hoe oud is de gemiddelde CO-bezoeker

die sloopmethode ken ik ook met tube's , weliswaar met tl 10 buizen . die knallen ook leuk als deze eerst een half uurtje in de zon hebben gelegen :P de truc was dan wie de scherven het verste kon laten landen...

waar rook was, werkt nu iets niet meer
haasje93

Golden Member

ik ben 19 jaar en ik ben nu 4 jaar bezig met elektronica.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?

Om eens wat nuttigs toe te voegen:

gemiddelden per pagina: (pagina 1 t/m 21)
1=22,73
2=28
3=28,89
4=25,71
5=34,64
6=22,55
7=29
8=25,53
9=23,17
10=18
11=26,88
12=23,65
13=30,65
14=29
15=18,86
16=27,58
17=33,93
18=40,56
19=37,67
20=30,5
21=35
------------------ +
592,5 / 21 pagina's = 28,2
De gemiddelde CO bezoeker is tot nu toe dus ongeveer 28 jaar.

grappig , dat had ik ook al eens zo willen uitrekenen . het aantal pagina's hield me alleen tegen :)

heb je wel rekening gehouden met het verschil van 6 jaar tussen de start van de post en het huidige einde ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Maar we weten nog steeds niet wie "de" gemiddelde CO.bezoeker is.
Dus ook niet hoe oud hij is.

Wie gaat de uitdaging aan ;-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@ testman, daar heb ik bewust geen rekenining mee gehouden. Dat zou het gemiddelde onterecht een stuk omhoog trekken omdat er een aantal die toen gereageert hebben al lang niet meer actief zijn op CO. Een huidige leeftijd van iedereen die heeft gereageerd lijkt mij dus de beste. Tja Gadget_inc, inderdaad, wat voor lui reageren in zo'n soort topic, hoe dicht zit dit gemiddelde in de buurt van het 'echte' gemiddelde van alle leden? Om dat uit te rekenen vindt ik meer een klusje voor een gepensioneerde (alle profielen bekijken ofzo) >:)

zou je het gemiddelde niet uit moeten rekenen door het aantal leden te delen van de opgetelde leeftijden bijelkaar ? helaas moet dan wel iedereen een leeftijd gepost hebben in dit topic , en dat is niet zo.

een gemiddelde uitrekenen van het aantal posts is makkelijker , dat houdt de site zelf al bij.. ( het hoogste aantal wint henry gemakkelijk :) )

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 15 april 2012 19:58:46 schreef (nog) amateur:
...Om dat uit te rekenen vindt ik meer een klusje voor een gepensioneerde (alle profielen bekijken ofzo) >:)

58 deze maand en eind dit jaar in brugpensioen, zal er eens over nadenken.
Btw er zitten hier veel CO's van >50j en bij uw berekening zie ik er geen enkele ;)

LDmicro user.

Ik heb op alle pagina's alle genoemde leeftijden opgeteld en gedeeld door het aantal genoemde leeftijden. Het feit dat er geen pagina is waar het gemiddelde 50> is, zegt dat 50> zwaar boven het gemiddelde ligt >:) Ik ben zelf 17 trouwens :)

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Als ik jou was zou ik toegang tot de database vragen aan de mods.
Daarna verplicht je iedereen tot het invullen van de leeftijd.

Dan maak je een scriptje dat razendsnel het gemiddelde uitrekent van alle co-bezoekers.

Ken er nog een gewicht aan toe door het aantal posts mee te nemen.
Het aantal malen inloggen wordt ook vast nog wel ergens bijgehouden en ook nog wel het aantal topics dat iemand leest.... Kwestie van logbestandjes parsen...

Ach, het blijft volkomen nutteloos dit te weten.
En omdat ik vanavond toch niks beters te doen had, wilde ik er nog wel wat zinnigs aan toevoegen

:-P

Trouwens: ik ben niet zo oud als dat ik eruit zie.
Ik voel me tien jaar jonger, dan tien jaar geleden.... :)

Ach, het blijft volkomen nutteloos dit te weten.

Serieus, dus heb ik al die 3 minuten + de rest aan het rekenen geweest? |:( :9

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Al had je er nou nog een scriptje van gemaakt, dan had je nog 's een leuke toepassing gehad :-D

Dan moet iedereen zijn geboortedatum wel in de juiste notatie zetten anders ben je er niks mee.

Tidak Ada

Golden Member

Welk gemiddelde eigenlijk ?

Het rekenkundig gemiddelde of

· Meetkundig gemiddelde
· Harmonisch gemiddelde
· Kwadratisch gemiddelde
· Gewogen gemiddelde
· Getrimd gemiddelde
· Winsorgemiddelde
· enz. ?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Leeftijd: 13 jaar.
Aantal jaren bezig met elektriciteit: 6
Eerste project: Vliegenzapper :D

TL verlichting addict

@Tidak Ada
Misschien het gemiddelde van al die gemiddeldes? Maar welk gemiddelde dan....

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 15 april 2012 22:44:17 schreef LEDfan:
@Tidak Ada
Misschien het gemiddelde van al die gemiddeldes? Maar welk gemiddelde dan....

Nou ehhh, van die leeftijd natuurlijk....

Tidak Ada

Golden Member

Maar welk gemiddelde van de leeftijd dan ? >:)

Ik denk, dat het gewogen gemiddelde, het getrimd gemiddelde en het Winsor gemiddelde hier het meest betrouwbare cijfer zullen geven...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 15 april 2012 23:27:38 (60%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
High met Henk

Special Member

iig niet het gemiddelde van de geestelijke leeftijd van de CO'ers :P:P:P

das ongeveer 3.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Leeftijd: 43.

Werkzaam op het gebied van duurzame energie en energiebesparing.

[Bericht gewijzigd door bikejunky op woensdag 18 april 2012 14:58:00 (73%)

Tidak Ada

Golden Member

Ik wil alleen maar zeggen dat 'het' gemiddelde niet bestaat.
op welke manier je een gemiddelde bepaalt hangt sterk af van het doel, de populatie en de wijze waarop je de gegevens hebt verkregen.

Ter informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemiddelde

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Meestal bepaald de context wat er bedoeld wordt anders moet je bij alles wat je zegt 3 paginas footnote toevoegen. In dit geval zou mijn aanname zijn:
gem = <som leeftijden> / <aantal leeftijden>
...en da's overigens niet wat amateur uitrekende.

[Bericht gewijzigd door flipflop op dinsdag 17 april 2012 12:17:19 (14%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Tidak Ada

Golden Member

Probleem is dat wat testman al zei: het aantal pagina's met waarnemingen is een struikelblok. Daarom wordt in de praktijk meestal een 'aselecte steekproef' genomen waardoor o.a. het gewogen gemiddelde een betere representatie van de werkelijkheid geeft. Er wordt dan voornamelijk naar de meest voorkomende waarden gekeken.

Leuk detail: De waarde van parallel geschakelde weerstanden is feitelijk het harmonisch gemiddelde van de waarden van de afzondelijke weerstanden (wegen).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Frederick E. Terman

Honourable Member

Het harmonisch gemiddelde van 1 en 1 is dus 0,5? ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Tidak Ada

Golden Member

Had de Wiki even te snel en oppervlakkig gelezen:
In de elektrotechniek blijft de vervangingsweerstand van parallel geschakelde weerstanden gelijk als elk vervangen wordt door hun harmonisch gemiddelde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Harmonisch_gemiddelde

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 17 april 2012 13:48:25 (14%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;