.png?psid=1)
.png?psid=1)
.png?psid=1)

De eerste vijf afbeeldingen tonen hoe meer knoppen indrukken zorgt voor meer extra blokkern erbij.
De bij de zesde afbeelding zijn alle knoppen ingedrukt.
Bij afbeedling zeven is enkel de vierde knop ingedrukt. (Deze knop lijkt een uitzondering te zijn)
Afbeelding acht is een zoom-in van afbeelding vijf.
Ik lees voor het moment deze waarde in, ik versterk deze 16 keer (zodat de blokgolf altijd digitaal leesbaar is), breng deze terug naar buiten en dan terug naar binnen. (ik zag geen andere oplossing)
Dan wacht ik in c zolang de waarde hoog is.
Nu moet ik iets meer dan een halve periode synthetiseren aan de hand van wat ik wil dat de uitgangen worden.
(Iedere toestand 60 µs aanhouden)
Dan moet ik het signaal terug op 0 plaatsen en opnieuw wachten.
(ik bedenk juist: moet een zwakke 0 zijn zodat deze het signaal niet overheerst)
edit:
Ik denk dus dat ze dat een wired-or noemen, is dit correct?
En die wired or lijkt gemaakt te zijn voor 3,3V zou dit erg zijn als ik hier 5V op plaats?
edit 2:
De psoc wdt op zijn beurt aangestuurd via een seriële verbinding:
Na softwarematig geknoei met bytes vlugger/trager en/of in groep heb ik het geheel hervormd zodat ieder commando slechts 1 byte in beslag neemt. Zo kan je ze zeer vlug versturen zonder dat ze door elkaar gehaald worden of elkaar beïnvloeden. (Foute communicatie wordt dan ook vlugger gecorrigeerd door een nieuw commando)
Wel heb ik hierdoor de nauwkeurigheid van de assen verlaagd van 256 verschillende snelheden voor iedere richting naar 55 verschillende snelheden voor iedere richting. (4 assen, het is geen sixaxis en voor alle 17 knoppen een on en een off commando)
55*4+17*2 = 254
0 kan je waarschijnlijk niet versturen en 1 gebruik ik niet
[Bericht gewijzigd door
meandi
op 1 september 2011 02:53:57
(13%)