automatisch 'edit' ipv 'beantwoorden' bij laatste eigen post binnen 24h

Geachte moderatoren,

na het lezen van genoeg 'topickicks', vraag ik me af:

is het niet mogelijk om, als degene die ook als laatste gepost heeft in een discussie, op 'beantwoorden' klikt, binnen 24h, terecht komt in de laatste post in 'edit' mode? kan volgens mij heel wat ergernis voorkomen.

edit: hetzelfde geld voor laatste eigen post 'quoten'

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

lijkt dit echt geen goed idee?

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Arco

Special Member

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee zoals het nu is. Je ziet toch meteen dat de laatste post van jezelf is?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

maar een heleboel kennelijk niet.

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
maartenbakker

Golden Member

Als een topic heel hard gaat, is een nieuw bericht soms wel handig. Wel lijkt het me een goed idee dat als jouw bericht het laatste in een topic is, je daar niet binnen 24 uur nog een nieuw bericht onder kan plaatsen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
klein is fijn

Moderator

Op 11 augustus 2011 20:53:02 schreef noone:
maar een heleboel kennelijk niet.

Mwa, zovaak komt het ook weer niet voor. Tenminste, ik hoef ze niet vaak te ruimen.

ik leef meer mee met Henry.

@maartenbakker, het gaat mij vooral om diegene die 3 of 4 posts achter elkaar plaatsen binnen enkele minuten van elkaar. verder ben ik het met je eens.

483726095 / Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Evarist

Golden Member

Ik vind het idee goed. Als de laatste post van jou is (and) het is binnen de 24u dan krijg je automatische EDIT.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Henry S.

Moderator

Op 11 augustus 2011 22:40:38 schreef noone:
ik leef meer mee met Henry.

Dank u!

@maartenbakker, het gaat mij vooral om diegene die 3 of 4 posts achter elkaar plaatsen binnen enkele minuten van elkaar. verder ben ik het met je eens.

Idd, dat wordt vooral gedaan door forum nono's die alleen MSN kennen.

Ik ben dus wel voor ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Hallo iedereen.
Wat ge ook kunt doen is voor de nieuwelingen hun eerst een paar vragen laten beantwoorden uit de FAQ.
voordat ze hun kunnen aanmelden.
Zo zijt ge zeker dat ze de FAQ hebben gelezen en weten wat de regels van het huis zijn.
Mvg danny

Het is eigenlijk makkelijker om op de edit knop te drukken dan hellemaal naar beneden te gaan en dan op antwooden te drukken. Ik vind ook wel dat je de regels moet kennen en volgen. Ik vind het zelf een goed voorstel.

Ik vind natuurlijk niet dat Henry of een andere mod zijn vrije tijd moet vullen met het forum omdat mensen de regels aan hun laars lapen.

Tidak Ada

Golden Member

Misschien is een duidelijk achtergrondje in knopmodel achter de knoppen ook een idee.
Ik weet nog wel dat ik in het begin behoorlijk moeite had met het vinden van de knoppen. In het edit venster is het een stuk duidelijker dan naast en onder de posts.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik stem ervoor om gewoon het reply vakje weg te halen en de topic kicker er zelf achter te laten komen dat hij/zij de edit moet gebruiken. Eventueel kan er een melding komen bv. "Het laatste bericht was van jou en dat is nog geen 24 uur geleden. Heb geduld of gebruik de edit-knop bij je laatste bericht."

Waarom? Misschien denkt de topic kicker dat hij/zij zichzelf aan het quote is, en wist dan z'n eigen bericht.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Ik had minder dan een halve week geleden dit voorstel ook reeds gedaan. Maar ik kan mijn post niet meer vinden. :-)

Mijn voorstel(*) was een auto-merge. Dus pas bij het posten gaat ie aan de slag: laaste post is van "mij" dan auto-merge. Dan krijg je ook meteen dat je kunt zeggen:

Op 12 augustus om 18:00:23 voegede REW hieraan toe:
en verder ook nog...

(*) Nouja, afgekeken van een ander forum.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wat rew schrijft lijkt me wel goed, echter als iemand een edit doet ziet niemand dat het topic geupdate is ( volgens mij ).
Met een nieuwe post wel. Dus wel graag een mail ervan.
Ik heb zelf wel eens geedit binnen een 150tal minuten en kon zien dat de anderen het nooit gelezen hebben.

Ik denk anderzijds ook dat het zelf regulerend is, als iemand dit een paar keer doet, reageert altijd wel iemand. OF juist helemaal niemand, kwaad straft zich zelf.

Wat ook kan, en dat lijkt me wel cool, is als iemand binnen 120 min een wederom nieuwe laatste post plaatst, automatisch een mooi rood lijntje komt onder laatste post met "deze persoon heeft niet de faq begrepen". Hij of zij zal ook rood worden.

Kicken zelf vind ik niet zo erg, een post of zelfs een topic missen is snel gebeurd door de bezoeker.
Wat me belangrijker lijkt, is een selectie van ongelezen posts van afgelopen 72 uur of zo en dan wel of niet geabbonneerd.
Als ik even inlog om b.v. een AC te checken en de rest nog even niet dan ben je gelijk je mooie rode lijst kwijt.

[edit] wat me ook prettig lijkt, is dat als de TS de eerste post wijzigt dat er dan ook een mail verstuurt wordt. Zeker handig met IA, AC of met aanvullende project informatie waar dan b.v. status of correcties geplaatst worden.