Nu toch echt actueel: mobiele versie van 'laatste discussies'

Totale beginner

Golden Member

Ik gebruik een Desire HD, de site werkt hier perfect en ziet er overzichtelijk uit, zelfs als er zowel links als rechts knoppen staan.

Mvg,
TB

Op 8 november 2011 20:32:05 schreef maartenbakker:
[...]Zelfs als je zo'n opmerking met een smiley aanvult vind ik hem niet kunnen...

In dit geval vind ik het toch niet erover hoor.

Hij maant ons toch niet aan om zo'n iDing te kopen. Ik lees het eerder als volgt: Áls je per se wil surfen vanop je telefoon, dán is het zinvol om een toestel te kopen welke de capabiliteit ervoor heeft, in plaats van jezelf gek te maken door het te proberen met iets dat er per definitie niet voor gemaakt is. En, met permissie, ik vind dat hij niet ongelijk heeft - het juiste gereedschap voor het juiste werk. Of, ontspanning in dit geval.

Suffering from wiseass oneliner blackout

Ik bedoel ook meer. Over een jaar of 2 is orders abbonnement wel afgelopen.
Ben je iemand die wil internetten op zijn telefoon, dan zul je in 90% uitkomen op een Android, iPhone of Windows phone toestel. Dat er nu nog wat oudere smart phones zijn die niet optimaal werken kan frustrerend zijn, maar zeg nou zelf. Die gebruik je over een jaar ook niet meer. Dan is het denk ik zonde om de website op 100 manieren te verspijkeren voor deze tijd.
De standaard van smartphones zal uiteindelijk toch zijn: Windows phone, Android of Apple.
Ik heb een désiré Hd en dit werkt top.
Maar het blijft een telefoon en geen laptop

Maar ik heb een HP jornada 690:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Jornada_690_HP.jpg

Je kunt er zelfs niet eens mee bellen, tis een PDA ofzo. Het zou leuk zijn als ik ermee op CO kon, maar ik gebruik het meer als afstandsbediening voor mn computer. Al gebruik ik m soms ook wel voor internet.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

op mn LG optimus 3D geen problemen (opera mobile) en ook op mn oude nokia N900 (let op, geen android/iphone/Windows phone) werkt et ook als een trein.
En die N900 is meer laptop dan telefoon.

Sine

Moderator

Ik mis duidelijk iets .... ik zie er nog steeds de fun niet van om op een 5x3 cm beeldscherm met pijn en moeite te browsen terwijl ik dat ook op twee 21"-ers kan doen.

Goed die monitoren zijn ietwat minder mobiel, maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

en met 50+ ogen zonder leesbril een regelrechte ramp.
Je weet dat er iets intressants staat, maar....

maartenbakker

Golden Member

@Stijnos: precies wat Riktw zegt is de wat ondergesneeuwde essentie van wat ik ook wilde zeggen: Dat een telefoon niet 1 van de 3 is die jij noemt, betekent absoluut niet dat hij ongeschikt is om te browsen, desnoods met een zelf achteraf geinstalleerde browser.

Overigens zou je de blackberry eventueel ook nog ergens in dat rijtje kunnen inpassen als 4e. Wereldwijd niet de bestverkochte maar in Nederland wel een belangrijke speler.

Dat ik en passant nog even meld dat ik het niet zo op ios of android heb, is een steekje richting de hype en richting de sterk opgehemelde technische kwaliteiten in combinatie met de onaangename trekjes van de achterliggende bedrijven. Zo'n houding meen ik me soms te mogen veroorloven.

P.S. Een reden dat ik niet mobiel surf, is dat ik het gewoon veel fijner vind zitten achter een computer met toetsenbord, groter scherm en fatsoenlijke snelheid. Nou worden telefoons en internetverbindingen wel steeds sneller, maar ik denk meer vanaf 13,3" en met een echt toetsenbord en dan heb je het over een laptop en niet over een telefoon. Die zijn voor mij hooguit leuk voor de noodgevallen, en dat is CO toch doorgaans niet :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb heel lang geen PC in mijn hobbyhok gehad...
Dan is het toch wel erg handig om iets kleins te hebben. En eigenlijk vind ik een laptop ook niet handig, die neemt veel te veel ruimte in. Zodoende gebruik ik het ding dus nog steeds wel.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
fripster

Golden Member

tjonge... wat een antwoorden. Ik zit hier met een BlackBerry Torch en dat schermpje is toch wat klein, daarom ook de vraag. Ik wil dus niet horen dat ik een andere telefoon moet gaan kopen... Ik wil gewoon graag lekker CO lezen.... maar ja, het zit er blijkbaar niet in....

fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu
maartenbakker

Golden Member

Opera mini is er iig wel voor de bb. Mogelijk nog wel andere browsers ook. Een elegante oplossing, lijkt me zo; gewoon proberen dus. En ik meen begrepen te hebben dat CO er wel aan werkt, maar dat de prioriteit gewoon niet zo hoog is.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 10 november 2011 15:27:50 (36%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Gewoon lekker zo laten
op mijn galaxy s werkt het ook goed
maar wat een gedoe allemaal
je neemt je electronica spullen toch ook niet mee op straat

de site gewoon lekker laten zo

groetjes philip

Op 8 november 2011 23:56:08 schreef Sine:
Ik mis duidelijk iets .... ik zie er nog steeds de fun niet van om op een 5x3 cm beeldscherm met pijn en moeite te browsen terwijl ik dat ook op twee 21"-ers kan doen.

ik doe het met name onderweg. als ik in de trein zit naar school. even twitter, facebook en co checken. en 5*3cm is bij mij gewoon 9.5 bij 5.5cm. prima op te lezen. gewoon wat inzoomen voor de lettergrootte en (in mijn geval) htc sense past de breedte van de tekst aan aan de breedte van je scherm zodat je niet heen en weer hoeft te scrollen

Natuurlijk werkt het op een pc altijd makkelijker, maar dat is lastig onderweg. ik kan wel mijn laptop pakken en theteren (internet van je mobiel gebruiken op je pc, al mag dat vaak officieel niet), maar dat doe ik alleen als ik echt iets moet doen. voor even op co kijken en korte reacties typen ga ik die 'moeite' niet doen (plus dat die krampentrein vaak overvol zit dus je geen plek hebt om fatsoenlijk te zitten, laat staan met laptop)

High met Henk

Special Member

hmm ik kan CO met moeite zien op mijn antieke B2700 (samsung)

maar op de airo was het echt niet te doen... (internet exploder debiel)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???