e-mail notificatie

Als ik bij een topic de e-mail notificatie aanvink krijg ik keurig mijn mails, maar na een tijdje zie ik bij de laatste discussies toch weer het topic voorbij komen zonder dat ik hier een mailtje van kreeg.

Vooral bij de grote lang lopende topics als "show your project" e.d.
maar ook bij andere topics, langer dan 1 pagina, blijkt het na een tijdje niet meer te werken.
Komt dit bij jullie ook voor, en is daar iets tegen te doen?

Sonytech

Overleden

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Hier ook! (ik krijg zelfs geen enkele mail)

Failure is always not an option...

Volgens mij is het zo dat, als je dat topic bijvoorbeeld een week oid niet meer bekeken hebt, de mailtjes dan automatisch stoppen.

Ook dat is het niet, ik krijg soms mailtjes van topics die ik al een maand niet bekeken heb.

Je krijgt de eerste keer dat er gepost wordt een bericht. Ga je dan kijken, dan zal je bij de volgende posting weer een mailtje krijgen.

Ga je echter NIET kijken, dan denkt het systeem: Je hebt je mailtje, en we willen je niet volspammen met tig berichten.

Als je dus een mailtje mist, ofwel omdat je perongeluk CO mailtjes delete, of omdat je ze in je spambox laat zetten of omdat je mail provider onbetrouwbaar is, dan krijg je dus daarna geen berichtjes meer.... Totdat je hem in de topic lijst ziet en weer even gaat kijken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Jeroen

Moderator

Zoals rew het schrijft klopt het precies :).

Wat is PHP toch makkelijk te misleiden hé :)
Je kan er i.c.m. mysql & javascript zulke leuke dingen mee programmeren.

Mogelijkheden zijn eindeloos, zit soms dagen te werken aan één stukje script wat uiteraard ook weer een bepaalde functie heeft.
Maar als het dan werkt, echt leuk!

@Rew & Jeroen
Inderdaad, dat zou best weleens kunnen.
Ooit heb ik ik best wel veel CO mails, en kom ik via 'laatste discussies' ook bij die posts, dus dan krijg ik geen mail meer als ik daarna de betreffende mails ongelezen delete.
Klopt dit? denk het nu ook wel.

Thnx voor de uitleg

wat ook tegenwerkt is dat als je in je mail op de link klikt om het topic te bekijken, en je bent op co niet ingelogd, dan werkt het ook niet

(mijn telefoon wil bijv niet ingelogd blijven :-( dus dan heb je dat probleem ook )

@Karel:
Nee, je hoeft de mail niet gelezen te markeren, of via de link in de mail naar de betreffende post te gaan. Wat wél ertoe doet, is wat RS2^Racer^ aangeeft: als je niet ingelogd bent als je de 'laatste discussies' bekijkt, dan weet het systeem ook niet dat JIJ het was die ze bekeken heeft.

Op 26 oktober 2011 23:10:50 schreef wverbeek:
Wat is PHP toch makkelijk te misleiden hé :)
Je kan er i.c.m. mysql & javascript zulke leuke dingen mee programmeren.

Waar dit nu weer over gaat...??

If you want to succeed, double your failure rate.

Snap ik, Jochem, maar ik heb CO ingesteld als 'altijd ingelogd blijven'
Het enige verschil wat ik maak, dat ik ofwel via 'laatste discussie' het topic bezoek ofwel via mijn mail-links.
Het is maar net, welke link ik het eerst pak, tussentijd kijk ik gelijk even naar de laatste discussies, en bezoek dan ook gelijk mijn bekende topics, zonder gebruik te maken van mijn mail-links.

Dan zou het goed moeten gaan. De link uit de mail of via de laatste discussies leidt immers naar dezelfde URL... zou IK zeggen althans.
Misschien dat Jeroen nog wat aanvullends hierover kwijt kan?

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik zal het gewoon effe in de gaten houden, en kijken of er een structuur in kan vinden.

Jeroen

Moderator

Of je het topic bezoekt via de link in de mail of via laatste discussies maakt niet uit, in beide gevallen wordt het topic gemarkeerd als 'gelezen' wat betekent dat je daarna weer topic notificaties zult krijgen.

Zoals eerder opgemerkt moet je inderdaad wel ingelogd zijn, dus als je de link uit de mail opent op bijvoorbeeld je telefoon waarop je niet ingelogd bent werkt het niet. Daar zou ik misschien nog wat aan kunnen doen met een code in de link of iets dergelijks.

Heeft een van jullie een idee waarom je met een telefoon niet ingelogd blijft?
ik heb wel gezegd dat hij ingelogd moet blijven namelijk

Jeroen

Moderator

Het kan zijn dat jouw telefoon geen cookies ondersteunt, hoewel je een melding moet krijgen na het inloggen als dat het geval is.

Wat ook kan is dat je de optie 'Koppel sessie aan mijn IP-adres' bij het inloggen aangevinkt hebt. Omdat je met een telefoon vaker een nieuw IP-adres krijgt, wordt je dan uitgelogd. Als je met een telefoon inlogt moet die optie dus uit staan.

nee dat werkt ook niet, maar ik vind het raar dat hotmail e.d. wel worden onthouden
niet dat het een heel groot probleem is, posten met een telefoon is toch niet zo prettig

en mijn (edit) telefoon browser (/edit) ondersteund wel cookies

edit: andere browser is een goede tip:)

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op vrijdag 28 oktober 2011 16:50:02 (16%)

maartenbakker

Golden Member

Telefoons die cookies ondersteunen? Bij mijn weten zijn het nog altijd de browsers die dat doen, en kan je meestal gewoon een andere browser installeren of een nieuwere versie van de al aanwezige browser. Opera schijnt ook op mobieltjes behoorlijk goed te werken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

ik heb een galaxy S2
welke browser gebruik jij?