aanvullende informatie aangaande: kennis van elecktronica

bovenstaande. misschien een idee om in je profiel aan te kunnen geven inhoeverre je elcktronica kennis is.
daargezien dat het misschien een hoop verwarring en ergenis uit de weg kan helpen.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

dan zegt iedereen dat hij professional is. en dan schiet je er dus nog niks mee op.

hier is volgens mij wel eens eerder een topic over geweest, en de conclusie was dat het een slecht idee is.

stefan.

[Bericht gewijzigd door Stefan van I op dinsdag 3 augustus 2004 22:28:03

Wie zou daar een cijfer op moeten geven?

Ik ben redelijk bekend met digitale techniek maar aan analoog moet ik nog even bijleren.

Op zich leuk idee voor in je profiel.
Ik zou mezelf een 6 á 7 geven.

@Stefan: Niet zo negatief dat moet die persoon zelf weten als die pro wil zijn. Aan de antwoorden zie je het dan wel maar dan ben je wel weer terug bij af.

[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op dinsdag 3 augustus 2004 22:28:56

ik weet niet precies wat voor cijfer ik mijzelf geef, ik heb nog niet veel uit mijn handen laten komen of zelf schema's bedacht. iemand een oplossing?

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Veel schema's kijken en vooral experimenteren.
Maar het meeste leer ik toch uit boeken en school natuurlijk.

Het is alleen zo moeilijk jezelf een cijfer te geven...

Ik vind zelf dat ik veel te weinig weet, ik kan wel elk schema na bouwen, maar iets zelf verzinnen.... is een heel ander verhaal..

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

het zou best kunnen, maar dan moeten de leden dat niet zelf kunnen doen denk ik. maar eerder iets van de mods. of een paar leden die al behoorlijk ervaren zijn, en hier al lang rondhangen. aan de andere kant is het weer een behoorlijk werkje om zo'n 5000 leden te gaan becijferen. ook moet je dan wachten tot ze een paar keer gepost hebben, en dan kun je een beetje zien wat voor informatie ze kunnen geven enz. dus ik denk dat dat nog een redelijke klus wordt.

EDIT: zo'n 6300 leden al, wat gaat dat snel!

stefan.

@Alrik, goed idee dat voorop gesteld, maar zal het ook in de praktijk werken.....?

Persoonlijk denk ik van niet. Mensen hebben de neiging om zichzelf omhoog te prijzen dus zullen snel een hoger niveau neerzetten dan werkelijk het geval is. Is niet erg want daar zullen ze alleen maar hunzelf mee hebben. Mensen gaan er dan vanuit dat je meer weet en zullen dus sommige info achterwegen laten, met de gevolgen van dien ;)

Dan heb je nog dat mensen het niet invullen.

En een ander probleem: hoe ga je dat omschrijven of indelen. Kennisgebieden? cijfers? enz.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Allebij zou wel kunnen; Kennisgebieden + Cijfer.

[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op dinsdag 3 augustus 2004 22:51:26

Is het niet zo dat hoe langer je hier rond hangt hoe meer je weet van de (specifieke) kennis van anderen?
Of te wel, veel threads lezen, dan kom je er vanzelf wel achter wie hier de slimmerik is en wie niet.

Je hebt idd ook nog dat het moeilijk is om jezelf te becijferen. Aangezien je zelf weet wat je weet, weet je niet wat er meer is boven je eigen weten. Je weet wel dat dat er iets is maar je kan niet de mate ervan bepalen. En dus kan je jezelf nooit een cijfer geven. :D

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Die punten geven is zo relatief en vanuit welk referentiepunt ga je dat dan bekijken ?

Ik zou mezelf voorbeeld een 4 of 3 geven maar van anderen zou ik dan weer een 9 of 10 krijgen dus je hebt een referentiepunt nodig.

Dat lukt dus nooit ! het enigste wat je kan doen is een soort test geven en die resultaten aan die punten koppelen

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op dinsdag 3 augustus 2004 22:48:29

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Op 3 augustus 2004 22:46:06 schreef Evil Aedolon:
Die punten geven is zo relatief en vanuit welk referentiepunt ga je dat dan bekijken ?

Dat bedoel ik ook. Je hebt eigenlijk alleen jezelf als referentie. Dus dat zou altijd een 10 worden.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ja kan Maxwell of zo een wetenschapper als referentie houden, dan heb je een vette 0

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Of een tekstvlak zoals bij CU2. (maar dan in het klein)
Hier kun je neerzetten wat je wil zoals electronica links.

[Bericht gewijzigd door Sjaak Boomschaak op dinsdag 3 augustus 2004 22:52:27

Elektronicapinups ?

een mosfet die in 2ns schakelt voorbeeld

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Laat de ideeen vrij vloeien. Daar komen vaak de meeste goede ideeen uit voort ;)

(Aedolon, bij jou is dat anderom, geintje)

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op dinsdag 3 augustus 2004 22:58:45

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 3 augustus 2004 22:43:08 schreef Johan v. Althuis:
Allebij zou wel kunnen; Kennisgebieden + Cijfer

Op 3 augustus 2004
22:43:29 schreef DIY
:
Is het niet zo dat hoe langer je hier rond hangt hoe meer je weet van de (specifieke) kennis van anderen?
Of te wel, veel threads lezen, dan kom je er vanzelf wel achter wie hier de slimmerik is en wie niet.

bijde goeie ideeen

misschien iets van een klein stestje wat je zou kunnen doen? b.v. 10 gerichte vragen van over basis kennis, gevordert, en zeer veel ervaring en daar een cijver voor geven en dat op het profiel plaatsen?

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Op 3 augustus 2004 22:58:27 schreef alrik:
bijde goeie ideeen

Klopt, daarom, gaat goed zo. Ik hoop op meer goede ideeen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

En de mensen elkaar laten beoordelen! ook zeer leuk
Wel dan zuiver en alleen op technisch vlak aub

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op dinsdag 3 augustus 2004 23:01:14

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Op 3 augustus 2004 23:01:01 schreef Evil Aedolon:
En de mensen elkaar laten beoordelen! ook zeer leuk
Wel dan zuiver en alleen op technisch vlak aub

gaat toch moeilijk worden omdat je die mensen nooit pesoonlijk kent. en je dat op afstand zeer slecht kunt beoordelen laat staan op een forum. plus krijg je dat mensen voor de lol of erger foutief gaan stemmen.

ik denk dat een testje het makkelijks is en niet te manipuleren is.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Als je ze zuiver op technisch vlak beoordeelt, hoef je ze niet persoonlijk te kennen. In voorkomend geval zou het zelfs ongepast zijn.

Op 3 augustus 2004 23:39:43 schreef wipi:
Als je ze zuiver op technisch vlak beoordeelt, hoef je ze niet persoonlijk te kennen. In voorkomend geval zou het zelfs ongepast zijn.

pressies daarom een testje mensen zijn zovizo al heel terughoudend zodra het persoonlijk word

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Ik denk dat een testje het makkelijks is en niet te manipuleren is.

Een klein simpel testje gaat niet werken.
Zo iets als technische of electronica kennis is zo breed. Wil je daar een fatsoenlijke toets voor opstellen moet je eerst een lange lijst met relevante zaken verzinnen. En dan vragen maken om die zaken te toetsen. Je komt al snel op veel vragen.
Je hebt zoiezo al veel vragen nodig omdat iedereen wel hiaten in zijn kennis heeft.

Verder moet je iets verzinnen zodat zo'n test maar 1 keer is afteleggen en ook nog binnen een bepaalde tijd. Anders worden antwoorden bij elkaar gegoogled of aan de buurman gevraagd.

En dan nog zal blijken dat je niet tot 1 cijfer kan komen, Bijv. mensen die brillant in digaal kunnen zijn en toch maar op een 6je uitkomen.

Je zou leden een soort CV in hun profiel kunnen laten schrijven (met een max aantal woorden aub.). Daar kun je dan wat van afleiden.
Verder sluit ik me aan bij DIY, een beetje het forum lezen en je weet wel hoe het zit...

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

Je zou ze bij aanmelden kunnen screenen op hun parate kennis. Bij onvoldoende parate kennis, geen toegang tot het forum.