Zoekmachine aanpassing

Goedemiddag,

Ik heb al verschillende keren gehad dat ik opzoek was naar een onderwerp"
en dan een topic vind van 30 pagina's alleen het probleem is dat
hij niet aangeeft welke pagina het onderwerp zich bevindt.

Is er een mogelijke optie om dat aan te passen of direct te linken?

Brian van der Horst

(Of kijk/klik ik nu al 2 jaar verkeerd??)

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
Jeroen

Moderator

Op 6 maart 2012 12:00:37 schreef RoboticPro:
(Of kijk/klik ik nu al 2 jaar verkeerd??)

Ja :). Onderaan ieder topic kun je zoeken in het topic. Als je vanaf de zoekmachine komt staan de zoekwoorden daar al ingevuld.

Onderaan elk topic vind je ook een zoekfunctie, welke je kan gebruiken om in het topic verder te zoeken.
Inderdaad niet de meest ideale oplossing, maar ach.
Eventueel kan je ook google gebruiken, niet vergeten site:www.circuitsonline.net toe te voegen aan je zoekactie.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

ja dat van google weet ik maar die zoek optie 2x is best omslachtig..
achja ik weet het nu en zal het onthouden dankjewel!

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl
joopv

Golden Member

Wat ook nogal verwarrend is, is dat het `Zoeken` knopje bovenin pas zichtbaar is als je eerst `Forum` aangekozen hebt.

Je kunt namelijk nog steeds het forum lezen en navigeren als `Algemeen`, of `Schakelingen` aangekozen is, maar dan zoek je je wezenloos naar het `Zoeken` knopje.

(totdat je dit door hebt, natuurlijk)

Diamon

Golden Member

Ach, nog even en we smeken of we weer terug mogen naar het oude layout :+

Henry S.

Moderator

Joopv heeft daarbij een punt.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Jeroen

Moderator

Op 4 september 2012 09:40:23 schreef joopv:
Wat ook nogal verwarrend is, is dat het `Zoeken` knopje bovenin pas zichtbaar is als je eerst `Forum` aangekozen hebt.

Er wordt nu onthouden welk tabblad je als laatst geselecteerd hebt. Maar jij zou dus liever willen dat je binnen het forum altijd het tabblad 'Forum' geselecteerd ziet? Daar is inderdaad wat voor te zeggen.

Overigens zijn er nog wat aanpassingen aan de zoekmachine in ontwikkeling, waaronder een directe link naar het topic waarbij alleen de berichten getoond worden met de zoekwoorden en dat het zoekformulier altijd zichtbaar blijft.

Totale beginner

Golden Member

Misschien niet echt in het juiste topic, maar ik had zelf ook een kleinigheidje wat ik zou aanpassen.

De enige manier waarop ik nu de forumcategorieën (Algemene elektronica, voertuig, ...") kan zien is door te klikken op "Forum tracker". Persoonlijk zou ik het handig vinden dat dit zichtbaar is van zodra men bovenaan op "Forum" klikt.

Of als dit moeilijk gaat in het tabblad "Forum" bovenaan een knop "categorieën" toe te voegen.

Het kan natuurlijk ook enkel aan mij liggen.

Mvg,
Daan

Dat ligt inderdaad aan jou, als je in 'Laatste discussies' linksboven op 'Forum' klikt, kom je er ook.

Totale beginner

Golden Member

Dan worden de laatste discussies weergegeven maar niet de categorieën. Ik doel op deze pagina:

http://www.circuitsonline.net/forum/

Mvg,
Daan

Jeroen

Moderator

Links in het blokje 'Navigatie' staat ook een link naar het forum.