hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

High met Henk

Special Member

@pietplof: zijn die explosies dan een gevolg van de zaken die misgaat op elektronica gebied of toch wel enigszins gewenste effecten?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Gezien de thuisbasis van pietplof, denk ik meer aan carbid >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Evarist

Golden Member

Weet iemand , na 19 bladzijden topic, nu al hoe oud de gemiddelde CO bezoeker is?

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Op 20 januari 2012 09:28:32 schreef Evarist:
Weet iemand , na 19 bladzijden topic, nu al hoe oud de gemiddelde CO bezoeker is?

Ik denk tussen de 10 en de 100 jaar.
Ik ben zo goed als zeker dat ik er niet ver naast zal zijn.
Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
High met Henk

Special Member

Op 20 januari 2012 09:28:32 schreef Evarist:
Weet iemand , na 19 bladzijden topic, nu al hoe oud de gemiddelde CO bezoeker is?

is dit:

.1 een retorische vraag? Want geestelijk is er hier niemand ouder dan 4 toch??

.2 een wiskundige vraag, waarbij het de bedoeling is alle leeftijden op te tellen en te delen door het aantal?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Zullen we 10 maart een driewieler meenemen Sven, kunnen we een wedstrijdje over de bovenring doen :D

If you want to succeed, double your failure rate.

Gelukkig zijn er hier ook nog, die het gemiddelde een beetje omhoog trekken :+

Evarist

Golden Member

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Tidak Ada

Golden Member

Ik geloof dat de titel van deze thread veranderd moet worden in "Wie is de oudste/jongste CO-er ?" :P
2 prijzen: Een rollator voor de oudste en een fopspeen voor de jongste >:) .

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

een rollator voor de oudste

duur persoon die oudste, als je de prijs uit moet keren, of verwacht je dat je die prijs jezelf mag doen toekomen ;) >:)
Ik ben niet in de race voor een van de prijzen. 16 jaar, en ongeveer 3 jaar met elektronica bezig, en het wordt steeds meer/serieuzer.

Leeftijd : 53 jaar
Reeds vanaf mijn 6 jaar prutste ik aan technische dingen.
Regelmatig een flinke schok gehad. Gelukkig hadden we toen nog 110 volt op het net.
Eerste echt project : een versterker van Elektuur. Die versterker is door talloze mensen gebouwd. Kan alleen nu niet op de naam komen. Iemand een idee ?
Het was een 2 X 20 watt versterker met (ik dacht) 2N3055 torren als eindtrap.

Edit : weet het weer ... was de Edwin versterker. Dat vergeten hoort dus ook bij m'n leeftijd :-)

[Bericht gewijzigd door hurricane op vrijdag 20 januari 2012 19:25:04 (11%)

Mvg Oswald
Lambiek

Special Member

Op 5 oktober 2011 09:11:01 schreef simon1999:
Wow, gelukkig maar dat het goed is afgelopen. Was je je niet kapotgeschrokken?

Ja natuurlijk schrik je, maar toen ik zag dat alles goed met hem was ben je wel blij. Het had heel anders af kunnen lopen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Hallo, Ik ben dus van april 1973, dat maak mij nu.....38? ik hou het niet meer bij.

Bezig sinds mijn 8e denk ik, eerste "project" batterijen, fiets gloeilampjes en draadgewonden potmeters.

Leukste project: zelf een optonic (zoiets)http://www.google.nl/imgres?q=optonic&hl=nl&client=firefox-a&hs=Qz1&sa…gemaakt, nadat ik eerst zelf de elektronica had opgeblazen die in het kastjes zat.

Nu meer met zonnepanelen bezig en af en toe een elektronica klusje (stofzuigertje, fannetje, koffiezetter, etc)
vandaar dat ik hier kwam zoeken.

zit sinds 2009 in de PV.

ik kom hier even de leeftijd naar beneden halen met een ongeloofelijke 13 jaar(mag het asjeblieft 14 zijn, duurt nog maar 2 weken?)
Mijn eerste project herrinner ik me niet echt meer, was ieg op de open dagen van de TU/e, daarvan heb ik de batterijhouder nu nog. ook was ik op die leeftijd al bezig met het kanibaliseren van computers :) niks was er leuker dan de pinnen van een pentium 1 plat te stampen. ook het geluid van de krakende epoxyde printen was heerlijk om te horen. nu, ongeveer 7 jaar later heb ik een school die veel voor me sponserd enzo, dus dat is ook wel fijn...

[Bericht gewijzigd door Murmeltier op zaterdag 21 januari 2012 08:38:44 (19%)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

.

[Bericht gewijzigd door andre1973 op donderdag 2 februari 2012 22:58:46 (97%)

zit sinds 2009 in de PV.

Kan niet, je zou je bericht kunnen vervangen door een punt, dan snapt een mod wel dat hij weg kan. Maar zelden worden 'enkelstuks' foutieve berichten echt weggesnoeid. Sneeuwt vanzelf wel onder.

If you want to succeed, double your failure rate.
pietplof

Golden Member

High met Henk verdient nog een antwoord.
Mijn belangstelling voor explosies is niet direct gerelateerd aan mijn hobby (elektronica)op enkele geexplodeerde elco's na dan.
Mijn vak was stofexplosiepreventietechnikus.
Daarnaast geef ik les (nog steeds) in brand- en explosie oorzaakonderzoek. Zelfs maak ik af en toe nog buskruit (andere explosieven maken is net iets te link) Voor leuke zaken kun je kijken op pyroforum.
Pietplof

festina lente

Ik ben nu 21 jaar. Ik heb niet echt in deze richting gestudeerd maar het interesseert me wel dus vandaar dat ik op dit forum ronsnuffel!

[Bericht gewijzigd door runkle op donderdag 29 maart 2012 16:12:05 (16%)

joopv

Golden Member

Op 21 januari 2012 15:01:12 schreef pietplof:
Mijn belangstelling voor explosies is niet direct gerelateerd aan mijn hobby (elektronica)op enkele geexplodeerde elco's na dan.

Ik heb me een tijdje vermaakt door 10u/25v elkootjes via een schakelaar direct te verbinden met de 220V. Dat gaf altijd een hoogst bevredigende klap en rondvliegende aluminium confetti.

Die elkootjes waren productie overschotten van Philips en werden binnen de hobbyclub in Eindhoven voor spotprijzen weggegeven (1 gulden per zak of zo).

Op 22 maart 2012 17:22:29 schreef joopv:
[...]
Ik heb me een tijdje vermaakt door 10u/25v elkootjes via een schakelaar direct te verbinden met de 220V. Dat gaf altijd een hoogst bevredigende klap en rondvliegende aluminium confetti.
...

En boorzuurlongen, dus het beste kan je dat buiten doen.
Ik heb het vroeger ook wel gedaan hoor, kastje met behoorlijk wat wisselspanning, schakelaar en een eind afgerold snoer de tuin in met een te nog verongelukken elco eraan. Tegenwoordig noemen ze die componenent D.U.T. (device under test...)
Wedstrijdje om ter luidste klappen maken....

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
fred101

Golden Member

DUT = detonate under tension ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Schimanski

Golden Member

DUT = detonate under tension ;-)

Dan moet je dus eerst op dat elco'tje gaan zitten voor je de schakelaar sluit. :+

/edit: tension is dus ook spanning. 'k snap um...

[Bericht gewijzigd door Schimanski op vrijdag 23 maart 2012 14:19:37 (17%)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Anoniem

Op 22 maart 2012 17:22:29 schreef joopv:
[...]
Ik heb me een tijdje vermaakt door 10u/25v elkootjes via een schakelaar direct te verbinden met de 220V. Dat gaf altijd een hoogst bevredigende klap en rondvliegende aluminium confetti.

Schande!Maar het kan nog erger. Toen ik in 1970 15 jaar was, kocht ik bij een schroothandelaar vier grote kisten met honderden radiolampen voor een spotprijsje. Die man sloopte oude radios voor het koper. De radiobuizen waren van glas en voor hem dus van geen waarde.
In die tijd kwam de transistor op, en was de kans om ooit nog iets met buizen te doen, laat staan van die grote, zeer klein.
We gebruikten ze dus om stuk te schieten met onze luchtbuks.
Die buizen dateerden allemaal van tusen 1920 en 1945.
Daar heb ik later spijt van gehad, al heb ik nog 1 volle kist over.

fred101

Golden Member

GD in jou experiment met de buks noem je een radiolamp een TUBE = Testing Under Ballistic Emmision

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs