengebouwd,
Als je op google gaat zoeken, vind je inderdaad:

http://www.halvewerk.nl/Webwinkel-Product-1276548/EMAT-6-Groepenkast-1…

waarin staat: samengebouwd in een Holec kast.

Tsja, dan weet ik het ook niet meer, sorry

Hier nog een aanbieder: http://www.eprotech.nl/shop/Groepenkasten-c-1.html

Kijk bv eens naar zo'n systeem met aardlekautomaten: http://www.eprotech.nl/shop/E-Pro-groepenkast-6-groepen-p-248.html die bestaat uit allemaal zelfstandige aardlekautomaten van 16A (Dus elke groep heeft dan zijn eigen aardlek)

Eventueel even ombouwen in een fatsoenlijkere kast: http://www.eprotech.nl/shop/Pro-Line-groepenkast-24-modulen-p-416.html

ik sprak onlangs nog een vertegenwoordiger van holec , die zei dat er ondertussen nog een merk was bijgekomen , maar weet niet meer wat het nou was....

gezien de combi met holec zal het toch wel daaraan gerelateerd zijn ,maar de automaten doen me eerder denken aan doepke als aan holec. maar echte zooi zul je niet aantreffen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

gezien de combi met holec zal het toch wel daaraan gerelateerd zijn ,maar de automaten doen me eerder denken aan doepke als aan holec. maar echte zooi zul je niet aantreffen..[/quote]

Wel eens van Terasaki automaten gehoord?
Nee? Houwen zo!!!
En die zijn ook gewoon op de Nederlandse markt te koop

[Bericht gewijzigd door balieman op dinsdag 26 juli 2011 22:08:09 (10%)

er zijn ook zat merken die op termijn zooi blijken te zijn die zat mensen nog geweldig vinden. temperatuur en stof geven ook problemen zat . het merk wat je noemt is ook vragen om problemen als je dat verkoopt.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wij verkopen ze niet(meer, schade en schande verhaal)

Ik begrijp t even niet meer.
Raden jullie het merk EMAT nou af, of zeg je alleen dat je geen Terasaki moet kopen?

Sine

Moderator

Terasaki wil je NIET hebben, EMAT is een grote onbekende, dus of je dat nou wilt hebben ?

Een groepenkast wil je niet elk jaar vervangen, foute bezuiniging mi door het goedkoopste van het goedkoopste te nemen.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
High met Henk

Special Member

ik heb mijn groepenkast hier via het forum gevonden werkt prima ben er zeer content over, maar was wele en speciale aanbieding

ik heb er schneider spul ik zitten.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 26 juli 2011 21:31:56 schreef Toeternietoe:
Let wel op, in Nederland zijn alleen Klasse A aardlekschakelaars toegestaan, dus wel even navragen of je niet de duitse uitvoering krijg.

Hoe zit dat dan, want Hager adverteert met klasse B in Nederlandse folders. En daarbij hebben ze in Duitsland net zo goed klasse A.

Dit is puur een vraag en geen betweterigheid, want ik zit niet zo in deze materie.

Kijk eens op hun website, een aardlekschakelaar heet bij hun aardLELschakelaar

Geinig, maar een dergelijk typfoutje moet je een website niet op afrekenen denk ik.

Jij typt ook weleens iets anders dan je bedoelt toch?

Het heeft HEMA keur,het voldoet dan aan de elektro-technische veiligheidseisen, dus erg slecht zal het niet wezen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/hema-keur.jpg

If you want to succeed, double your failure rate.
GJ_

Moderator

Op 27 juli 2011 10:07:20 schreef Jochem:
[...]Geinig, maar een dergelijk typfoutje moet je een website niet op afrekenen denk ik.

Wel op een rits niet bestaande keurmerken.
De CE markering is al geen keurmerk, maar heeft tenminste nog een "merk". De RoHS is evenmin een keurmerk, sterker nog, die heeft niet eens een "merk".

[Bericht gewijzigd door GJ_ op woensdag 27 juli 2011 10:24:03 (25%)

Oh, dat had ik niet zien staan op die site. En nu nog steeds kan ik het niet vinden eigenlijk.

Maar KEMA-keur geeft wel een veiliger gevoel, hoewel het ook niet alles zegt. De discussie over Duits materiaal is ook al eens gevoerd, want dat hoeft natuurlijk ook geen troep te zijn, maar die voeren vaak weer andere keurstempels.

If you want to succeed, double your failure rate.
GJ_

Moderator

op de detailpagina van de groepenkast:

Voorzien van de volgende keurmerken: KEMA-KEUR, CE, ROHS

emat is van EM en dat is Eaton Moeller blijkbaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dan nog KAN het een inferieur product van ze zijn, dat ze expres onder een andere merknaam op de markt zetten. Maar het klinkt al wat vertrouwder.

@GJ_, inderdaad ik zie het nu. Overigens op andere sites zelfde verhaal...

If you want to succeed, double your failure rate.

De complete nieuwbouw wordt overspoeld met EMAT producten, het voldoet aan de eisen, heeft enkele keurmerken, je hebt 3 jaar garantie en het is goedkoop.
De tijd zal leren of het een inferieur :9~ product is, maar daar is tot op heden nog niets van bekend.

Zijn er voor een gekke vraag meer dan 10 wijzen nodig voor een juist antwoord?

De producten zijn enige tijd op de markt.
Ik adviseer klanten wat meer geld uit te geven.

[Bericht gewijzigd door noppie op vrijdag 21 maart 2014 17:48:30 (75%)

Het Kema-keur zegt jou niks misschien, maar ik heb daar een stuk meer boodschap aan dan erkenning van Sterkin. Sterkin is een organisatie die door installateurs betaald wordt om een volledig nutteloos papiertje af te geven. Volledig nutteloos? Nee, het werkt leuk als marketing-truuk naar je klanten.

Dat daargelaten, ben ik zeer geïnteresseerd in de gemeten uitschakelkarakteristieken van deze aardlekschakelaars. Zoals je het hierboven opschrijft, heb je dit bij meerdere exemplaren gemeten? Dat is zorgelijk te noemen. Ik heb zelf met EMAT nog geen slechte ervaringen.

Ben je bereid eens een exemplaar op te sturen, dan kunnen ze bij de Kema een onderzoek starten. Ze zijn daar zeker niet gediend van het te grabbel gooien van hun keurmerk. In het verleden is zo al eens een nep-keurmerk op Aldi-verlengsnoeren ontmaskerd. Als deze aardlekschakelaars werkelijk niet voldoen, zou het goed zijn om een dergelijk onderzoek te starten.

PS: Jip-en-Janneke taal hebben we overigens niet zoveel aan, want wat je eerst vertelt is dat de 30mA niet netjes wordt gehaald, en daarna zeg je in j+j-taal dat de aardlekschakelaar het in z'n geheel niet doet. Dat strookt niet.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten