zyxel modem reset

Ebele

Overleden

Beste mede co’ers

Ik heb hier een zyxel modem, (zilverkleurig) maar ik ben krijg het modem niet gereset. Ik heb de reset ingedrukt met een puntig voorwerp. Als ik daarna echter intik: 192.168.x.xxx dan zie ik de zyxel menu pagina maaarrr, als ik dan de default code xxxx intik dan kom ik niet verder. Ik was van plan om mijn telefoonnummer in het modem te zetten maar ik kan niet in de setup komen.
De gegevens van het bewuste zyxel modem heb zijn:

model p_2602R_d1a

Ik heb telfort gecontact en die gaven de volgende tip:

Wij raden u aan om de volgende stappen uit te voeren zodat u wel toegang kunt krijgen.

- Koppel alle kabels van het modem af met uitzondering van de stroomkabel.
- Zorg dat het modem is uitgeschakeld.
- Prik het resetgaatje in met een pen of een paperclip.
- Zet het modem aan met het aan/uit knopje.
- Wacht dertig seconden terwijl de reset nog is ingedrukt.
- Laat het resetgaatje los.
- Als Power stabiel brandt dan kunt u de andere kabel weer aansluiten.

Ik heb de door telfort gesuggereerde oplossingen geprobeerdt maar helaas zonder resultaat.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik de modemsetup kan bereiken?

Gebruik je de default "1234"-code? Probeer eens je oude wachtwoord. Soms wordt dat niet mee gereset.

Scientists say the universe is made up of protons, neutrons and electrons. They forgot to mention Morons....
Ebele

Overleden

ik weet het originele wachtwoord niet meer en na het intikken van de cijfers 1 t/m 4 gebeurd er niks.Ook als ik domweg op enter druk heb ik het gewone zyxel startscherm dat ik ook had voor de reset. Zit er niet een soort batterij in die nodig is om de rom uit te lezen?

nee, dit soort apparaten gebruiken vaak flash geheugen. daarom moet je hem ingedrukt houden, zodat hij softwarematig zijn geheugen kan herschrijven naar de fabrieksinstellingen.

voel je echt een klik als je het knopje indrukt? het kan zijn dat hij slecht contact maakt.

ik heb al wel eens een keer zo'n miniatuurschakelaar van een print geduwd omdat ik te hard drukte.

GMT+1
Ebele

Overleden

bij het indrukken van de resetknop voel ik dat ik de reset daadwerkelijk indruk. Als ik de reset loslaat zie ik dat de pwr led uitgaat tijdens het ingedrukt houden van de reset. Vervolgens gaat de pwr led knipperen, dan even constant branden dan uit en vervolgens moet ik mijn ww intikken en daar stopt het geheel want 1 t/m 4 accepteerd het modem niet.

Wordt het IP-adres wel teruggezet naar 192.168.1.1??
Zo niet, dan is 'ie ook niet gereset naar fabrieksinstellingen.

http://www.answersthatwork.com/Download_Area/ATW_Library/Networking/Ne…

Hiermee zou het moeten werken.

Scientists say the universe is made up of protons, neutrons and electrons. They forgot to mention Morons....

30 seconden reset indrukken met ingeschakeld modem... òf reset indrukken terwijl je het modem inschakelt en dan 30 seconden ingedrukt houden.

Ebele

Overleden

ik reset het modem mbv resetknop ingedrukt houden en modem opsterten met vastgehouden resetknop. als "alles" weer brand dan tik ik in: 192.168.1.254 in vervolgen word er naar een login gevraagd. dan tik ik 1234 in en duk op enter, Niets!

Je moet ook naar 192.168.1.1
De pagina die je op 192.168.1.254 krijgt zit wss nog in de cache van je browser. Zo niet, dan is de reset niet gelukt, want de standaard IP zou ..1.1 moeten zijn.

Scientists say the universe is made up of protons, neutrons and electrons. They forgot to mention Morons....

Hmmm..

Een Zyxel met Telfort firmware zit op 192.168.1.254 en heeft als default wachtwoord 1234.

Ik ken die zyxel modems. hebben niet erg beste elco's aan boord.
Mijn ouders hebben er inmiddels 2 van gehad en beiden gingen kapot.
Die eerste werd kostenloos vervangen door 12move.
De laatste heb ik opengemaakt en er bleken 2 of 3 elco's bol te staan.
Nou, die zjn dus defect.
Ik zou zeggen, maak die van jouw open en vervang de elco's die bol staan. Als je kunt meten, misschien zijn er meer verdachte elco's.
Vervang die ook.
Doordat elco's kapot zijn, klopt de voeding niet van het apparaat en zal die het niet goed doen.
Dus werkt ook de reset niet goed. is het diepere probleem ook niet..
Er staat een te grote rimpel op, het is een schakelende voeding namelijk. Vaak worden die bol staande elco's ook warm of zelfs heet, nou dan weet je dat die kapot zijn.
Een elco mag niet door wisselspanningcomponenten warm worden, want dan is zijn ESR-waarde te groot......dus kapot.
Ik heb mijn zyxel wel gerepareerd, maar nooit getest, had al een Draytek voor mijn ouders gekocht en in bedrijf genomen.
Ik hoop dat je wat aan dit hebt, neem wel 105'C elco's als je kan.

maartenbakker

Golden Member

Er zijn meer dan genoeg waardeloze 105-graden elco's in omloop. Let er vooral op dat ze ook echt low-ESR zijn en liefst van een reputabel merk als Panasonic.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Blue Sky

Cableguy

Ik zou het melden bij telfort dan krijg je direct een nieuwe toegestuurd. Telfort heeft ook een gebruikersforum en daar zijn medewerkers van telfort op actief dus als je het daar meld wordt het ook voor je geregeld, scheelt je weer de belkosten van de helpdesk.

Als je nog een oude siemens experiabox (sx551) hebt liggen dan kun je die, mits voorzien van de originele siemens firmware, ook gebruiken. Voip werkt dan, in tegenstelling tot wat vele andere forums zeggen, ook.

Waar rook is, is stroom