"last" knopje

Even een schaamte loze verwijzing maken naar tweakers.
Op GoT heb je als een topic meerderen pagina's bevat ,dat je dan met een "last" knopje, de laatste 30 posts ziet staan van dat topic.

Dit zou heel handig zijn voor het SYP topic,...

Wat denken jullie er van?

hhmmmm... lijkt me best wel handig... :P

meten is weten. gissen is missen.

Misschien moet van 30 bijv. 10 gemaakt worden, want er passen 25 reacties op een pagina. Bij syp is dat wel irritant, omdat de reacties zo lang zijn.

van 30 naar 10 is denk ik wel beter voor één topic......

meten is weten. gissen is missen.

Zou het niet beter zijn als we dat konden instellen in ons profiel.

Op 27 juni 2010 10:47:15 schreef robint91:
Zou het niet beter zijn als we dat konden instellen in ons profiel.

dan moet je denk ik toch een mail sturen naar een moderator.

meten is weten. gissen is missen.

Is ook goed, als het maar niet te moeilijk wordt voor het programmeren en te belastend:) wordt voor de server.

Op 27 juni 2010 10:49:17 schreef r3dnax:
Is ook goed, als het maar niet te moeilijk wordt voor het programmeren en te belastend:) wordt voor de server.

want we willen niet dat ons elektro forum traag word :P

meten is weten. gissen is missen.

Als je op het briefje voor de topictitel klikt, dan kom je op de pagina van de laatste reactie.
Het in pagina's begrenzen van de topics wordt alleen maar minder overzichtelijk doordat je tientallen verschillende topics krijgt.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Als een topic uit meerdere pagina's bestaat staan de pagina nummers toch in het rood achter het topic titel.
Je hoeft alleen maar op de laatste pagina te klikken.

I'm not a complete idiot -- Some parts are just missing.

Op 27 juni 2010 10:55:36 schreef Ledlover:
Als je op het briefje voor de topictitel klikt, dan kom je op de pagina van de laatste reactie.

Dat briefje doet het bij mij niet(google chrome) volgens mij.

Op 27 juni 2010 10:55:36 schreef Ledlover:
Het in pagina's begrenzen van de topics wordt alleen maar minder overzichtelijk doordat je tientallen verschillende topics krijgt.

Iedereen krijgt toch zijn instellingen te zien. Ik zie dus bv. 100 en een ander 10.

[Bericht gewijzigd door r3dnax op zondag 27 juni 2010 11:02:06 (30%)

Op 27 juni 2010 10:55:36 schreef Ledlover:
Als je op het briefje voor de topictitel klikt, dan kom je op de pagina van de laatste reactie.

Op 27 juni 2010 10:59:45 schreef VanDee:

Je hoeft alleen maar op de laatste pagina te klikken.

Stel een topic heeft 28 berichten. Dan heb je 2 pagina: 25 en 3 posts elke.

Dan krijg je dit:

code:


Topic_naam [1] [2]

Wat mijn "idee" is als een topic 28 posts heeft dat je dan dit krijgt

code:


Topic_naam [1] [2] [Last]

Met het last knopje laat je dan de laatste 25 posts zien.
Als je op 2 klikt. Krijg je de 3 laatste te zien en op 1 de 25 eerste.

[Bericht gewijzigd door robint91 op zondag 27 juni 2010 11:08:15 (14%)

Hugo Welther

Moderator

Eigenlijk is er min of meer al een "last knop".
Klik je in de forum tracker op een topic, krijg je altijd de posts op de laatste pagina van dat topic.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Als je op een topic van de forum tracker klikt, dan krijg je de gewoon de laaste pagina. Niet de laaste 25 posts.

Hugo Welther

Moderator

Dat zeg ik toch ook.
Ik zie nog wel wat haken en ogen. Wat als jij op de last knop drukt en men is volop aan het posten in dat topic. Ga je toch wat posts missen.

Wellicht kan Jeroen dit verzoek toevoegen aan de ToDo list.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

ik denk niet dat je post mist, want je ziet gewoon de meest verse.

het lost wel het probleem op als een topic 26 posts heeft, en ik klik op pagina 2, dat ik dan maar 1 post te zien krijg, en dan alsnog beide moet lezen.

opzich moet zo'n SQL statement niet moeilijk of belastend zijn voor de server.

GMT+1

GJ heeft aangegeven dat we over dit onderwerp beter hier door kunnen gaan dan hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/104612 (en ja, ik heb de rode waarschuwing gezien. :-) )

Mooi dat last-> laatste is nu opgelost.

Hierboven wordt gezegd dat het clicken op het "briefje" naast het topic je zou brengen naar de eerste ongelezen posting... Dat werkt niet voor mij. Volgens mij zou het niet moeilijk moeten zijn om te maken, omdat het linken naar een losse post al werkt, en in het "meer topics" gedoe je al weet wat de grens is van de gelezen postings....

Nog een verbeterpuntje/suggestie: Ik zou het denk ik wel prettig vinden om een markering te zien naast threads waar ik in gereageerd heb. (ik weet dat ik naar mijn eigen user-page kan gaan).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wat ik persoonlijk wel een goede toevoeging zou vinden, is een knop die naar de laatst gelezen post gaat die ik gelezen heb in dat topic.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

is de co server in onderhoud ? rond 17:03 uur wilde de site niet inladen hier en erna geeft de post over de denon pma versterker alleen de melding "fatale database fout "

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 8 mei 2012 10:27:30 schreef rew:
GJ heeft aangegeven dat we over dit onderwerp beter hier door kunnen gaan dan hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/104612 (en ja, ik heb de rode waarschuwing gezien. :-) )

Mooi dat last-> laatste is nu opgelost.

Als er iets nieuws hierover te melden is doe ik (of een andere mod) dat wel hier.

Hoe zet je een gesloten topic in je e-mail notificatie?

maartenbakker

Golden Member

Ik sluit me aan bij WilToyo. Eigenlijk hoort dat niet helemaal in dit topic, want het is een andere feature, hoewel hij er wel wat op lijkt. Een topic dat ik erover startte werd echter gesloten en hiernaar doorverwezen.

Kennelijk is de implementatie ervan vrij tricky (hou je het serverside of clientside bij, en hoe dan?), want op het ene forum werkt dat perfect en op het andere forum worden topics bij het herladen van de indexpagina soms als gelezen gemarkeerd.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Onhandige en verwarrende knoppen.
Zeker omdat het nu lijkt of er na het hoogste nummer nóg een extra pagina is, de 'echt' laatste (wat niet zo blijkt te zijn).

Wat ook raar is: de 'laatste' knop en het hoogste nummer geven verschillend opgebouwde pagina's weer.

Binnen het topic, als je op de 1e pagina binnenkomt kan het handig zijn.
Maar het linkje 'laatste' op de overzichtspagina is overbodig. Als er staat...
1,2,3,4,5
... dan kan eenieder wel afleiden wat de laatste pagina is....

Wat handiger is, vooral bij de wat langere topics (zoals Show your etc.) om meteen op de laatste pagina binnen te komen (eventueel instelbaar in het profiel).

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Arco

Special Member

Vaak wordt i.p.v. 'last' of 'laatste' ook wel gebruikt (ook heel duidelijk):

code:

1  2  3  >| 
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Ik zie dat ik boven wel een verwante feature noemde die ik graag zou zien, maar nog niet gezegd heb wat ik van last, laatste of >| vind:

Ik geef er niet zoveel om. Op Tweakers gebruik ik het alleen om een lang show- of opsomtopic in te schatten op zijn nut om er eventueel meer van te willen lezen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."