Vergelijking PCB fabrikanten

Dit topic is gesloten

Fabrikant: Seeed Studio
Aantal besteld: 10 (11 ontvangen)
Afmeting: 50x50
Totaal: €11,02 incl. verzending
Levertijd: 26 dagen
Bruikbaarheid: 1/6e van 1 print getest :+, werkt prima
Kwaliteit: Perfect

Doel:
Breakout bordje voor de bluetooth modules van DealExtreme.
http://file.fiberhosted.nl/uploads/857102IMAG0446_thumb.jpg

En nu heb je nog maar 65 bordjes over? Of had je er ook zo veel nodig?

Ik heb er inderdaad nog een hele bult over. Ik heb/had er zelf zo'n 10 nodig.
Als iemand er een paar wilt overnemen, me mail staat in me profiel :P

Fabrikant: iTead studio
Aantal besteld: 10
Afmeting (in millimeters): 63x44mm
Prijs per stuk (in euro): 2$075 > 1€55
Verzendkosten (in euro): 5$ > 3€72
Levertijd: betaald 22-03, aangekregen 05-04 (14 dagen)
Bruikbaarheid: 10 besteld 12 ontvangen + 100% E-tested
Kwaliteit: zeer Goed
Doel: Elektronische alternator regelaar, maar dan op grote print
Opmerkingen: Top plane onder T1 moest niet groen zijn maar soldeer maks, ergens iets verkeerd gedaan in Eagle.
Foto's:
http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/alternator_reg/th_P1050945.jpg?t=1333732873 http://i63.photobucket.com/albums/h148/fragme_dmc/electronics/alternator_reg/th_P1050950.jpg?t=1333732875

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Je hebt zelf moeten zagen?

If you want to succeed, double your failure rate.

Nee waarom? De hoeken eraf zat bij in het ontwerp.

Mmmh ik zien nu dat die eerste foto de print wat verschoven lag op de stapel waardoor je dus een schuin effect krijgt.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik zag het inderdaad verkeerd met die stapel...

If you want to succeed, double your failure rate.
free_electron

Silicon Member

Fabrikant : Itead Studio

Sorry ik kan hem niet laten zien... werk related ...

Maar: dit was deels een oefening om te zien hoe goed ze het kunnen.

Dit bord had alles op 6 mil track en gap staan. kleinste drill en er zaten een aantal eigenaardigheden in zoals sleufgaten. altium exporteert een aparte drill file daarvoor.

Ik heb niks gezegd, geen opmerkingen in de gerber. gewoon kwak boem : hier zijn de files. trek uw plan.

Wel . de borden zijn perfect ! de sleufgaten passen precies, de bga met 0.4mm pitch past perfect ...

alleen de registratie van de silkscreen kan beter. daar gooien ze precies nog met de pet naar.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

@free

Die sleufgaten, wat voor dimensie waren die typisch? En in welk bestand heb je die gezet (Itead specifieert een aantal bestands extensies die mee leveren moet)?

Sleuf gaten zijn dimension of holes.

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Ik had laatst hetzelfde als free gedaan, ik kan ze wel laten zien:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/opfront2.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/opback2.jpg
Wat koperkleurig lijkt is ook gewoon vertind, komt door spiegeling van mijn hand. Ze zijn in werkelijkheid ook gewoon recht, buiging komt door de camera.

Dit is qua silkscreen registratie wel een van de slechtste, er zitten ook betere tussen. Koper is echter wel heel precies. De 'cirkels' zijn 8 mil en 6 mil koper en spacing. Ziet er allemaal heel netjes uit zonder kortsluitingen.

Bij het silkscreen verbaasde me wel dat ook 40 mil tekst op 10% (4 mil lijntjes) nog werkte, al denk ik dat de lijnen in werkelijkheid meer rond de 6 mil zitten (verschil tussen 4 en 6 mil test is klein). Uitlijning is soms beter en soms slechter, ze doen daar in ieder geval niet heel veel moeite voor. Ook zijn alle lijnen altijd in net niet rechte stapjes (alsof je in mspaint een net niet rechte lijn tekent zeg maar), misschien gebruiken ze daar een soort inktjet voor die een scheve printkop heeft?

Tin finish is hier en daar wat dikker (vormt wel eens kleine bergjes), maar dat heb je nou eenmaal met HASL denk ik. Bij de cirkels zonder solder mask kun je ook goed zien dat het wat aan elkaar gaat plakken maar hier zal je in de praktijk niet zo'n last van hebben, misschien dat voor fine pitch iets platters beter is maar dan kan je altijd nog nog ENIG nemen voor een meerprijs.

Had eigenlijk nog wat routing tests moeten doen, heb het idee dat ze daar wel wat slordig in zijn als ik de printjes van anderen zie, ze schieten hier en daar nog wat uit (waarschijnlijk printjes niet goed vastgehouden tijdens het routen).

Duurde wel vrij lang deze keer (31 dagen) maar dat lag aan de post en niet aan iTead.

Het officiele gedeelte:

Fabrikant: iTead studio
Aantal besteld: 10
Afmeting (in millimeters): 50x50mm
Prijs per stuk (in euro): € 0,73 (€7,35/$10 voor 10)
Verzendkosten (in euro): € 2,97 ($4)
Levertijd: besteld 26-02, ontvangen 28-03 (31 dagen, voornamelijk shipping)
Bruikbaarheid: 10 besteld 10 ontvangen
Kwaliteit: goed

Tidak Ada

Golden Member

Op 24 april 2012 21:31:00 schreef madwizard:
[....]
Wat koperkleurig lijkt is ook gewoon vertint, komt door spiegeling van mijn hand. Ze zijn in werkelijkheid ook gewoon recht, buiging komt door de camera.

[....]

Leg zo'n print de volgende keer op je scanner dat gaat veel mooier.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
free_electron

Silicon Member

Op 24 april 2012 19:21:15 schreef significant:
@free

Die sleufgaten, wat voor dimensie waren die typisch? En in welk bestand heb je die gezet (Itead specifieert een aantal bestands extensies die mee leveren moet)?

daar heb ik mij nu eens niks vaan aan getrokken.
gewoon de standaard altium extenties. ze krijgen een zip file met 2 folders er in en volgende files

\ gerber
project.gtl
project.gbl
project.gto
project.gbo
project.gts
project.gbs
project.gko ( keep-out : board omtrek )
project.m1 (mechanical met commentaar)

\ nc drill
project-roundholes.txt
project-slotholes.txt

that's it. ze zijn snugger genoeg om te weten wat dat is.
Trouwens die PCB boer gebruikt Genesis om het werk binnen te pakken.
dat ding is snugger genoeg om te weten waar het over gaat.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Slotted holes is eigenlijk het enige dat ik in de test van madwizard mis.

Free, zijn die slotted holes bij jou plated? Of hebben ze die pas in de laatste pass gemaakt, bij het uitfrezen van het board? Want ik heb eerder vernomen dat ze geen second drill pass doen, dus alle gaten per definitie plated blijven.

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 25 april 2012 07:38:09 (30%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 24 april 2012 21:46:04 schreef Tidak Ada:
Leg zo'n print de volgende keer op je scanner dat gaat veel mooier.

Doe ik ook wel eens ja, alleen heb geen echte goede scanner voor handen, foto's geven dan meer detail (alleen wel flinke vervorming).

Op 25 april 2012 07:36:03 schreef Jochem:
Slotted holes is eigenlijk het enige dat ik in de test van madwizard mis.

Ik dacht eigenlijk altijd dat dat niet mocht: "Drills line and long slot can't be accepted !".

Ja, die zin is multi-interpretabel... want short slots mogen dan wel! Maar wat is short, en hoe goed letten ze op die lengte? Ik heb mensen bekant zien panelizen in dit topic.

If you want to succeed, double your failure rate.
StijnN

Golden Member

Fabrikant: iTead studio
Aantal besteld: 10
Afmeting (in millimeters): 52x80mm
Prijs per stuk (in euro): $2,49
Verzendkosten (in euro): $5,00 > €3,72
Levertijd: betaald 1-04, aangekregen 25-04 (24 dagen)
Bruikbaarheid: 10 besteld 10 ontvangen + 100% E-tested
Kwaliteit: zeer Goed
Doel: Interface om een Motorola M12+T timing gps ontvanger op een Soekris Net4501 aan te sluiten. Met als doel een NTP server te bouwen.
Foto's:
Top
http://www.pe1rks.nl/plaatjes/ntpv1top.jpg

Bottom
http://www.pe1rks.nl/plaatjes/ntpv1bot.jpg

A person who never made a mistake never tried anything new.
StijnN

Golden Member

Fabrikant: iTead studio
Aantal besteld: 10
Afmeting (in millimeters): 100x99mm
Prijs per stuk (in euro): $2,49
Verzendkosten (in euro): $5,00 > €3,72
Levertijd: betaald 1-04, aangekregen 25-04 (24 dagen)
Bruikbaarheid: 10 besteld 12 ontvangen + 100% E-tested
Kwaliteit: zeer Goed
Doel: Interface om een Motorola M12+T timing gps ontvanger op een Soekris Net4501 aan te sluiten. Met tevens de mogelijkheid om de klok van de processor op het Soekris board aan een externe frequentiestandaard te koppelen. Met als doel een NTP server te bouwen.
Foto's:
Top
http://www.pe1rks.nl/plaatjes/ntpv2top.jpg

Bottom
http://www.pe1rks.nl/plaatjes/ntpv2bot.jpg

A person who never made a mistake never tried anything new.

Op 24 april 2012 22:19:19 schreef free_electron:
[...]

daar heb ik mij nu eens niks vaan aan getrokken.
gewoon de standaard altium extenties. ze krijgen een zip file met 2 folders er in en volgende files

\ gerber
project.gtl
project.gbl
project.gto
project.gbo
project.gts
project.gbs
project.gko ( keep-out : board omtrek )
project.m1 (mechanical met commentaar)

\ nc drill
project-roundholes.txt
project-slotholes.txt

that's it. ze zijn snugger genoeg om te weten wat dat is.
Trouwens die PCB boer gebruikt Genesis om het werk binnen te pakken.
dat ding is snugger genoeg om te weten waar het over gaat.

Uit altium kun je toch ODB++ genereren, dat gaat naadloos in Genesis.

Heeft al heel wat gesloopt en er soms iets van geleerd.

Ze zeggen dat ze gerbers willen. Dus ik run de "cam job" binnen eagle om gerbers te maken en stuur die in. Ik kijk de gerbers tegenwoordig na met gerbv. Dat heeft me gisteren opgeleverd dat ik zag dat een logo met te kleine pixels was gemaakt. Dan is iedere pixel individueel te klein en laat ie er geen enkele zien. :-(

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ja rew, da's een van de gouden regels :altijd met een gerber viewer kijken.Ten eerste geeft het je een ander "point of view" en ten tweede zitten daar allerlei globale instellingen in verwerkt die wel eens verkeerd kunnen staan.Ikzelf gebruik viewmate van Pentalogix (gratis)

Ik wil nu ook mijn gemaakte printen bij SeeedStudio bestellen. Mijn printplaten hebben een afmeting van 50 x 90 mm, dus dat past in 5 x 10 cm die hun aanbieden.

Nu heb ik twee versie's van dit ontwerp, enkelzijdige met "gewone" onderdelen en een SMD versie.

Is het zo dat als ik 10 printjes bestel ik twee gerber files kan opsturen of gaat deze vlag niet op. Het mooiste zou dus zijn dat ik van elke set vijf printjes laat maken en dan kom ik tien stuks.

I love it when a plan comes together !

Op 17 juli 2012 16:50:52 schreef LED-Maniak:
Nee, mag niet.

Ok, thanks.

Ik zit nu even te kijken op hun website en zie dat 5 x 10 cm evenveel kost als 10 x 10 cm.

Als dit goed is dan zou ik dus aan panelizing moeten doen?

I love it when a plan comes together !

Ook dat mag niet. Maar kom op, zo duur is het toch niet :) al geef ik toe, dat ik van alle pcbs die i
Ik al heb laten maken daar ( en dat zijn er stiekum nogal wat) ongeveer 6 a 8 stuks in de kast heb liggen :)

Dit topic is gesloten