Vreemde tekens tussen de tekst

Beste mod's,
Ik krijg bij sommige discussie's wat vreemde tekens ipv normale tekst.
Zoals wat hierna bij voorbeeld, misschien is dit hopelijk weg te werken.

Video & TV storing "free to air" dvbt ontvangst 3 Gemojo 12-11-2011 21:34:21

" De volgende storing doet zich bij mij voor bij het ontvangen van “free to air” dvbt zenders:

Af en toe(1 – 4 keer per uur) gaat het beeld op zwart met vermelding “no signal”. Dit... "

Ik bedoel die & , # en het nummer; .
Bij voobaat dank.

MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Bij het copy pasten van tekst uit andere internet pagina's komen deze mee.

“ = “
” = ”

Hier te vinden.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Dus daar moeten we er maar mee leven, ik dacht dat het bij mij zelve lag, niet dus.
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Het leuke is dat het op het moment van pasten (en posten) goed lijkt te gaan. Bij het teruglezen, en desnoods weer 'editen' van je eigen post, zie je dat het niet gelukt is. ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Kan je dit niet aanpassen in de meta tag? Bv. op utf-8? Of is dit te kort door de bocht?

maartenbakker

Golden Member

Er is een topic over unicodesupport geweest, dat is vast wel terug te vinden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
joopv

Golden Member

Ik heb trouwens een semi-leuk feature ontdekt.

Sine

Moderator

Als die echt SEMI-leuk is mail hem dan maar naar Jeroen ...

Hallo allemaal.
Ook ik zie vaak als ik een tekst lees in een topic dezelfde rare dingen verschijnen, allerlei leestekens ipv tekstletters.
Soms heb ik dit ook in mij toegezonden commerciele email berichten.
Bijv. een é wordt dan een A met een heel klein nulletje er bovenop.
Dacht dat het de aanduiding voor Angström is.
Dacht eerst dat het een fout was die bij mij lag.
Of heb ik het nu over twee verschillende 'fouten'?
Mac.

[Bericht gewijzigd door McDuff op zondag 16 september 2012 14:58:19 (24%)

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
maartenbakker

Golden Member

Dat is een andere fout. Jouw browser kiest dan een verkeerde code-page voor weergave van de betreffende pagina. De fout waar het hier om begon ligt aan de forumsoftware die niets doet met unicode. Unicode is juist een oplossing om van code-pages af te komen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
M-i-c-h-e-l

Golden Member

Och,
Het is net als bij het zendamateurisme: tussen de ruis hoor je exact wat er gezegd wordt...

:)

Het probleem is wat genuanceerder!

Als je text copy-paste vanuit een ander document met unicode of andere gecodeerde pagina's wordt dat in de editor van dit forum geplakt. De editor voor de response hier plakt deze gewoon in het form en post deze.

De geposte berichten worden dan doorgestuurd naar de backend server software die het in de database stopt.
Vanwege security reden (beperken van server side code injection hacks) worden eerst alle speciale karakters omgezet naar de betreffende html entities.

Zo zal een & als "& a m p ;" in de database terecht komen. (ik zet er even spaties tussen anders worden die karakters ook omgezet.)

Bij het ophalen en displayen krijg je dan weer de letterlijke html entities terug gecodeerd in html ipv het speciale karakter wat je wilt hebben.

Daarom zijn er ook speciale ubb codes om de opmaak hier te sturen en kun je dat natuurlijk niet met gewone html opmaak tekens doen.

Om dit goed te fixen is erg veel werk nodig en het is zeker niet simpel.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
joopv

Golden Member

Hmmm, de tekst tussen een heleboel sub en /sub's verdween gewoon helemaal op mijn desktop. Er bleef alleen een wit vlak over. Maar op deze laptop met IE8 blijft het zichtbaar (al is er dan nog maar een streepje van over).

Copy-paste tussen verschillende applicaties kun je soms het beste via een notepad laten lopen (pasten naar notepad, en weer copieeren uit notepad naar je bestemming). Dan raak je allerlei ongewenste troep kwijt.