Wisp 648 pic komt niet op spanning

http://i1217.photobucket.com/albums/dd393/Flippo765/Pic/connector.jpg
Beetje lastig te zien(misschien af te leiden uit pin 9 en 10 rechtsboven).

Hier heb ik rechtsonder toch echt pin 1, corresponderend met linksonder op de vorige foto.

Op een andere manier kon ik de foto niet interpreteren omdat je anders pin 8 linksonder krijgt.

Maar uit je post begrijp ik dat het andersom moet en ga dit dan maar even wijzigen.

Allemaal bedankt voor de zeer snelle en duidelijke hulp

Het werkt, het bleek nadat ik alles omgesoldeerd had dat er ook nog een pin teruggeschoven was (waarschijnlijk iets te heet gesoldeerd).

Tijd om er een nachtje over te slapen.

Wederom bedankt, duidelijker kan het niet.

Sonytech

Overleden

Mooi dat het op deze manier toch uiteindelijk weer opgelost is.

Op je laatste foto laat je trouwens een male connecor zien. Aan de kabel moet een female en dan wordt "linksonder" opeens "rechtsboven"...

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Oeps, het lach niet aan de doorverbinding van het breadboard als ik het nu zo zie, want je verbindt dat wel, maar met een langere draad....

Op 8 november 2011 21:11:20 schreef Sonytech:
Bij de Wisp648 die ik laatst gehaald heb bij Voti zitten er 4 diodes als bruggelijkrichter achter de DC-input, dus dan maakt de polariteit van de adapter ook niet meer uit.

In de documentatie is dat echter (nog?) niet terug te vinden.

Dat is omdat dat niet zo is! Bekijk het schema, dan zie je dat er 4 diodes in zitten met heel verschillende functies.

1. beveiligen tegen omgedraaide polariteit van een adapter
2. de 7805 beveiligen tegen 'backdriving'
3. de 2200u elco opladen zodar de voeding even kortgesloten kan worden (nodig om sommige PICs in program mode te krijgen)
4. beveiliging tegen verkeerdom aangesloten 5V

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Sonytech

Overleden

Dan moet ik me heel erg gaan schamen!

Die vier diodes zitten zo mooi met z'n vieren bij elkaar dat ik er klakkeloos vanuit gegaan was dat je ipv. de ene diode voor ompoolbeveiliging er een brug van gemaakt had.

Als ik even (goed) in het schema gekeken zou hebben dan had ik inderdaad gezien dat ze op heel andere plekken in de schakeling zitten.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Op 9 november 2011 10:30:25 schreef Sonytech:
Die vier diodes zitten zo mooi met z'n vieren bij elkaar dat ik er klakkeloos vanuit gegaan was dat je ipv. de ene diode voor ompoolbeveiliging er een brug van gemaakt had.

Ze zitten zo naast elkaar (en in de zelfde richting) om het monteren makkelijk te maken. (en zelfs zo soldeer ik er zelf nog wel eens 1 fout :( )

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog